הסטארטאפ הישראלי HoneyBook מגייס 10 מיליון דולר ומכוון רחוק [גיוס]

חברת הסטארטאפ הישראלית HoneyBook מסיימת גיוס של 10 מיליון דולר, כדי להקל על חייהם של בעלי מקצוע בתחום האירועים. למייסדים זהו הניסיון הראשון בעולם היזמות, אולם זה לא הפריע למייסד חממה מובילה להזמין אותם בבהילות לארה”ב ולמנהל קרן הון סיכון להשקיע ולהגיד שהחלה פה מערכת יחסים של 50 שנה

ממשק המשתמש של HoneyBook. מקור: HoneyBook

ממשק המשתמש של HoneyBook. מקור: HoneyBook

לפני מספר חודשים נפגשו בבית קפה תל אביבי גיל בן-ארצי, ממקימי חממת Upwest Labs ועוז אלון, יזם צעיר ללא שום ניסיון קודם בעולם היזמות או הטכנולוגיה. עוז אלון פרש בפני בן-ארצי את פרטי המיזם עליו חשב. כשסיים, שאל אותו בן-ארצי האם יוכל תוך מספר ימים לעלות על מטוס, ביחד עם שותפיו, ולהצטרף לחממה, שממוקמת בקליפורניה. עוז, יחד עם נעמה אשתו ודרור ה-CTO, עזבו הכל, הצטרפו לחממה, והחלו במסע שנקרא HoneyBook.

היום (ב’) הודיעה החברה, שהוקמה ב-2013, על השלמת סבב גיוס של 10 מיליון דולר בהובלת קרן Aleph ומשקיעים נוספים ביניהם אוו ווליאמס שהיה בין המקימים של טוויטר ונוואל ראוויקנט, מייסד Angellist. המייסדים של החברה הם עוז אלון, שמשמש כמנכ”ל, נעמה אלון סמנכ”לית המוצר של החברה; שאדיה סיגאלה, סמנכ”לית שירות הלקוחות של החברה ודרור שמעוני, סמנכ”ל טכנולוגיות.

מורידים את כל הבירוקרטיה מהראש של הלקוחות

אם לא שמעתם על HoneyBook עד עכשיו, אתם יכולים להרגיש בנוח. החברה שמרה על שקט תעשייתי ובאופן מודע בחרה שלא לצאת בהכרזות. “אני יוצא מודיעין” אומר לנו עוז אלון, מנכ”ל החברה, “שם למדנו להיות ולפעול מתחת לרדאר עד לרגע הנכון”. והרגע הנכון הוא עכשיו, כי גיוס של 10 מיליון דולר הוא גיוס מרשים גם בקנה מידה בינלאומי.

אז מה עושה HoneyBook? החברה מציעה לבעלי מקצוע הקשורים לעולם האירועים, פלטפורמה אחת שתנהל עבורם את כל התהליכים הבירוקרטיים והמתישים שכוללת העבודה: החל מהצעות מחיר, דרך חוזים, סליקה, הוצאת חשבוניות וכלה בניהול התקשורת בין בעל המקצוע והלקוחות. בין השאר החברה פונה למארגני אירועים, צלמים, די.ג’יי, מעצבי שיער, בעלי אולמות אירועים, אמני שזירת פרחים ועוד. על פי החברה, מדובר באנשים במקצועות “קריאיטיביים”, והניירת והבירוקרטיה פוגעות בשטף העבודה שלהם.

בואו ניקח לדוגמה צלם, שמשתמש בפלטפורמה של החברה. מרגע שהוא נרשם לשירות, כל הניירת, המעקב והבירוקרטיה עוברים להתנהל במערכת. הצעת מחיר שמוציא הצלם ללקוח ומאושרת על ידי הלקוח הופכת בצורה אוטומטית על ידי המערכת לחוזה המוכן לחתימה. לאחר החתימה האלקטרונית, המערכת מאפשרת לצלם לגבות את התשלום דרכה (במקום למשל בפייפאל) וכך גם המעקב אחר התשלומים נעשה דרכה. כאמור, גם בקשות מיוחדות, שאלות או כל תקשורת אחרת בין הלקוחות לצלם נעשית דרך המערכת.

וכמובן שאי-אפשר בלי מילת הקסם “מוניטיזציה”. מהיכן החברה מתכננת להרוויח? ובכן, החברה תגבה עמלה מכל עסקה שתתבצע במערכת, כשאם לא מתבצעות עסקאות, אין כלל תשלום. בחברה לא מסגירים עדיין את גובה העמלה, בעיקר משום שהנושא עדיין בבדיקה, והוא לא סופי, אולם מוכנים לספר שהוא יהיה גבוה ממה שגובה פייפאל, משום שהם לא רק סולקים, אלא מספקים סל שלם של שירותים ללקוח. ובכל זאת, אנחנו מקשים, האם לא עדיף לעבוד על בסיס מינוי חודשי? אלון אינו מסכים. לדבריו, מודל התשלום אותו בחרו גורם להם לעשות הכל במטרה לגרום להצלחה של הלקוחות שלהם, שהרי אם הם לא ירוויחו, גם HoneyBook לא תראה הכנסות. הוא מסכם את זה ואומר: “כשהם מצליחים, אנחנו מצליחים”. החברה לא מאמינה במתן השירות בחינם ואז גביית תשלום, משום שרק כשיש לקוחות משלמים מהרגע הראשון, ניתן לדעת בדיוק עד כמה השירות שלהם יעיל ובעל ערך ללקוחות.

כרגע, החברה נמצאת במעין “בטא סגורה”, כשהשירות פתוח רק ללקוחות שמקבלים הזמנה. מהבטא הזו עולים נתונים מרשימים למדי בנוגע לשיפור שחל אצל לקוחות החברה. ראשית, 100% מהלקוחות שהחלו את הפעילות ב-HoneyBook נשארו בפלטפורמה, כשכולם, ללא יוצא מן הכלל, העבירו 100% מהפעילות שלהם לפלטפורמה. בנוסף, על פי הנתונים של החברה, יחס ההמרה אצל הלקוחות זינק מממוצע של 3 מתוך 10 לממוצע של 6 מתוך 10. החברה מתכוונת להמשיך לפעול כרגע במתכונת של הזמנות, מה שלא מונע ממנה להציג צמיחה של 30% בחודש.

פה כדי להישאר

דור המייסדים. מקור: HoneyBook

דור המייסדים. מקור: HoneyBook

אז ראינו שבניגוד להרבה חברות סטארטאפ אחרות, החברה לא חיפשה עד עכשיו את אור הזרקורים. גם ההתעקשות על תשלום מהיום הראשון (או יותר מהתשלום הראשון) אינה דבר שכיח. אולם נדמה שאחד ההבדלים התהומיים ביותר נעוץ בכיוון ובייעוד של החברה. אלון מספר שהיזמים מאוחדים בחזון שלהם לבנות חברה גדולה ויציבה. כלומר, הכי רחוק שאנחנו מכירים מהחלום על להקים סטארטאפ ולבצע אקזיט נאה בהזדמנות הראשונה. לחזון הזה שותפות גם החממה וגם, בצורה מפתיעה, המשקיעים. לדבריו, בפגישה הראשונה שלו עם מייקל אייזנברג מ-Aleph, הם דיברו על כך שזו הפגישה שמתחילה “קשר של 50 שנה”. ואכן, לאורך כל הראיון ניתן להתרשם כמה אלון מאמין במוצר ובחברה שלו ובעתיד לטווח רחוק. אולם, מעבר ליזמים, לחממה ולקרן, אפילו העובדים בונים לטווח ארוך. אלון מספר על אחד המפתחים, שבמעמד החתימה על החוזה, ביקש מהם שיתחייבו שהם לא מתכוונים למכור תוך 12 חודשים, אלא לבנות חברה גדולה – כמו שצריך.

את הכסף שגייסו מתכוונים בחברה להשקיע בגיוס של עוד מפתחים למרכז הפיתוח בתל אביב, ובגיוס אנשי מכירות, שיווק, שירות לקוחות ופיתוח מוצר למרכז הפיתוח בסן-פרנסיסקו. כשהכוונה היא לצמוח מ-21 עובדים כיום ליותר מ-60, תוך כשנה. בין השאר מתכננת החברה לפרוץ לערים נוספות מחוץ לאיזור סן פרנסיסקו, ועל כן היא מגייסת City Managers שיהיו אחראיים על עיר אחת כל אחד, בדומה למודל הנהוג ב-Uber או ב-Airbnb.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

8 תגובות על "הסטארטאפ הישראלי HoneyBook מגייס 10 מיליון דולר ומכוון רחוק [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גד
Guest

דבר ראשון בהצלחה..
אבל נשמע כמו פרוייקט תמים, לא נראה לי שבעלי מקצוע ירצו לחלוק את המידע והתשלומים עם גוף שלישי ולו רק בגלל הדיווח למיסים..
ארועים הוא אחד מהתחומים הפרוצים?

ארז
Guest

כל הכבוד, בהצלחה.

אלעד
Guest

לא ממש ברור כיצד החממה שותפה לאותו החזון, כשמתוך הסטארטאפים שכבר עברו דרכה, אלו שנמכרו עשו את זה יחסית מאוד מהר (לפעמים מספר חודשים בלבד) ובעבור נזיד עדשים.

ר
Guest

כיצד נפגשים עם מר בן ארצי בבית קפה?
יזם פעם ראשונה גם אני רוצה :)

עידו
Guest

צוות מושלם עם מוצר מנצח!

יורם
Guest

צמצום ״הכלכלה השחורה״ סביב העניין – בדיוק מה שעלול להדיר משתמשים מהמערכת.
בכל מקרה שיהיה בהצלחה…

גילי
Guest

הרעיון טוב מאוד, לדעתי לא יתפוס בארצנו כיוון שכאן אוהבים להתנהל בשיטת “מזומן מתחת לשולחן”. יעבוד מצויין בכל מקום ! עלו והצליחו !!
יש לי עוד כמה רעיונות להציע לפלטפורמה.

כלכלן שחור משחור, טירת שחור, משחקי הכס
Guest
כלכלן שחור משחור, טירת שחור, משחקי הכס

לכל מי שמדבר על כלכלה שחורה –
סטרטאפ כזה לא רוצה להתקיים על לקוחות בישראל בלבד.
כן, המייסדים (לפחות שלושה רבעים) הם ישראלים, אבל מוצר שכזה – אין לו קיום אם יתבסס על השוק המקומי בלבד, וברור מהכתבה שהם מכוונים לשווקים אחרים בעיקר (ולכן שוכרים city managers).
האם יש העלמות מס בארה”ב? יש. אבל היחס של רשויות המס שם לעברייני מס חמור יותר מבישראל, ולכן היקף הכלכלה השחורה נמוך יותר (באחוזים כמובן).
בהצלחה לחבר’ה. אני אישית מאוד אוהב סטרטאפים של “המתווך שבאמצע” , כמו uber, airbnb וכו’.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: