מה הסוד של HoneyBook? חצי שנה אחרי הסבב הקודם, עוד גיוס של 22 מיליון דולר [גיוס]

כחצי שנה בלבד לאחר הגיוס הקודם, מגייסת HoneyBook עוד 22 מיליון דולר. שמענו מהיזם עוז אלון מה הסוד של החברה, מה הטיפים שלו ליזמים והאם החברה שלו תהיה חברת מיליארד הדולר הבאה? לדעת אלון, אגב, היא תהיה שווה הרבה יותר

מ-11 ל-40 תוך חצי שנה. ועוד עשרות בדרך - עובדי HoneyBook. מקור: HoneyBook

מ-11 ל-40 תוך חצי שנה. ועוד עשרות בדרך – עובדי HoneyBook. מקור: HoneyBook

לפני כחצי שנה דיווחנו על חברת הסטארטאפ הישראלית HoneyBook, שפעלה עד אז מתחת לרדאר, וגייסה 10 מיליון דולר. המייסדים, שזהו הניסיון הראשון שלהם בעולם היזמות, התעקשו שהם בונים חברה לטווח ארוך והצליחו להדביק בהתלהבות שלהם גם את המשקיעים. עתה, נראה שהם ממשיכים בדרך לממש את החזון עם השלמת סבב גיוס נוסף בגובה 22 מיליון דולר. במקביל לגיוס, הודיעה החברה כי השירות יהיה מעתה זמין גם למשתמשים בניו יורק ובלוס אנג’לס, זאת לאחר שעד עתה הוא היה זמין רק באיזור סן פרנסיסקו ורק לאחר קבלת הזמנה.

מאפשרים לבעלי המקצוע להתעסק רק עם התהליך היצירתי

HoneyBook מציעה לבעלי מקצוע הקשורים לעולם האירועים, פלטפורמה אחת שתנהל עבורם את כל התהליכים הבירוקרטיים והמתישים שכוללת העבודה: החל מהצעות מחיר, דרך חוזים, סליקה, הוצאת חשבוניות וכלה בניהול התקשורת בין בעל המקצוע והלקוחות. בין השאר החברה פונה למארגני אירועים, צלמים, די.ג’יי, מעצבי שיער, בעלי אולמות אירועים, אמני שזירת פרחים ועוד. על פי החברה, מדובר באנשים במקצועות “קריאיטיביים”, והניירת והבירוקרטיה פוגעות בשטף העבודה שלהם.

בואו ניקח לדוגמה צלם, שמשתמש בפלטפורמה של החברה. מרגע שהוא נרשם לשירות, כל הניירת, המעקב והבירוקרטיה עוברים להתנהל במערכת. הצעת מחיר שמוציא הצלם ללקוח ומאושרת על ידי הלקוח הופכת בצורה אוטומטית על ידי המערכת לחוזה המוכן לחתימה. לאחר החתימה האלקטרונית, המערכת מאפשרת לצלם לגבות את התשלום דרכה (במקום למשל בפייפאל) וכך גם המעקב אחר התשלומים נעשה דרכה. כאמור, גם בקשות מיוחדות, שאלות או כל תקשורת אחרת בין הלקוחות לצלם נעשית דרך המערכת. המודל העסקי של HoneyBook מתבסס על עמלה בגובה 3% שגובה החברה מכל עסקה שתתבצע במערכת, כשאם לא מתבצעות עסקאות, אין כלל תשלום.

מאז הקמתה ב-2012, גייסה החברה סך כולל של 32 מיליון דולר מקרנות כמו Aleph, Hillsven Capital ו-Ooga Labs, תוכנית ההאצה UpWest Labs ומשקיעים פרטיים ביניהם איוון וויליאמס, מייסד-שותף של טוויטר. עתה כאמור מגייסת החברה עוד 22 מיליון דולר מ-Norwest Venture Partners. אגב, UpWest הם אלו שקישרו בין החברה למשקיעה החדשה, NVP.

בשיחה עם גיקטיים הסביר עוז אלון, מנכ”ל ומייסד-שותף, כי כספי הגיוס נועדו כדי להשלים את הפרישה של השירות שצפוי לכלול את כל הערים הגדולות בארצות הברית עד סוף השנה. בנוסף, ישמשו הכספים לצורך הקמת מערך שירות לקוחות יעיל ומהיר שיתמוך בלקוחות הרבים הצפויים להצטרף לקהילה של HoneyBook ויתן להם מענה של דקות על כל בעיה. מעבר לחשיבות המובנת של שירות לקוחות, בחברה מסבירים ששירות לקוחות יעיל יאפשר להם להעיז יותר ולהיות יצירתיים בפיצ’רים ובשירות, מבלי לחשוש כל הזמן לבאגים ולתלונות של לקוחות.

בחצי שנה: פי ארבעה יותר עובדים, פי עשרה יותר לקוחות

המספרים הבאים מלמדים על הקפיצה המרשימה שביצעה החברה בחצי שנה בלבד. מספר הלקוחות זינק פי עשרה ומספר העובדים זינק מ-11 עובדים ל-40, כשהחברה מתכננת לגייס עוד עשרות מפתחים למרכז הפיתוח שלה בתל אביב ולהגיע ל-100 עובדים. אנחנו מתעניינים במסקנות של HoneyBook מהמעבר המהיר שביצעה החברה מסבב A לסבב B. אלון מסביר לנו שבסבב A היה להם מוצר עם פיצ’רים שהלקוחות רוצים והסכימו גם לשלם עבורו. זהו השלב של התאמה בין מוצר לשוק (Product/market fit). עכשיו, לקראת גיוס סבב B, ההון שיוקדש לצמיחה, על החברה היה להוכיח מוכנות לצמיחה (Scale). את זה היא הצליחה להוכיח על ידי גיוס הטאלנטים הרבים, תוך כדי שמירה על התרבות הארגונית הייחודית שלה,

“ובכל זאת”, אנחנו מקשים: “בטוח יש קשיים בדרך”. אלון מסכים. לדבריו, הקושי הגדול ביותר בו נתקלה החברה הוא הצורך בחינוך שוק. שוק שעבד במזומן ובהמחאות צריך עתה לעבור לסליקה באשראי באונליין. בנוסף, הם התקשו לקבל את הרעיון של השותף החדש שגוזר עמלה. אבל, לדברי אלון, התוצאות העסקיות שלהם הם שעשו את עבודת השיכנוע הטובה ביותר. לדבריו, הם ראו שהם סוגרים יותר עסקאות ופשוט מרוויחים יותר כסף וכך ההתנגדויות נעלמו.

מה גודל השוק הפוטנציאלי? בחברה לא מוכנים להתייחס למספר הלקוחות המדוייק שלהם ומסתפקים רק בכך שהוא זינק פי עשרה בחצי שנה, אולם ההערכות הן שמדובר על מספר אלפים בודדים. אם יוצאים מנקודת הנחה ששוק בעלי המקצוע שעוסקים באירועים עומד בארצות הברית לבדה על כ-750 אלף איש, הרי שהפוטנציאל של החברה עצום. למרות זאת מדגיש לנו אלון בשיחה, כי הם לא מקבלים כל לקוח, וכל לקוח עובר בדיקת רקע ואם הם רואים שהוא אינו פעיל או אינו משקיע באתר ובשירות לקוחות, הם נמנעים מלצרפו לשירות.

“לא נהיה חברת מיליארד הדולר הבאה, נהיה חברת ה-8.6 מיליארד דולר הבאה”

בראיון לגיקטיים לאחר הגיוס הקודם, סיפר אלון כי החברה אינה מחפשת את הדרך המהירה לאקזיט. לדבריו, החזון שלהם הוא לבנות “חברה גדולה ויציבה”, כשבצורה לא שכיחה גם העובדים וגם המשקיעים שותפים לחזון הזה. אנחנו מתעניינים האם גם NVP, המשקיעה החדשה בחברה, מעוניינת בהשקעה לטווח רחוק, ואלון מספר לנו שהשותף הבכיר שאחראי על HoneyBook ב-NVP, ומי שיישב מטעמה בדירקטוריון הוא ג’ף קרואו. לפני כשלושה חודשים הוביל קרואו את Lending Club, מרקטפלייס לאשראי, להנפקה ששיקפה לה שווי של 8.6 מיליארד דולר. לדברי אלון, הוא לא רוצה להיות חברת מיליארד הדולר הבאה שיוצאת מישראל, אלא חברה ששוווה 8.6 מיליארד דולר. ועוד דולר אחד.

וידאו: לקוחה מספרת מה כל כך מיוחד ב-HoneyBook?

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "מה הסוד של HoneyBook? חצי שנה אחרי הסבב הקודם, עוד גיוס של 22 מיליון דולר [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ניב
Guest

צריך לתקן בכתבה מ״פרישה״ ל״פריסה״ שמשמעותה התרחבות החברה בארה״ב.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: