הוט הספימה לקוח, בית המשפט קבע: תשלם לו 3,000 ש׳׳ח

לקוח הוט שקיבל הודעות ספאם לסלולרי, החליט לתבוע את החברה לאחר שלא מצא דרך להפסיק את זרם הסמסים. הוט טענה כי הוא לא פעל בתום לב אך השופט קבע: מצופה היה מהחברה לחדול לאלתר משליחת המסרונים

hot

מאת שמעון איפרגן, NEXTER.

כרטיס כניסה לסרט בקולנוע עולה בערך 39 שקלים. לחברת הוט זה עלה 3,000 – והכל בגלל כמה מסרונים. הסיפור החל לאחר שלקוח החברה, עו”ד אלי אלירן-כהן, רכש חבילת טריפל והחל לקבל לטלפון הסלולרי שלו הודעות ופרסומים שונים מבלי שנתן את הסכמתו לכך. כהן חיפש דרך להסיר את שמו מרשימת התפוצה אך לא הצליח מאחר שמספר הטלפון היה חסום וההודעות לא כללו אפשרות הסרה באמצעות שליחת הודעה בחזרה.

בעקבות כך, כהן החליט לפנות לבית משפט שלום לתביעות קטנות בבית שמש ולהגיש תביעה נגד החברה. בכתב התביעה הוא טען כי קיבל שמונה הודעות לסלולרי שלו – ולכן יש לפצותו בסכום של 8,000 שקל. בין ההודעות שקיבל היו פרסומים על קבלת סדרה או סרט בהנחה וכן הודעה מטעם פיקוד העורף. להפתעתו, למרות הגשת התביעה – הוט המשיכה לשלוח לו הודעות ספאם מטעמה.

ומה לחברה היה לומר בנושא? בכתב ההגנה שלה הוט דחתה את תביעתו של עורך הדין בנימוק שהמסרונים ששלחה לו לא מוגדרים כספאם. לטענתה, כהן מעולם לא ביקש בשום שיחה עם נציגי החברה לחסום תוכן שיווקי שנשלח אליו והוא פעל בחוסר תום לב.

לשמחתו של כהן, השופט מוחמד חאג’ נטה להסכים איתו וקבע שהוט מחוייבת לפצותו ב-3,000 שקל, ובנוסף עליה לשלם לו הוצאות משפטיות בסכום של 600 שקל. השופט אף מתח ביקורת נגד התנהלותה של החברה – שגם אחרי שידעה על הגשת התביעה, המשיכה לשלוח לכהן הודעות ספאם.

“לא ניתן להתעלם מן העובדה, כי הנתבעת המשיכה לשלוח מסרונים על אף שכבר ידעה על קיום כתב התביעה. הרי בכך הוסר כל ספק באשר לסירובו של התובע לקבל דברי פרסומת. על כן מצופה היה מן הנתבעת לחדול לאלתר מלהמשיך לשלוח מסרונים לתובע ממועד זה ואילך”, הדגיש השופט.

קיבלתם הודעת ספאם? אל תמחקו אותה

אם גם אתם מקבלים למכשירכם הודעות ספאם, הנה כמה טיפים שייסיעו להתמודד עם דואר זבל ולהגיש תביעה נגד שולחיו:

1. במעמד חתימת הסכם עם חברה או עסק שמעניק לכם כרטיסי חבר ציינו, שאינכם רוצים לקבל דואר זבל (ספאם) מכל סוג שהוא.

2. במידה וקבלתם דואר זבל בסלולרי או במייל בררו מי עומד מאחורי שליחת ההודעה (טלפון, כתובת), ובקשו להסיר אתכם מרשימת התפוצה. בדקו האם חתמתם על הסכם עם אותה חברה לגבי שליחת המסרונים. במידה ולא מצאתם בקשו מהחברה עותק מההסכם.

3. הקליטו את השיחות עם נציגי החברות ששלחו את ההודעה כדי שהדבר ישמש עבורכם כראייה בבית משפט להוכחת טענותיכם.

4. תוכלו להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות עד 50 אלף שקל ואליו צרפו תיעוד של כל המסרונים שנשלחו אליכם.

5. משמעות החוק: על פי החוק היבש תקבלו סכום של עד 1,000 שקל עבור כל דואר זבל שקיבלתם ללא אישורכם, וזאת על פי חוק סעיף 30 א’ בחוק התקשורת.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-NEXTER.

לקריאה נוספת

מחירי האינטרנט ירדו – גם הגלישה

גוגל מסנכרנת תמונות גם אם מחקתם את היישום

 

Avatar

NEXTER

הגב

4 תגובות על "הוט הספימה לקוח, בית המשפט קבע: תשלם לו 3,000 ש׳׳ח"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נתי
Guest

כל הכבוד לו איזה תותח

ירדן
Guest

3600 בשביל חברה בסדר גודל של hot? הייתי בטוח שזאת בדיחה
סיכוי טוב שמשתלם להם לשלם לנודניקים שיתבעו ולהמשיך להספים חינם לכל השאר. זה פרסום חינם ומאוד אפקטיבי

מבין
Guest

סכום מגוחך שלא יגרום לחברה כמו הוט להפסיק/להיזהר להבא. זה עדיין משתלם להם.
הם היו צריכים לפחות לקבל את המקסימום שיש בנושא

דור
Guest

אני מקבל כ”כ הרבה הודעות כל הזמן, למרות שביטלתי את האפשרות לקבלת תוכן מידע דרך חברת הסלולר אני עדין מקבל וגם כשאני מקבל אני מנסה להסיר ע”י שליחת הודעה חזרה “הסרה” וזה עדין לא מסיר אני מקבל הודעה חזרה שלא ניתן לשלוח את ההודעה “הסרה”! ביזיון

wpDiscuz

תגיות לכתבה: