ה”כרישה”, שעזרה כבר למאות יזמים, מסבירה איך תפרצו לשוק האמריקאי

יסמין לוקץ’ עומדת בראש עמותה שמעניקה ליזמים ישראלים כלים לפריצה לשוק האמריקני, ונמנית על צוות ההשקעות של תוכנית ”הכרישים”. מה אפשר ללמוד על עסקים בארה”ב ממי שמחוברת לדמויות המובילות ביותר בסיליקון ואלי?

יזמים ישראלים רוצים למכור לשוק האמריקאי, אבל יש בכך כמה בעיות מובנות: המרחק הגיאוגרפי, חוסר ידע, וגם בעיות התנהלות. אנחנו מנסים לעזור להם בזה ולהגיע לארה”ב כמה שיותר מהר, ובדרך הנכונה”.

יסמין לוקץ’ היא מייסדת ומנכ”לית ICON, עמותה ללא מטרות רווח אשר ייצרה בשנים האחרונות קהילה של אנשים עם “ניצוץ” להייטק וטכנולוגיה ישראלית. בארגון חברים יזמים ישראלים, שותפים אמריקאים בקרנות הון-סיכון, ובכירים בתאגידים אמריקאים שיכולים להיות לקוח, רוכש או שותף פוטנציאלי לסטארטאפים.

סביב ICON מתקיימות מספר רב של סוגי פעילויות, וביניהן כנס שנתי גדול בסיליקון ואלי, אירועי תוכן ייחודיים עם בכירי עולם ההייטק, ארוחות ערב עם משקיעים ומובילים בתאגידים, מפגשים פתוחים ליזמים, ועוד. בנוסף לוקץ’ הצטרפה השנה לצוות המשקיעים של תוכנית “הכרישים” (המקבילה הישראלית ל-Shark Tank). ישבנו לשוחח עם לוקץ’ ב”עוד פודקאסט לסטארטאפים” על איך הכל התחיל.

“אנחנו מנסים לחבר בין שלוש הקבוצות החברות בקהילה שלנו, ולייצר להן הזדמנויות לעשות דברים ביחד, וזאת באמצעות האירועים והפעילויות של ICON”, מסבירה לוקץ’. בנוסף לכנסים, מפגשי הערב והאירועים בישראל, מפעילה לוקץ’ את תוכנית SV101 (“מבוא לסיליקון ואלי”, בתרגום חופשי) שמתקיימת פעמיים בשנה, ובמסגרתה “עשרה יזמים ישראלים לומדים במשך שבועיים אינטנסיביים איך לעבוד עם השוק האמריקאי”, מסכמת לוקץ’.

בנוסף להיותה המנכ”לית של ICON ומובילת הפעילויות הנ”ל, ידועה לוקץ’ גם ביכולתה לאגד סביבה דמויות מהמובילות בסיליקון ואלי, וביניהן בן הורוביץ (מקרן ההון-סיכון אנדריסן הורוביץ), ספרא כץ (מנכ”לית אורקל), פיטר ת’יל (ממייסדי פייפאל, וכיום משקיע הון-סיכון), וכן מנכ”לים של חברות טכנולוגיות מובילות נוספות בוואלי כמו Box, Tinder, LinkedIn ו-YouTube.

יסמין, איך מגיעים לכל האנשים הללו?

לוקץ’: “זה אחד היתרונות המשמעותיים שלנו ב-ICON. אני זוכרת שישבנו ביום ההקמה של הפעילות עם קבוצה של משקיעים ויזמים מצליחים בסיליקון ואלי, וכל אחד ‘שפך’ לרשת שלנו את רשת הקשרים שלנו. אני חושבת שהצלחנו לייצר ארגון שנתפס כמאד אמין כלפי חוץ – גם כי אנחנו פועלים ללא מטרות רווח, וגם כי אנחנו עומדים במילה שלנו”.

מה זה אומר, לעמוד במילה שלך?

לוקץ’: “זה בעיקר בפרטים הקטנים. אמרנו שלא יהיו עיתונאים במפגש? לא יהיו. החלטנו שסטארטאפים שגייסו לפחות 2 מיליון דולר ישתתפו באירוע? זה מה שיהיה. לא הולכים ימינה או שמאלה. אנשים יודעים מה הם מקבלים, ומעריכים את זה שאנחנו עומדים על שלנו ומאד ברורים לגבי כל פעילות, מה הערך המוסף שלה, ומי יכול להשתתף בה”.

רשת קשרים היא אחד ממונחי המפתח בעבודתה של לוקץ’ בשנים האחרונות, במיוחד מאז שיזמה והקימה את ICON. “נטוורקינג” והדרך “לפרוץ לשוק האמריקאי” הם מונחים שחוזרים ועולים כאשר אנו שואלים אותה לגבי הכלים הדרושים ליזמים על מנת לצמוח בשוק המוביל בעולם.

הכללים לנטוורקינג ועשיית עסקים בארה”ב, לפי יסמין לוקאץ’:

  1. אינטרו חם – אל תפנו לאנשים ישירות. אם אתם יכולים, בקשו ממישהו שמכיר מישהו לבצע ביניכם היכרות. הדרך לעשות זאת לרב היא ב”אינטרו מייל”, תכתובת במסגרתה צד שלישי מכיר בין שני אנשים. לוקץ’: “תמיד פנו למישהו שאתם בקשר טוב איתו ובקשו ממנו לשלוח מייל כזה. חשוב שהמייל יסביר גם מה אתם עושים ולמה יהיה טוב לצד השני לפגוש אתכם”.
  2. כשאתם מבקשים, בקשו “נכון” – כאשר אתם מבקשים מגורם צד שלישי לעשות לכם אינטרו חם למישהו, חשוב שתספקו לאותו גורם את כל הפרטים הראויים. “צריך להיות Ask מאד ספציפי, עדיף מייל שהצד המחבר פשוט יוכל להעביר הלאה כלשונו, ומישהו אחר שיקרא אותו יבין בדיוק מי אתם, מה אתם עושים, ולמה כדאי לו להתחבר אתכם”.
  3. נהלו מערכת יחסים, לא סטוץ – “הרבה ישראלים מאמינים שיגיעו לארה”ב למספר ימים או שבועות ויסגרו השקעה או עסקאות גדולות – זה לרוב לא המצב”, אומרת לוקץ’. “גם לקוחות וגם משקיעים אמריקאים יעבדו אתכם בשלבי הסטארטאפ הראשונים כי הם אוהבים אתכם, ולפיכך רוצים להיות בקשר אתכם ולפגוש אתכם לאורך זמן. רוד-שואו’ס פחות עובדים”.
  4. עמדו במילתכם – “אם סיימתם פגישה והייתם צריכים לעשות פולו-אפ, או לשלוח חומר מסוים, או לקבוע שיחה עם מישהו אחר – עשו זאת. אם אמרתם שתעשו משהו, פשוט עשו את זה. המילה שלכם היא הכי חשובה ומאפשרת לכם לבנות אמינות ולפתח מערכות יחסים לאורך זמן”, מסכמת לוקץ’.

האזינו לפרק עם יסמין לוקץ’, מייסדת ומנכ”לית ICON ושותפה בצוות ההשקעות של תוכנית “הכרישים” (פרק 10, עונה 6).

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: