בלי GPS: חברת hoopo גייסה 3.5 מיליון דולר לפתרון איכון חדש ושונה
הרכיבים והפלטפורמה של החברה מאפשרים לחבר גם מוצרים של ארגונים וחברות שעד כה לא נהנו מקישוריות ומידע מבוסס מיקום
חברת hoopo (הופו) מודיעה היום (ב׳) על השלמת סבב גיוס Seed בהיקף של 3.5 מיליון דולר מ-JIHTV של קבוצת Chartered Group, קרן GiTV היפנית וקרן ההון-סיכון של אוניברסיטת תל-אביב, TAU Ventures. החברה פיתחה פתרון איכון חדש אשר לא עושה שימוש ברכיב GPS, ועשוי לאפשר ליותר חברות וארגונים לעקוב אחרי ציוד ולקבל החלטות מבוססות מידע.
במקום רכיבים בזבזניים ויקרים: רכיבים חסכוניים וזולים שאפשר לאתר גם במקומות סגורים
ה-GPS כבר השתלט על העולם, אבל הוא לא פתרון מושלם: הוא יקר וצורך יותר מדי אנרגיה באופן יחסי, כך שהצמדה שלו לכל שרשרת האספקה של מפעל, למשל, איננה פרקטית. הופו, לעומת זאת, מפתחת חיישנים אשר לא עושים כל שימוש ב-GPS, אלא מזהים את מיקומם בעזרת שיטת השידור Low-power, Wide area ובפרוטוקול LoRa. על כן החברה טוענת כי אין כל צורך להחליף או להטעין את סוללת הרכיבים לאורך שנים. בנוסף, החיישנים מנטרים אלמנטים בסביבה שלהם כמו טמפרטורה, לחות ותזוזה של הרכיב המאפשר איתור גם במקומות סגורים וצפופים.
ארז אביב, סמנכ״ל מו״פ בהופו, מסביר בשיחה עם גיקטיים כיצד הפלטפורמה של החברה פועלת: ״הפתרון שלנו מבוסס על שימוש בטריאנגולציה לתדרים צרי-סרט. החיישנים משדרים הודעה שמגיעה לטווחים של עשרה קילומטר ואנחנו מסוגלים לקבוע את מיקומם דרך התכנה הייחודית שפתחנו ויושבת בתשתית ה-IoT”. איתי חיות, מנכ״ל הופו מוסיף כי ״הפתרון שלנו משתמש בחיישנים זולים עם סוללה שמחזיקה שנים ללא צורך בטעינה או החלפה. לעתים עלות התפעול והתמיכה עבור לקוחות עם ציוד רב גדולה לאין שיעור מעלות החומרה״.
את כל המידע הנאסף מהרכיבים, hoopo מאפשרת לרכז בלוח בקרה ייעודי, ומאפשר גם זיהוי של מעגלים לוגיסטיים קבועים של הרכיבים, ולהבין באילו נקודות ישנם צווארי בקבוק ולקבל התראות בזמן אמת על בעיות תפעוליות שונות. המשתמש גם יכול להגדיר סטים חדשים של חוקים והתראות ובכך להפוך את הארגון או העסק שלו ליותר חכם, מפוקח ודינמי.
הופו השיקה מוצר ראשונה מתוצרתה לפני מספר חודשים, ומחזיקה בכמה לקוחות אסטרטגיים משלמים, וחלקם אף שוקלים, לדברי החברה, להציע הלאה את השירות והתובנות העסקיות שהוא מייצר עבורם. hoopo נוסדה ב-2016 על ידי איתי חיות, ארז אביב, מנחם טיפריס (ממייסדי NICE), ד״ר אילן לוזובסקי וד״ר דניאל אביצור ז״ל. החברה מחזיקה במשרדים בישראל ובארצות הברית, ומתכננת להשתמש בכספי הגיוס לצורך האצת תהליכי הפיתוח והמכירות והרחבת פעילות החברה בשווקים מקומיים ובינלאומיים.
הגב
4 תגובות על "בלי GPS: חברת hoopo גייסה 3.5 מיליון דולר לפתרון איכון חדש ושונה"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
וואו גם פתרון מדהים וגם ג׳ינג׳י חתיך
sigfox, wirepas ועוד רבים מאפשרים פלטפורמות דומות, אחד מהייתרונות שלהם שהם לא מגבילים בהכרח את הצרכן למודול מספק יחיד, אלא מייצרנים גדולים ומאפשרים לו גמישות ובחירה.
נקודה שחשוב לשקול בתחילת הדרך של חברה עם הרבה פוטנציאל, מאין מגיע הביזנס והרווחיות.
מוצר ראשונה מתוצרתה
השם הוא הברקה (״הוא פה״)! :-)