אחד ממנהלי הקריאייטיב המובילים בעולם בטיפים למיתוג המוצר שלכם

עם כל כך הרבה מותגים, מוצרים ואפליקציות – איך גורמים דווקא לזה שלכם לבלוט על היתר?

צילום: מיכה לובטון ואיתן דור

בעולם מלא מוצרים, מותגים ואפליקציות לא פשוט לשכנע אנשים לקנות את המוצר שלנו בפעם הראשונה, ועוד יותר קשה שיזכרו אותנו לפעם הבאה שירצו לרכוש מוצר או להשתמש בשירות. אז איך עושים את זה? איך משכנעים אותם שאנחנו זה הדבר האמיתי, שאצלנו שווה יותר, שהמוצר שלנו הוא הדבר הכי מתאים להם?

דבור קרווק (Davor Krvavac), מנהל הקריאטייב של סוכנות הפרסום הבינלאומית B-reel דיבר באירוע offftlv שהתקיים בשבוע שעבר בתל אביב בדיוק על הנקודה הזאת, איך הוא עוזר ללקוחות שלו לשכנע את המשתמשים שלהם להתאהב במוצר שוב ושוב. הוא טען שהכל מתחיל בסיפור. איך לספר את הסיפור בצורה הנכונה, שתתאים לקהל היעד של המוצר, בצורה שתייצר חיבור אישי, לייצר את הטריגר הנכון למשתמשים.

1. לשים את קהל היעד במרכז

להתמקד במשתמש שלכם, לנסות להבין מה באמת יעניין אותו, מה ייחבר אותו בצורה אישית למוצר, איך המוצר יענה על המטרות שלו. כשיצא מכשיר הפיקסל האחרון של גוגל Google earth team רצו להשתמש בצילומים מתוך Google Earth עבור מסך הבית של המכשיר. הצוות של דבוור קיבל את הפרוייקט, והם הדגישו את חשיבות מסך הבית, שזה המסך שרואים כל פעם שמשתמשים במכשיר, וטענו שזה מקום טוב לייצר בו משהו מעניין יותר, מעבר לתמונה רנדומלית של Google Earth. הם חיפשו את החיבור האישי למשתמש, אלמנט שייצר אינטרקציה אישית – התוצאה היתה תמונה דינמית של הנקודה בו המשתמש נמצא על גבי כדור הארץ מהחלל, כך שהמשתמש רואה אימג׳ שונה של המיקום שלו כפי שהוא נצפה מהחלל, אשר משתנה לפי מיקומו, אלמנט המייצר חווית משתמש אישית וייחודיות.

2. לעבוד מהר ולעדכן גרסאות כל הזמן – לעבוד תוך כדי תנועה

צריכים להיות אדפטיביים, להתאים את עצמנו לחוקי המשחק המשתנים, דוגמא טובה הוא הנרטיב שבו בחרה מיקרוסופט להציג את מחשבי ה-Surface החדשים שלה, כסקסיים ונחשקים, בניגוד לכיוון הטכני בו נקטו קודם, במטרה להגיע לקהלים חדשים כמו מעצבים ואמנים שלא היו קהל מרכזי של מיקרוסופט בעבר.

דבור קרווק

3. להיות בלתי צפויים

הסביבה הטכנולוגית שמתפתחת ומשתנה כל הזמן מחייבת גם חברות טכנולוגיה להמשיך להפתיע ולחדש כל הזמן, הן במוצרים שלהם ובמקביל בדרך בה הם מציגים אותם כלפי חוץ, בדרך הם מספרים את הסיפור שלהם.

דוגמא טובה לכך היא האלבום האחרון של להקת הגורילז Humanz, שיצא באפריל האחרון. גורליז היא להקה וירטואלית וכל אחד מאלבומי הלהקה מגיע עם קונספט ויזואלי חדש, והאתגר היה לחדש במקום שכבר חודש שוב ושוב. לאחר שש שנים מיציאת האלבום הקודם שלהם, הם רצו להפתיע ולהשתמש בטכנולוגיה כדי לספר את הסיפור שלהם מזווית קצת אחרת. הבריף היה שהסביבה תהיה בית רוחות וכל השאר פתוח.

התוצאה הינה אפליקציה המשלבת VR ו-AR עם ראיית 360 מעלות, בה המשתמש יכול לשוטט ברחבי הבית, לפגוש את חברי הלהקה, לשמוע את המוזיקה דרך ספוטיפי, לקרוא את הסקיצות לשירים, ועוד. בהמשך גם לצאת למסע פיזי ולחפש את אחד מ-500 הבתים הממוקמים ע”י גי.פיאס ברחבי העולם כדי להצטרף למסיבת AR, בה הושמע כל האלבום בסטרימינג בפעם הראשונה.

הגורילז הצליחו לייצר סיפור ייחודי, דרך הטכנולוגיה כל אחד הרגיש את הגורילז בבית שלו, ובעולם הפיזי. וכך יצרו חווית שמיעה יוצאת דופן עבור המאזינים.

דבור קרווק הינו מנהל הקריאיטייב של סוכנות הפרסום הבינ”ל B-reel, בעל 25 שנה ניסיון בתחום, עבד עם חברות כמו גוגל, נייק, NBA וכו’. זכה ב-25 פרסים על עבודותיו.

הדס שיזף

ה-מעצבת והמאפיינת של גיקטיים, יזמת ומעצבת אינפוגרפיקה במיל’. אוהבת עיגולים, גרדיאנטס וארטבורדס (לאו דווקא בסדר הזה). בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותקשורת חזותית.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל