5 המלצות שיזניקו את ביצועי הפרסום שלכם בפייסבוק

כך תמצו באופן מקסימלי את הפרסום שלכם בפייסבוק בעזרת 5 טיפים שכדאי מאוד ליישם

shutterstock facebook

זה לא סוד שהפרסום בפייסבוק זוכה להצלחה מסחררת במובייל. השילוב בין שיעורי הקלקה גבוהים, ערך מצוין למשתמש והתפתחות מתמדת של היצע הפרסום, תרם לפייסבוק להכניס מיליארדי דולרים מפרסום. אלא שכמו בכל הדברים המצליחים, עלויות הפרסום בפייסבוק הולכות וגדלות. לכן, כדאי לתכנן היטב כיצד להעלות קמפיין שיסייע לכם לגבור על התחרות שלכם, ויביא לכם את התוצאות הטובות ביותר ובמסגרת עלויות סבירות.

ריכזנו חמש המלצות שיעזרו לכם לעשות זאת.

1. הגדירו את היעדים שלכם במדויק

למה אתם רוצים לקנות שטחי פרסום בפייסבוק? כולנו יודעים שהפרסום בפייסבוק יעיל מאוד, אבל למה אתם רוצים לפרסם בפייסבוק עבור החברה שלכם?

בררו לעצמכם למה כדאי שהאפליקציה, השירות או המוצר שלכם יפורסמו דווקא בפייסבוק. זה אמנם מפתה להסתכל על הביצועים המרשימים של הפרסום בפייסבוק ולהגיד, “אנחנו חייבים להיות שם”; אבל לפני כן, כדאי שפשוט תשאלו את עצמכם איך אתם תפיקו מהפרסום הזה את המירב.

שבו עם אנשי הצוות שלכם ותבדקו מה אתם מנסים להשיג באמצעות הפרסום. פלטפורמות שיווק רבות בפייסבוק מציעות יעדים שניתן לממש במובייל, כמו הגברת רכישות, ROI, השלמת שלב, רווח ממוצע ממשתמש ועוד.

סביר להניח שיש מספר יעדים שמרבית בעלי האפליקציות מעוניינים להשיג – כמו למשל: להגדיל את מספר המשתמשים או את ההוצאות היקף הרכישות שלהם באפליקציה. יחד עם זאת, הגדרה של היעד שאתם מעוניינים להשיג לפני שהשקעתם כסף בפרסום, תגביר את הסיכוי שלכם לקמפיין מוצלח.

2. שיווק ממוקד הוא עניין הכרחי – אבל לא כדאי להגזים

הכוח של פייסבוק לעומת רשתות פרסום אחרות טמון ביכולות ה-targeting שלו. באמצעות איסוף מידע דמוגרפי של המשתמש, הדפים שהוא עוקב אחריהם והלייקים שסימן בתחומים שונים, יש לפייסבוק את המידע הנחוץ כדי לעזור לכם להגיע למשתמשים הנכונים, בשיעור הנכון.

אלה חדשות נהדרות לכל חברה שפעילותה מבוססת ניתוח נתונים. אם השקעתם במערכות ניטור, ב-backend analytics ובניתוח התנהגות המשתמשים שלכם, אתם בוודאי יודעים מה מאפיין את המשתמשים המתאימים ביותר עבור המטרות שלכם, ואיפה בעולם הם נמצאים.

ישנן מספר דרכים להגיע לקהל היעד הנכון ביותר עבורכם. ראשית, מומלץ לטרגט את העוקבים של המתחרים שלכם, או של חברות דומות בתחום שבו אתם פועלים. פייסבוק מאפשרת לכם להתמקד בעוקבים של דפי חברות, ואם אין לכם מידע מדויק מאוד על הגיל, האזור, או מאפיינים דמוגרפיים אחרים של קהל היעד שלכם – זה יכול להיות פתרון מצוין.

בנוסף, אין סיבה לא לנצל את הכלים שפייסבוק מעמידה לרשותכם כדי להגיע למי שכבר היה לכם עימו מגע ראשוני: אנשי קשר, לידים, מבקרים באתר שלכם. באמצעות כלי ה-Website Custom Audiences תוכלו להזין רשימה של כתובות מייל ולידים שאספתם, או לחילופין לצבוע גולשים באתרכם באמצעות פיקסלים של פייסבוק, אשר יתווספו באופן אוטומטי לקהל היעד של הקמפיין שלכם.

יחד עם זאת, לפני שתתמקדו בהגעה למשתמשים ספציפיים מדי, כדאי לזכור שיש לכך גם חסרונות. הראשון הוא שפרסום ממוקד מוגבל בשיעור החשיפה שלו. קמפיין ממוקד מדי עלול להקטין את מספר האנשים שייחשפו לפרסום, ולפגוע בהצלחה של קמפיינים שנועדו להגברת מוּדעות, למשל.

החיסרון השני הוא התחרות. אם אתם מתמקדים בפרופיל משתמש ספציפי מאוד ואתם חלק משוק תחרותי, מטבע הדברים תמצאו את עצמכם במאבק ראש בראש עם השחקנים הגדולים, שלא יהססו להוציא כסף כדי לבצר את מעמדם בקרב אותם משתמשים.

לכן, כדאי לכם למצוא את שביל הזהב שבין התמקדות בקהל היעד הספציפי לבין גודל השוק אליו תרצו להגיע. לשני קצות הספקטרום יש יתרונות וחסרונות, אבל מידת ההשפעה שלהם עליכם תלויה ביעדים – שאותם כבר קבעתם, נכון?

וידאו הוא פורמט מדיה מעולה בפייסבוק

וידאו הוא פורמט מדיה מעולה בפייסבוק

3. חפשו שווקים לא מנוצלים

בספר “Soccernomics” (הכלכלה של הכדורגל), סיימון קופר וסטפן סיזמנסקי בודקים איך אפשר לייצר ערך בשוק העברות השחקנים בכדורגל. בספרם, הם בדקו אלפי העברות שחקנים בין קבוצות ברחבי העולם ומייעצים למנהלי קבוצות להימנע מלהחתים שחקנים מארצות מסוימות, המוערכות יתר על המידה (כמו הולנד למשל), ולוותר על טורנירים חשובים כדי לשמור על עלויות נמוכות.

מהו מוסר ההשכל שניתן ליישם בעולם הפרסום בפייסבוק? התשובה היא שיש להסתכל מעבר לשווקים האופייניים כדי שהשקעה תהנה מ-ROI גבוה בפרסום בפייסבוק.

חיפוש ערך מחוץ לאזורי הפעילות השגרתיים שלכם הוא דרך נהדרת להצליח בפרסום בפייסבוק – בייחוד בשל הפריסה הגלובלית של קהלי היעד גם אם אין באפשרותכם להוציא סכומי עתק על בדיקת יעילות בפרסום בהרבה אזורים גיאוגרפיים קטנים, כך שתוכלו להשתמש בשירותים כמו App Annie, שיסייעו לכם למקסם את הפעילות מחוץ לאזורים הגיאוגרפיים שאליהם התרגלתם.

4. הפיקו את המקסימום מהקריאייטיב

איך שלא מסתכלים על זה, ועד כמה שזה נשמע מובן מאליו, אי אפשר שלא להתייחס לקריאייטיב. בלי קריאייטיב טוב, אין קמפיין טוב.

העובדה שמרבית הגולשים גוללים על פני הפיד שלהם במהירות רק מחדדת את העובדה שהמודעה שלכם צריכה לבלוט, ולקפוץ לעין. לכן כדאי להשתמש במודעות צבעוניות ועזות ככל הניתן (רק שימו לב ששימוש רב מדי בצבעים כחולים עלול להיבלע בצבעוניות הקיימת של פייסבוק). ואל תיבהלו מווידיאו – מבין תכני המדיה השונים, לווידיאו יש שיעורי הקלקה גבוהים מאוד בפייסבוק, ואם יש לכם אפשרות לעשות זאת, כדאי שתשקלו להקדיש לפחות חלק מהקמפיין לווידיאו במקום להתמקד רק בבאנרים או תמונות סטטיות.

היתרון הגדול הוא שבזכות משבצות פרסום רבות לכל קמפיין, תוכלו לבדוק במהירות מה עובד. אפשרויות הפרסום בווידאו מסייעות לכם לחשוף בפני המשתמשים קמפיינים ממקורות פרסום אחרים או סרטונים מערוצי היוטיוב שלכם. מגוון האפשרויות שפייסבוק מציע למיקום המודעות שלכם מאפשר לכם לבצע ניסיונות נוספים.

אז מה עוד יכול לסייע לקמפיין להצליח

בראש ובראשונה, כדאי לייצר וריאציות רבות ככל האפשר. מומלץ לשנות באמצעות ה-dashboard את הכותרת ואת המטא-דטא (metadata) של המודעות בניוזפיד ופרסום מודעה ומודעה, כדי לשמור על מראה נקי וכדי לבדוק מה עובד באופן אופטימלי. סדר בכותרות ובמטא-דאטא אולי נראה כמו פרט שולי, אבל כשהמשתמש מגדיל את המודעה במובייל, הדברים הללו עשויים לבלוט לעין.

שנית, בשל יכולות הטירגוט המדויקות של פייסבוק, כדאי מאוד להתאים קריאייטיב שונה לכל קהל יעד. מומלץ להשתמש בקריאייטיב ספציפי שידבר באופן מדויק לכל קבוצה, במקום להשתמש במודעות גנריות אחידות לכולם. שימוש בקריאייטיב מדויק יעזור לכם להגדיל את שיעור ההקלקה על כל מודעה.

לבסוף, תנו למעצבים שלכם מספיק זמן ליצור תמונות וסרטונים איכותיים. בתחילת קמפיין לא יזיק לנסות מספר סוגי קריאייטיב שונים. תופתעו לגלות מה באמת  עובד.

5. מכרו יתרונות ולא מוצרים

בואו נודה על האמת. לא כל המשתמשים אוהבים לראות את כל המודעות בפיד שלהם. גם פייסבוק מודעים לכך, ונקטו צעדים שמגבילים את מידת החשיפה האורגנית למודעות. לכן, אם תתמקדו רק ב-hard sale ובשיווק אגרסיבי של המוצרים שלכם, גולשים עלולים להירתע מכם. מומלץ לשלב גם מסרים רכים יותר המייצרים מודעות למותג (מבלי לנסות למכור מוצר) – ואם אתם עושים זאת, הכי טוב להתחבר לטרנד הנוכחי ברשת או לאירוע מסוים שמתרחש באותו זמן. אם המודעה שלכם מתחברת למגמה או לשיח שמציפים את הרשת, היא תהיה רלוונטית ומעניינת יותר מאשר מודעת מכירה רגילה שעלולה להידחק הצידה.

ואם בכל זאת מדובר במודעת מכירה של מוצר, יש שתי המלצות שכדאי להקפיד עליהן: האחת, אל תדברו רק על המוצר ועל המאפיינים הנהדרים שלו. דברו על התועלת שלו עבור המשתמש. הסבירו את הבעיה שהמוצר שלכם פותר. ההמלצה השנייה – הקפידו שהמודעה תכלול הנעה לפעולה, ורצוי שזו תהיה הנעה לפעולה הרלוונטית ביותר. אם אתם מנסים להגביר מכירות, קראו לגולשים לקנות, להזמין, או להוריד את המוצר. אם אתם רוצים לעורר מודעות למותג, הזמינו את הגולשים לקרוא עוד, להירשם, או ליצור קשר.

לסיכום

אנחנו ממליצים שבסוף קמפיין פרסום תוודאו שביכולתכם לענות על השאלות הבאות: האם באופן כללי הקמפיין היה מוצלח? מה הצליח ומה לא? באיזו מידה כל קריאייטיב הצליח להניע גולשים? מה הייתה איכות המשתמשים מבחינת הרלוונטיות עבורכם, באופן כללי ובכל זירת פעילות בנפרד? כמה השקענו במהלך, והאם בסופו של דבר ההשקעה השתלמה?

הדבר העיקרי שצריך לזכור הוא שפרסום בפייסבוק עובד הכי טוב כשהצוות כולו עובד יחד. אם תערבו בשלב מוקדם את מחלקות הקריאייטיב, המוצר, ה-BI והכספים, תוכלו להגיע לביצועים הטובים ביותר במסגרת הקמפיינים בפייסבוק. ואל תשכחו – פייסבוק לא מפסיקה לעדכן את הכלים הפרסומיים שלה, אז הקפידו להיות עם האצבע על הדופק ולהשתמש בכלים החדשים שלה. אם תעשו את זה לפני המתחרים שלכם, תוכלו להרוויח כפליים.

קרדיט תמונה: facebook via shutterstock

פייר לו דומנז'ון

מנהל חדשנות ב-Growmobile, יחידת המובייל של פריון.

הגב

1 תגובה על "5 המלצות שיזניקו את ביצועי הפרסום שלכם בפייסבוק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
AL
Guest

נמאס מהפרסומות כבר! הפסקתי להיכנס לפייסבוק. אפילו ADBLOCK לא מפלטר כבר

wpDiscuz

תגיות לכתבה: