באמצע הקורונה: עליבאבא משקיעה מיליוני דולרים ב-Hotelmize הישראלית

זריקת מרץ לטראוולטק הישראלי: עליבאבא משקיעה בסטארטאפ הישראלי, שפיתח פלטפורמת ניבוי למחירי חדר מלונות, שמאופיינים בתנודתיות רבה

מקור: Pixabay

אחד השווקים התחרותיים ביותר כיום הוא שוק חדרי המלון, כשכל השחקנים שפעילים בו כמו רשתות בתי-מלון, מלונות פרטיים, וענקיות תיירות – רוצים כולם למקסם את הרווחים שלהם על החדרים. הסטארטאפ הישראלי-בריטי Hotelmize (הוטלמייז) מבטיח לעשות זאת בעזרת מערכת תוכנה מבוססת ביג-דאטה שיכולה לחזות ביקושים והיצע ולמצוא את המחיר הטוב ביותר עבור המשתמשים.

מה יהיה מחיר החדר בעוד שנה וחצי מהיום?

מחירם של חדרי מלון רחוק מלהיות קבוע והוא תלוי בעשרות משתנים שונים, שקובעים האם מחירו יעלה או ירד. בנוסף, מהרגע שחדר כלשהו מוזמן ועד יום הצ’ק-אין הוא צפוי להשתנות כ-18 פעמים בממוצע. הפלטפורמה שפיתחה Hotelmize מאפשרת למשווקים של חדרי מלון כמו סוכנויות נסיעות או אתרי תיירות לנבא את מחיריהם של חדרים שונים במלונות רבים בתקופה ספציפית. כך, יכולים הסוכנים הללו למכור את חדרי המלון תוך שמירה על שולי רווח גבוהים יחסית ולא להפסיד. על פי החברה, הטכנולוגיה שפיתחה עוזרת למשתמשים להגדיל את שורת הרווח שלהם ב-30 אחוזים.

Hotelmize עושה זאת בעזרת התממשקות למערכות ההזמנות ואלגוריתם AI (איך לא), שפותח, על פי החברה, בהשראת תחום האלגו-טריידינג המוכר משוק ההון. בחברה מסבירים שהאלגוריתמים שלה מממשים אסטרטגיות השקעה דומות ל-“שורט” ו-ו”לונג” כאשר החברה רוכשת ומוכרת חדרי בתי מלון בצורה אוטומטית עבור לקוחותיה, ומייצרת עבורם רווח נוסף שלא היה בנמצא עבור חברות התיירות לפני כן. על פי החברה, היא ייצרה כבר עסקאות במעל ל-100 מיליון דולר עבור לקוחותיה.

Hotelmize הוקמה בשנת 2015 על ידי עומרי ליטבאק וגיא לויתן והיא מעסיקה כיום 20 עובדים. סבב הגיוס, בגובה של מספר מיליוני דולרים, הובל על ידי קרן ההשקעות Alibaba Hong Kong Entrepreneurs Fund שהוקמה על ידי מייסד עליבאבא, ג’ק מא וקרן ההון סיכון הישראלית Brilliance Ventures של קרן מיימון, רון שדה וניר יוסף, שמשקיעה בחברות בשלבי צמיחה במזרח אסיה, ויצרה גם את החיבור בין החברה לשותף האסטרטגי עליבאבא. ההשקעה האחרונה מצטרפת ל-5 מיליוני דולרים שגייסה החברה בסבב הגיוס הקודם שלה ב-2018.

בשיחה עם גיקטיים, אמר מנכ”ל החברה, דור קרובינר, כי השוק האסייאתי מתחיל לחזור לשגרה והחברה פועלת שם במגוון דרכים: “בטווח הארוך חברות חזקות בעלות ערך ממשי הן אלו שיצלחו את התקופה הקרובה והם יהנו מתחרות מופחתת בשוק”.

לא היה קשה לגייס בזמנים כאלו?

קרובינר: “עצם ההשקעה של הענקית הסינית בחברה ישראלית בתקופה כזו היא הבעת אמון גדולה והבנה שהמשבר יחלוף והמצב יחזור לשגרה. עליבאבא רואה את שוק הטראוול האסיתי צומח בקצב דו ספרתי כמה שנים כבר ורוצה להיות חלק ממנו, בין אם בעזרת Fliggy, מנוע ההזמנות של החברה, ובין עם בהשקעות כדוגמת ההשקעה בהוטלמייז. בפועל, עליבאבא מאמינה גם היא שהמשבר בענף הוא זמני וכמובן ששוק התיירות פה להישאר ולהמשיך לצמוח”.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: