מדריך: כך תמנעו מפייסבוק להשתמש בפרטים שלכם עבור פרסומות

הפרטים האישיים שלכם והפעולות שאתם מבצעים ברשת החברתית משמשים את פייסבוק לפרסום מותגים בשמכם. כיצד ניתן למנוע ממנה לעשות זאת?

מקור: יח”צ

פייסבוק מעניקה למשתמשים כלים רבים במטרה לשלוט על הדרך בה תשתמש במידע האישי שלהם. הביקורת הרבה שהושמעה כלפי הרשת החברתית הרחיבה אמנם את השליטה המוענקת למשתמשים אך לא מנעה ממנה לעשות שימוש בתמונות או בדפים שעשינו להם לייק ולפרסם אותם על חשבוננו.

כיום, משתמשת פייסבוק בשתי דרכים עיקריות העושות שימוש בפרטים שלכם על מנת להציג פרסומות רלוונטיות למשתמשים אחרים ברשת החברתית: Sponsored Story ו-Social Ad.

Sponsored Stories: הסיפור שלכם, הפרסומת שלהם

Sponsored Stories הם למעשה סיפורים אותם מאמצת פייסבוק מהמידע שלכם בפייסבוק על מנת לפרסם חברה או דף מסויים שביצעתם אינטראקציה עימו. הפרסומות הללו עלולות להציג את השם שלכם או אפילו את תמונתכם (לעיתים את שניהם יחד) וכיצד פעלתם בכדי לתקשר עם אותו מפרסם. אינטראקציה עם המפרסם יכולה להיות לייק לדף המותג, כתיבת תגובה בדף, הצבעה בסקר, אישור הגעה לאירוע, צ’ק אין במקום, שימוש באפליקציה או במשחק, לייק או שיתוף לפוסט שהחברה או הדף יצרו, ועוד.

לחברות אין שליטה על התוכן שהסיפורים הממומנים יכילו, אבל כן מוכנות לשלם עבורם מפני שהם נוצרים על בסיס תחומי העניין של המשתמשים, על פי הפרופיל שלהם בפייסבוק. הסיפור הממומן יופיע, בדרך כלל, בפיד של המשתמש.

הנה דוגמא לשימוש ב-Sponsored Story:

Sponsored Story. מקור: יח”צ

Social Ads

Social Ads הן פרסומות שנוצרות על ידי הגורמים המפרסמים, כלומר הטקסט שמופיע בפרסומת הוא מלל שנכתב על ידי המפרסם, ומראה את האינטראקציה של המשתמשים עם אותו הגורם, כלומר הדף שלו בפייסבוק.

הפרסומות עושות שימוש בשמו של המשתמש ו/או התמונה שלו, ומפרטות כיצד המשתמש ביצע אינטראקציה עם החברה, בנוסף למלל שהמפרסם כתב. הפרסומת החברתית תופיע, בדרך כלל, בעמוד הפרסומות בצד הימני של האתר, בזמן שאנו מנווטים בו.

הנה דוגמא ל-Social Ad:

Social Ad. מקור: צילומסך

כיצד תמנעו שימוש בפרטים שלכם?

אם ברצונכם למנוע מפייסבוק מלהשתמש בפרטים שלכם בעת שהיא יוצרת פרסומות כדאי לבקר ולבצע מספר שינויים בהגדרות הפרטיות שלכם, על פי סדר הפעולות הבא:

  • יש להיכנס להגדרות הפרטיות בפייסבוק – ללחוץ על החץ הקטן בצד הימני העליון של הדף ליד כפתור ה-Home, ולבחור ב-Privacy Settings.
  • משם, יש לנווט לאפשרות Ads, Apps and Websites, ולבחור ב-Edit Settings.
  • ייפתח לנו מסך המציג את האפליקציות האחרונות שבהן ביצענו שימוש. בסוף הדף, בקטגוריה Ads, יש לבחור ב-Edit Settings.
  • מתחת לכותרת Ads shown by third parties, יש להגדיר לפייסבוק כיצד תעניק הרשאות לאפליקציות צד-שלישי להשתמש במידע כאשר הן מציגות פרסומות. תוכל לאפשר לחברים שלכם לראות, או לאף אחד, ע”י לחיצה על Edit third party ad settings, ובחירה בתיבת הגלילה באפשרות המבוקשת.
  • מתחת לכותרת Ads and friends, יש להגדיר לפייסבוק האם היא יכולה להשתמש בפרטים כאשר היא מציגה פרסומות. ניתן לחסום את האפשרות הזו, אך יש לקחת בחשבון שהחברים שלכם בפייסבוק לא יוכלו לראות בכלל אינטראקציה בינכם לבין המפרסמים – למשל אם עשיתם לייק לדף מסויים. יש לבחור ב-Edit social ads setting, ובתיבת הגלילה לנווט לאפשרות המבוקשת.

 

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג’טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

1 תגובה on "מדריך: כך תמנעו מפייסבוק להשתמש בפרטים שלכם עבור פרסומות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אלון
Guest

תודה, תמיד טוב לשלוט ברמת הפרטיות.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: