גיקטיים מבקר בסן פרנסיסקו: הצצה למשרדי HoneyBook [תמונות]

בלב האזור הכי טרנדי היום בסן פרנסיסקו יושב לו סטארטאפ ישראלי עם עיצוב מתוק להפליא שכאילו נתפר במיוחד עבור השם שלו. גיקטיים הגיע עד החוף המערבי בארה׳׳ב כדי לגלות איך המשרדים של עליסה בארץ הפלאות היו נראים אם מישהו היה מעצב אותם. ברוכים הבאים ל-HoneyBook

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

בשנים האחרונות הפכה SoMa, שכונה הממוקמת בלב סן פרנסיסקו, ליעד פופולארי במיוחד עבור יזמים וחברות סטארטאפ. השכונה עצמה מזכירה עדיין בחלקים נרחבים ממנה אזור תעשייתי לא מפותח במיוחד, כזה השונה משמעותית מהנוף האורבני הייחודי כל כך של סן פרנסיסקו. מי שיכנס לתוך המבנים יגלה משרדים שוקקים של סטארטאפיסטים צעירים, וקהל הטרוגני במיוחד שהוא קיבוץ גלויות אמיתי שכולל את כל הצבעים והמינים.

במבנה מרשים ועמוס חלונות גדולים, שוכן לו גם סטארטאפ ישראלי אחד שזכינו לסקר כבר מספר פעמים בעבר. HoneyBook הוא מיזם שנולד בעקבות פגישה בין יזם צעיר ללא שום ניסיון קודם בעולם היזמות והטכנולוגיה עם גיל בן ארצי, ממקימי חממת Upwest Labs.

HoneyBook מציעה לבעלי מקצוע הקשורים לעולם האירועים, פלטפורמה אחת שתנהל עבורם את כל התהליכים הבירוקרטיים והמתישים שכוללת העבודה: החל מהצעות מחיר, דרך חוזים, סליקה, הוצאת חשבוניות וכלה בניהול התקשורת בין בעל המקצוע והלקוחות. בין השאר החברה פונה למארגני אירועים, צלמים, די.ג’יי, מעצבי שיער, בעלי אולמות אירועים, אמני שזירת פרחים ועוד. על פי החברה, מדובר באנשים במקצועות “קריאיטיביים”, והניירת והבירוקרטיה פוגעות בשטף העבודה שלהם.

החברה נוסדה ב-2013 על ידי עוז אלון, שמשמש כמנכ”ל, נעמה אלון סמנכ”לית המוצר של החברה; שאדיה סיגאלה, סמנכ”לית שירות הלקוחות של החברה ודרור שמעוני, סמנכ”ל הטכנולוגיות. מאז הקמתה גייסה HoneyBook סך כולל של 32 מיליון דולר בשני סבבי גיוס מקרנות כמו Aleph, Hillsven Capital ו-Ooga Labs, תוכנית ההאצה UpWest Labs ומשקיעים פרטיים ביניהם איוון וויליאמס, מייסד-שותף של טוויטר ו-Norwest Venture Partners.

אז לפני שאנחנו ממשיכים, בואו נכנס לתוך המשרדים.

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

ברוכים הבאים ל-HoneyBook

הסטארטאפ הישראלי מחזיק שני משרדים בשתי מדינות. האחד ממוקם בתל אביב והשני כאמור, זה שאנחנו מבקרים בו כעת בסן פרנסיסקו. למשרדים החדשים בסן פרנסיסקו עברה החברה רק לפני חמישה חודשים והוא כולל בשלב זה 50 עובדים, בארץ מחזיקה HoneyBook כ-17 עובדים נוספים.

אז איך מנהלים חברה אחת כש-15 שעות טיסה ושני אזורי זמן שונים לגמרי מפרידים ביניהם? ובכן, HoneyBook פיתחה מודל יצירתי ומעניין למדי אותו היא מכנה ״7 על 7״. בכל אחד מחדרי הישיבות והמשרדים (אלו שבסן פרנסיסקו ואלו שבתל אביב) מחזיקה החברה מערכת מצלמות, מיקרופונים, רמקולים ומסך גדול שמאפשרים לקיים פגישות משותפות בין כל הצוותים בכל רגע נתון. אחת ליום, בכל יום – מתקיימת ישיבת צוות חוצת אוקיינוסים, בה כל עובדי החברה מתחברים למערכת, לא משנה היכן הם נמצאים (ברכבת, באוטובוס, בתור לקופה, במשרדים, בבית הקפה או בספא בזכרון יעקב), ומקשיבים לעדכון וידאו שמועבר בזמן אמת על ידי אחד העובדים. מהודעות חשובות של החברה, פרוייקט גדול שבדרך ועד למידע אישי יותר – כולם מחוברים וכולם נמצאים במרחב הוירטואלי הזה יחד ב-7 בערב למשך 7 דקות. השעה אגב נבחרה מאחר והיא נמצאה כאידיאלית ביותר ביחס לפער שבין אזורי הזמן השונים.

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

עיצוב המשרדים כפי שאתם יכולים בוודאי להתרשם ממנו, כולל המון אלמנטים שמשרים תחושה ביתית ונעימה. מרהיטים עתיקים לשימוש נרחב בגופי תאורה, קיר לבנים, שטיחים, כסאות נוחים ועציצים בכל פינה, האווירה הביתית הזו יחד עם מזג האוויר האופייני של סן פרנסיסקו הופכים את החלל כולו לנינוח למדי. העובדים יושבים באופן ספייס שמחולק בצורת ״ר״ ענקית וחדרי ישיבות עם קירות זכוכית מוצבים לאורך הקירות החיצוניים. בחלק הנסתר שתכף נגיע אליו, יושב לו המטבחון וחדר אוכל שמשמש את עובדי החברה.

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

בואו נדבר רגע על האנשים שעומדים מאחורי עיצוב המשרדים. מי שהובילו את הקונספט והיו אחראיות על עיצוב משרדי HoneyBook הן נעמה אלון, מייסדת וסמנכ״לית המוצר בחברה, אליה חברה מנהלת המשרד עלי שיקה (Allie Sheikh). האדריכלים הם עינב מור וערן דיין ואפילו למבחר העציצים מגיע קרדיט: מרלנה דיאז (Marlena Diaz).

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

חדר הישיבות המרכזי

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

 

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

חדרי הישיבות האינטמיים יותר

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

למה דווקא סן פרנסיסקו?

בריאיון שערכנו עם עוז אלון, מנכ״ל ומייסד HoneyBook, הוא מסביר: ״אם אתה רוצה לבנות חברה גדולה ולגייס כסף יש מקום אחד בכדור הארץ וזה הסיליקון ואלי. כאן נמצאים המשקיעים שיודעים איך לעשות את זה ויש להם את המשאבים והכסף לעשות את זה. פרט לכך, יש חשיבות לחברה שמכוונת לשוק האמריקאי לשבת דווקא בארה״ב, יש לך הבנה הרבה יותר עמוקה בנוגע למטענים של הלקוחות והמשתמשים שלך. צריך להבין ממש את המנטליות כדי שהמוצר יותאם כמו שצריך. השיקולים והמחשבה של לקוחות אמריקאיים שונים לחלוטין, המוח שלנו כישראלים למד משהו אחד ושל האמריקאים משהו אחר לגמרי. מי שצריך לעצב את המוצר חייב להיות כאן ולהכיר את המשתמשים, מי שכותב את הקוד יכול מבחינתי לשבת בארץ. כל מי שנוגע ביוזר חייב לשבת במדינה שבה המשתמשים נמצאים״.

אז דווקא בלב ליבה של סן פרנסיסקו?

״חברות מהעידן החדש כמו אובר, דרופבוקס, Airbnb – כאלה שיש להן מוצר, כולם פה בסן פרנסיסקו. חברות ותיקות יותר כמו פייסבוק יושבות בפאלו אלטו. יש חשיבות למיקום, אתה צריך לחיות את המקום, להבין את השיח, לחיות בין המשתמשים עצמם״.

פינת האוכל והמטבחון

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

honeybook (צילום: גיקטיים)

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם. עורך אתר גיקטיים.

הגב

1 תגובה on "גיקטיים מבקר בסן פרנסיסקו: הצצה למשרדי HoneyBook [תמונות]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
ניר
Guest

בשביל מה 37 אנשים צריכים כזה אופן ספייס ענק? מה זה 0-0

wpDiscuz

תגיות לכתבה: