מיקרוסופט נערכת למלחמה בג’ימייל, תקרוץ גם למשתמשי המק

החל משבוע הבא תדחוף מיקרוסופט את שירות Outlook.com שהושק לפני חודשים אחדים באופן אגרסיבי לקהל המשתמשים. המטרה: להעביר את משתמשי הוטמייל ל-Outloook.com ולהזכיר למנויי ג’ימייל שיש מתחרה חדש שאולי כדאי לבחון

תמונה: צילומסך

אחרי שנמנעה מלעשות כן, משבוע הבא תחל מיקרוסופט לדחוף את משתמשי Hotmail לכיוון Outlook.com כחלק מקמפיין אגרסיבי שנועד גם למשוך את משתמשי ג’ימייל אל שירות הדואר החדש והמשודרג של החברה.

בשלב מאוחר יותר צפויה מיקרוסופט להפרד משירות Hotmail לטובת Outlook.com שהושק בחודש יולי האחרון ומציע ממשק חדש לחלוטין ויכולות משופרות.

החשש משינויים

בני אדם לא אוהבים שינויים ומעדיפים לדבוק בתהליכים המוכרים שמעניקים להם ביטחון. זו אחת הסיבות העיקריות ששינוי מותג, לוגו או אפילו אריזת מוצר מלווה בהמון חששות מצד חברות ובצדק. שירות הדואר הותיק של מיקרוסופט, Hotmail, נולד לפני 16 שנים ונחשב במשך תקופה ארוכה לאחד המובילים והפופולארים בעולם. השירות המזוהה כל כך עם מיקרוסופט לא נוצר על ידה, אלא נרכש שנה לאחר שנוסד על ידי צמד מפתחים ועבר מיתוג מחדש תחת חסותה של רדמונד.

נכון להיום מנויים לשירות הוטמייל קרוב ל-370 מיליון בני אדם מרחבי העולם אלא שבשנים האחרונות סבל השירות ממיתוג בעייתי. האשמה העיקרית היא איך לא – גוגל, שהשירות המתחרה שלה ג’ימייל שנולד רק לפני 8 שנים זכה לבאזז שהפך אותו לטרנדי ומושך הרבה יותר. על אף שגילו של הוטמייל כפול משל ג’ימייל, האחרון נהנה מלא פחות מ-420 מיליון משתמשים כשהפופולאריות של פלטפורמת אנדרואיד רק מעצימה את הפער בין שני השירותים.

ביולי האחרון וכחלק ממערכה שלמה שפתחה מיקרוסופט במטרה לשוב לתחומים שנחטפו מידיה, השיקה החברה את Outlook.com, שירות דואר מקוון בעל ממשק משודרג ופשוט שמציב לראשונה תחרות אמיתית לממשק של גוגל שלא זכה להשתנות משמעותית מאז נחשף לראשונה באפריל 2004.

תצא בקמפיין אגרסיבי

שבועות בודדים לאחר שדאגה כי חלונות 8 תהיה במרכז הבמה, יכולה כעת מיקרוסופט לפנות קצת מקום גם לשירות הדואר החדש שלה שיזכה החל משבוע הבא לפרסום שנועד להזכיר לכולם שלג’ימייל יש אלטרנטיבה ושאולי גם כדאי לנסות ולבחון אותה.

מדוע המתינה מיקרוסופט מספר חודשים מתאריך השקת Outlook.com ועד הקמפיין שנועד לקדם את המוצר? ובכן, לטענת גורמים בכירים בחברה, הרעיון היה להקשיב לפידבקים הראשונים מצד המשתמשים, לשפר, לעבוד על גרסת הווב והמובייל ולבסוף לצאת בקמפיין כשהמוצר בשל ומעודכן מספיק. בימים הקרובים יקבלו משתמשי הוטמייל המלצה חמה בחשבון הדואר שלהם לנדוד לשירות Outlook.com, מעיין התראה ראשונה ולבבית לפני שהשירות יחסם בפניהם ככל הנראה בשלב מאוחר יותר.

מיקרוסופט תשתדל להבהיר במהלך הקמפיין כי המעבר לשירות החדש אינו כרוך בשינוי שם המשתמש או הסיסמא וכי למעשה התוכן ינדוד יחד עם המשתמשים, פרט לממשק שצפוי להשתנות ולטובתם. במיקרוסופט מבטיחים כי אינם ממהרים לסגור את שירות הוטמייל וכי בשלב זה יקפידו לעודד את המשתמשים לעבור לגרסה החדשה, אך כשהנתונים יעידו שהמסר הועבר, סביר להניח שהחברה תמהר לסגור גם את השער.

ומה באשר למשתמשי המק? קליינט ייעודי ל-Outlook.com כנראה נמצא כבר בשלבי פיתוח מתקדמים ועשוי לנחות בחנות האפליקציות בחודשים הקרובים, שם תצטרך ענקית התוכנה להתאמץ הרבה יותר על מנת לעורר את הבאזז.

וידאו: מיקרוסופט חושפת את Outlook.com

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם. עורך אתר גיקטיים.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: