הרבה יותר ממתנקש: HITMAN 2 הוא משחק חשיבה ותכנון מרתק

הסוכן 47, הידוע גם  כ”היטמן”, חוזר אלינו לסיבוב נוסף עם מפות חדשות ומאתגרות, מצבי משחק חדשים לחלוטין ובעיקר הרבה מאוד תכנון מראש והסתגלות למצבים משתנים בזמן אמת. הביקורת המלאה שלנו לאחד המשחקים המצופים של השנה

סוכן 47 חוזר אלינו לסיבוב נוסף של חברת האם IO, שעשתה את הצעד הנכון והחכם וחברה ל-Warner Bros, שיחד ממשיכים להפיח חיים חדשים ומרעננים בסדרה המוכרת. אחרי שהמשחק הראשון בסדרה שבר שיאי מכירות והביא מיידית לכתיבת תסריט והפקת סרט – שהיה אמנם פחות מוצלח מהמשחק אך הבהיר שאנחנו עומדים להישאר עם הסדרה הזאת עוד זמן רב – אנחנו סוף סוף מקבלים את המשחק השני בסדרה המחודשת הזאת. האם הוא עומד ברמה של קודמו? ובכן, הוא בעיקר שומר על הרמה הזאת ואז משפר אותה קצת, וזה לא ממש דבר רע.

המשחק נפתח במיני-מפה שמצהירה בבירור שהמשחק לא התפשר על איכויותיו הרבות משנה שעברה ואף שיפר אותן. סוכן 47 נמצא במשימת התנקשות ראשונה עם הקול של דיאנה, המלווה אותו במבטאה הבריטי, שמוסיף הרבה לתחושת השליחות ובעיקר מזכיר לנו סוכן אחר עם ספרות בשם שלו. משם, זה רק משתפר.

צילום מסך

הקמפיין של המשחק כולל 6 מפות שונות, שהן בעצם זירות התנקשות שבכל אחת מהן ישנם מספר יעדים שתצטרכו להגיע אליהם ולחסל אותם. זה אולי נשמע כמו ממש מעט “משחק”, אבל תאמינו לנו שכל מפה כאן היא פרויקט בפני עצמו. כל מפה מעוצבת בצורה כמעט מושלמת אשר תורמת משמעותית לתחושה הריאליסטית של המשחק; גם מבחינת הגרפיקה הנהדרת, הצבעונית והחדה ועד שילוב של סאונד אינפורמטיבי שעוזר לך כשחקן להבין את הסביבה שאתה נמצא בה ואפילו לתכנן את עצמך בצורה טובה יותר. בכל מפה כזאת תצטרכו לתכנן את הדרך שלכם לעבר היעדים שלכם מבלי להיתפס ולכן יותר מהכל – המפות האלה הן מעין חידה אחת גדולה ומורכבת בתוך מיני-עולם פתוח. כדי לפתור את הפאזל הזה, להתנקש במי שאתם צריכים וגם לברוח בזמן ובחיים, תצטרכו ללמוד היטב את הסביבה שלכם כדי לקדם את העלילה ואולי להביא אתכם לפתרון. ההתפתחות הזאת בעלילה מתרחשת רק כאשר תחקרו באמת לעומק את הזירה שאתם נמצאים בה, תלמדו אותה, ותשתלבו בה. רק ככה המשחק יעזור לכם לפענח את הדרך הטובה ביותר להתנקש בכל המטרות שלכם במפה הנוכחית. ההשתלבות פה היא משעשעת ומגוונת כשסוכן 47 לפעמים מסדר עגלת מנקה, מכין קוקטיילים או שואב אבק.

חידה מורכבת במיני-עולם פתוח

באופן כללי, הצורה בה המשחק משמש כמיני-עולם פתוח בכל מפה עם שלל דמויות ומציאות המשתנה לנגד עיניכם כל הזמן –  היא מרתקת וממכרת, ובעיקר גוררת אפקט של שלל תסריטים שונים ומגוונים בין משחק למשחק ובין שחקנים שונים. אף משחק לא ייראה דומה לקודמו, גם אם תחזרו לאותה מפה מספר פעמים או תיפסלו ללא הפסקה.

הדרך לסיום כל שלב רצופה בהרבה תכנונים, חיסולים של דמויות משנה (וכמובן החבאה של הגופות בתוך פחים או קונטיינרים), החלפת תלבושות והתחזויות בלתי נגמרות, תכנון הנשק שאתם מחזיקים בו באותו הרגע והתאמה שלו לדמות שאליה אתם מתחזים, בנייה חכמה של הסחות דעת שייתנו לכם להתקדם עוד קצת ובעיקר – לא מעט כשלונות בדרך. העובדה שתוכלו להתנקש בכל אדם שנמצא במפה ולהחליף לבגדים שלו היא משעשעת עד שלפעמים תוכלו להיות מתנקש מסוכן שלבוש בבגדי פלמינגו ורוד מתנפח (מעריצי הסדרה ודאי יזכרו את תלבושת הליצן הבלתי נשכחת של היטמן מהמשחק הקודם). המפות כאן מאוד רחבות ומאפשרות דרכים שונות לפתור את המבוך המסויים אל עבר יעד החיסול שלכם. לא מעט פעמים במפות בהן היו יותר מיעד התנקשות אחד הצלחנו לחסל את הראשון במספר דרכים שונות, בעיקר בגלל שגם לא הצלחנו לחסל את הבאים בתור אחריו ומתנו ללא הפסקה בניסיונות בלתי נגמרים.

צילום מסך

כמעט בכל פעם ששיחקנו בשלב מסויים מספר פעמים ובנינו תכנית חדשה – היא נכשלה ואחת הדמויות גילתה שאנחנו מתחזים והחלה להתריע לדמויות אחרות לחפש אחרינו ולחסל אותנו. המשחק יצליח לייצר אצלכם תחושת מתח ולחץ מהסיטואציה ברגע שתיקלעו אליה, מה שיגרום לכם להתאהב בו אפילו יותר. בשונה מהרבה משחקים שאנחנו מכירים, היטמן 2 נותן לכם את האפשרות להיחלץ מהמצב הזה ולרוץ לאזור פחות מסוכן במפה, לעלף דמות אחרת, להחליף לבגדים שלה ולהתחיל לבנות מחדש את תוכנית ההתנקשות שלכם כשהפעם אתם מודעים לעוד טעות שעשיתם בעבר ולא תחזרו אליה בדרך אל היעד.

סבלנות, הרבה מאוד סבלנות

צילום מסך

אחד המפתחות החשובים ביותר לפתרון המשחק הזה הוא – סבלנות. והרבה ממנה. וגם קצת איטיות. ודיוק. זהו מצרך נדיר במשחקים של ימינו אבל דווקא ברגע שמתרגלים לעובדה שמשימת ההתנקשות צריכה להיות איטית ומחושבת נכנסים לאווירה ומתחילים לחשוב קדימה. כשהתכנית שלכם נופלת זה מתסכל ולפעמים אף מעצבן, והרבה פעמים הגענו למצב בו אנחנו אובדי עצות מול הסיטואציה עד שלפתע גילינו משהו שלא שמנו לב אליו בעבר ונתן לנו את התחושה שתמיד יהיה פתרון ודרך חדשה להתקדמות, רק כי האטנו את הקצב והתחלנו לשים לב לפרטים. מי ידע, מסתבר שלהיות מתנקש זה לא כזה פשוט.

התכנון והמחשבה כאן לוקחים חלק חשוב כשיש כל כך הרבה אנשים בכל מפה וכדי להגיע ליעד שלכם בלי שישימו לב אליכם, תצטרכו להרוג עוד מספר אנשים בדרך – אבל, שוב, בלי שאף אחד ישים לב. אם לא תהיו סבלניים ולא תחכו לרגע הנכון, פשוט תמצאו את עצמכם נכשלים פעם אחרי פעם. לפעמים זה כל כך מדוייק, שסיטואציות מסוימות והזדמנויות להתנקש ביעד שלכם יתרחשו מול העיניים שלכם למספר שניות ספורות ואם לא תגיבו בהתאם – הם יחמקו מכם וכמעט בוודאות לא יחזרו על עצמן. גם כשתסיימו את השלבים ותחזרו אליהם שוב – הם לא ייראו אותו הדבר בכלל. השינויים ברמות הקושי, הסקילים שתצברו ככל שתשחקו יותר- יתווספו לשלבים שכבר הייתם בהם וייצרו משחק חדש שהדבר היחיד שיהיה זהה למשחק הקודם בו יהיה הזירה והדמויות שאתם צריכים להתנקש בהן. וזהו.

לסיטואציות בהן המשחק מסתבך, הוסיפו IO בהיטמן 2 את האפשרות לשמור סצנות מסויימות מהמשחק ולחזור בדיוק לאותה הנקודה ממנה הפסקתם כך שתוכלו לאתחל את התכנית שלכם ולבדוק אופציות חדשות מבלי לאבד את מה שעשיתם מהרגע שהתחלתם לשחק בשלב. המשחק מבצע שמירות אוטומטיות רק בנקודות מסויימות בהתפתחות העלילה עצמה, אך מבחינת ההתנקשות הסופית נקודות השמירה הופכות להיות חלק מהתכנון הכללי שלכם, ואם תשכחו לשמור את ההתקדמות שביצעתם – תאבדו מומנטומים חשובים שלא בטוח שיחזרו.

צילום מסך

החידות האלה והשלבים הם ארוכים, ולפעמים לוקח מספר שעות כדי להגיע לרגע ההתנקשות המיוחל – אבל ההרגשה של הפתרון טובה יותר מכל חדרי הבריחה שעשינו אי פעם ביחד. גם אחרי שתתנקשו ותסיימו את המשימה, עדיין תצטרכו לברוח מהזירה ולהתמודד עם דמויות שראו את הגופה ומחפשות אחריכם. לכל שלב יש כמה נקודות בריחה אך לרוב תוכלו לבחור רק באחת או שתיים, פשוט כי לא הספקתם לאסוף את המפתח ליציאות הנעולות שאם תגיעו אליהן כנראה שתיתפסו.

מצבי משחק חדשים ו-AI

ה-AI של המשחק השתפר משמעותית מהקודם בסדרה, כאשר הדמויות הסובבות אותך מגיבות בצורה הרבה יותר מהירה למה שאתה עושה, מחפשות וגם מוצאות אותך בצורה טובה יותר ומותאמת לרמת הקושי של המשחק. יחד עם זאת, הוא עדיין רחוק מלהיות מושלם ולעמו ברמה של שאר האלמנטים במשחק. ההתאפסות של הסיטואציה לפעמים מהירה מידי ולא עומדת יחד עם העובדה שביצעת מעשה קיצוני בזירה שלא הגיוני שממשיכה להתנהל כרגיל יותר אחרי שזה קרה. התגובות של חיילים ואזרחים במפות לא תמיד מדוייקות ואחידות, יוצרות לפעמים מצבים לא הגיוניים שעלולים להפריע לתחושה הריאליסטית שהמפה והשינויים הרבים שקורים בסיטואציות מנסים (ומצליחים לרוב) ליצור.

צילום מסך

השנה, מעבר לשלבים החדשים והמשופרים שקיבלנו – יש גם חידוש מעניין בדמות Ghost Mode המשמש כמשחק מולטפלייר אונליין (כי זה לא משחק שיצא בשנת 2018 אם אין מוד כזה), אבל לא בדיוק. זהו מצב שבו שני השחקנים המשתתפים משחקים במציאות מדומה ונפרדת המשפיעה על השחקן השני רק ברמת אלמנטים בזירה שהתבזבזו אם השני השתמש בהן לפני הראשון. השחקנים מתחרים זה בזה כאשר המנצח הוא הראשון שמצליח לחסל 5 מטרות מוגדרות מראש, וכל אחד מהם מופיע בזירה של השני כמעין רוח רפאים, כך שהשחקן השני יכול לצפות בו אך לא להשפיע עליו. התחרות – שעיקרה בכך שאם שחקן הרג יעד אחד אז ליריבו נשארות רק 20 שניות לבצע את החיסול של אותו יעד מהצד שלו כדי לקבל נקודות – יוצרת אפקט נוסף של מתח ודורשת ממך להתנהל כמו בכל מצב משחק של היטמן, אבל הפעם ביתר מהירות ודיוק – מה שכמובן יוצר בעצם הרבה טעויות מהצד שלך, תסריטים חדשים ומצב משחק מרענן ונחוץ.

סיכום

צילום מסך

אז נכון, סוכן 47 הוא קירח ומסתובב עם קעקוע ברקוד בחלק האחורי של ראשו וחלק גדול מהתלבושות שהוא יחליף אליהן לא יסתירו את העובדות האלה, מה שיגרום לכם לא מעט פעמים לתהות איך לעזאזל הדמויות האחרות לא מזהות אותו, ונכון שהעלילה עצמה והסיפור העוטף אינם מפותחים אפילו בחצי מכמה שהשלבים עצמם מפותחים  – אבל עדיין, היטמן 2 עושה לגמרי את העבודה ומספק משחק מחשבה מרתק, שנותן לכם את ההרגשה האמיתית של התמודדות בזמן אמת עם מצבים משתנים כשבראשכם תמיד צריכה להיות החתירה למטרה הסופית, ונכון להיום אין הרבה משחקים שמצליחים לשלב כל כך הרבה אלמנטים בבת אחת. אם אהבתם את המשחק הקודם בסדרה, היטמן 2 הוא לגמרי Must Have, ואם מעולם לא שיחקתם בסדרה – זהו אחלה כותר להתחיל ממנו.

עידו אלרון

הגב

5 תגובות על "הרבה יותר ממתנקש: HITMAN 2 הוא משחק חשיבה ותכנון מרתק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ליאור
Guest

סדירה ממש מעניינת! תודה!

ליאור
Guest

סקירה*

עידן
Guest

היה נחמד אם הכתבה היתה מלווה גם בביקורת וידאו. בכל מקרה הביקורת הכתובה מנוסחת היטב.

גידי
Guest

ממש מעצבן שב2 משחקים האחרונים הם עשו רק 6 שלבים לכל משחק. זה ממש ממש קצר ואת המשחק הנוכחי גמרתי ביום!

ללא שם
Guest

תנסה לעבור כל שלב עם ההישג silent assassin. אחרי זה לעשות כל אתגר שקיים לכל מפה. כרגע אתה מסתכל על לונהפארק שלם כשעלית רק על רכבת ההרים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: