הוטמייל מסתבכת בענן

הוטמייל מאבד לאנשים את המיילים, ומשחזרת חלק. תערוכת CES בפתח, ומיקרוסופט צריכה להכריז על אופיס 365 בענן. האם הענן של אופיס 365 יהיה כמו הענן של הוטמייל?

צילום: אתר אופיס 365

הוטמייל הסתבכו השבוע. שרות הדואר הפופולרי של מיקרוסופט נאלץ להודיע כי בעקבות תקלה, שטיבה אינו ידוע בשלב זה, גילו חלק ממשתמשי השירות כי נמחק להם את כל הדואר. אותם משתמשים התחברו לשירות שלהם במהלך השבוע רק כדי למצוא תיבת דואר ריקה כאילו זה עתה נרשמו לשירות.

הוטמייל בעננים

הוטמייל מאחסן חלקים מהשירות בענן ואינו היחיד שגילה את היתרונות הטמונים במיחשוב זה. הבעיה היא שמיקרוסופט, בתור אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות, מצאה את עצמה השבוע כשמסיבה טכנית כלשהי, המידע שהיה מאוחסן בענן נעלם. למעשה, זה כנראה לא היה ברור מאליו שאנשי מיקרוסופט הצליחו לשחזר את המידע לאור העובדה שלקח מספר ימים לבצע את השחזור מצד אחד, ומצד שני למשתמשים לא ניתנה אינדיקציה ברורה האם בוודאות תצליח החברה לשחזר להם את כל התכנים שהיו להם בתיבת הדואר בהוטמייל.

אופיס 365 גם בענן

התקלה בהוטמייל תופסת את מיקרוסופט בנקודת זמן רגישה. מיקרוסופט צפויה להכריז בקרוב (אולי אפילו בעוד מספר ימים, במהלך תערוכת CES 2011 שבלאס וגאס) על שירותי אופיס מבוססי ענן. השירות החדש של מיקרוסופט עתיד להיות מבוסס על כך שהתוכנה והמסמכים נמצאים זמינים בענן. כרגע, השירות זמין לרשימה מצומצמת של אנשים, בגרסת בטא.

לאור התקלה בהוטמייל, עשויים משתמשים פוטנציאליים רבים לשאול את עצמם מה רמת הזמינות שהם יכולים לצפות לה כשמאחסנים את המידע בתוך הענן מלכתחילה. מדוע לא להשאיר את המידע על גבי התשתית הארגונים הנוכחית, במקום להיות חשוף לתקלה בענן?

ההשלכות האמיתיות של התקלה של הוטמייל אינן ידועות בשלב זה. טרם נחשף מה גרם לתקלה והאם מיקרוסופט אכן הצליחה לשחזר עבור כל הלקוחות שנפגעו את כל המידע שאבד.

במהלך תערוכת CES תצטרך מיקרוסופט לשכנע את המשתתפים, ואת כל מי שעוקב אחרי הסיקור מהבית, כי היא יודעת להתמודד עם בעיות, ובהקשר הספציפי של הענן, שיש לה את היכולת לשחזר את המידע כולו במקרה של תקלה. היכולת של מיקרוסופט להבטיח את היכולת הזו עבור משתמשיה עשויה להיות אבן בוחן עבור שירותי הענן שמיקרוסופט מציעה ותציע גם בעתיד.

מה אני יכול לעשות

למי שחושב על דרכים בהם הוא יכול להשפיע, וכיצד ניתן להתכונן ליום שבו תהיה תקלה בענן בדיוק כשאנחנו נצטרך את המידע, שידע שאכן ניתן להתכונן מראש. שירותים יום-יומיים רבים שבשימוש צרכנים פרטיים, כגון ג’ימייל, פליקר ועוד, מאכסנים מידע בענן.

כדי להתכונן ליום שבו תהיה בענן תקלה, אנחנו יכולים לעשות גיבוי מראש. אנשי הבלוג לייף-האקר כתבו מדריך מפורט על דרכים בהן ניתן לבצע גיבוי מקומי לחשבונות שלנו. בין אם זה התמונות החשובות בפליקר, או מיילים חשובים בג’ימייל, ישנן מספר דרכים שונות לגבות את המידע.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

2 תגובות על "הוטמייל מסתבכת בענן"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אריק
Guest

למה שמישהו יסמוך על משהו שמיקרוסופט מוציאה, ועוד שקשור באחסון נתונים בענן? לדעתי זה ממש מתכון לאסון. מה שקרימינלי עוד יותר, זה שמיקרוסופט בעצמה ניסתה את זה על משתמשים.

מצד שני זאת לא הפעם הראשונה שהם מוציאים מוצר בטה כאילו הוא מוצר רגיל – כל המערכות הפעלה שלהם יצאו ככה, עם עשרות אלפי באגים מתועדים, ולא מתוקנים.

הטריקים האלה עובדים כשאתה מונופול ואין לאנשים לאן ללכת, אבל זה משתנה עכשיו שיש להם תחרות אמיתית מכמה חזיתות, והלוקסוס הזה של לקוחות שבויים עומד להגמר להם.

ענת
Guest

לי זה נשמע כמו חלום בלהות – לקום בוקר אחד ולגלות שכל המיילים שלי נמחקו. אני ממש לא מקנאה בלקוחות הוטמייל. בכל מקרה, נראה לי שבתקופה הקרובה כדאי למייקרוסופט לשבת בשקט ולחכות עם הקמפיינים של שירותי הענן החדשים…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: