10 האקים לחיים מאחד מהבלוגרים הטכנולוגיים המשפיעים והעסוקים ביותר

הלל פולד מחזיק בכמה כובעים: הוא איש שיווק שמתמחה בייעוץ ועזרה לסטארטאפים; הוא בלוגר ואיש תוכן בעולמות הטכנולוגיה; הוא מרצה והוא יועץ אסטרטגי לחברות הייטק. הנה 10 ההאקים שלו לחיים

מקור: אגם רפאלי CC-SA 4.0

להיות פראייר

הנרטיב המחבר בין כל העבודה של הלל זו המילה ״פרגון״. הוא שם אנשים אחרים בקדמת הבמה, מייעץ להרבה סטארטאפים ללא תשלום ואוהב לעשות אינטרויים (חיבורים דרך אימייל) לנטוורק המאוד רחב שלו. הלל מתייחס לעובדה שהוא נהנה להיות פראייר. יותר מזה, הוא בנה קריירה מלהיות פראייר. הלל טוען שככל שאתה נותן לאנשים, אתה נחשף ליותר הזדמנויות. אתה יוצר חלון לבטא את הכשרון שלך ואנשים זוכרים לך את זה.

אופטימיזציה של תהליכים יומיומיים

הזכרתי להלל שבעבר שאלתי אותו אם הוא מכיר איש מרקטינג טוב לתפקיד שאני מחפש. לאחר פחות מדקה קיבלתי הודעה מפורטת שכללה לינק לתיקייה בדרופבוקס עם יותר מ-100 קורות חיים מסודרים לפי תפקידים שונים. זה היה הרגע שהבנתי שהלל מנהל את עומס המידע שמתנקז אליו בצורה מיוחדת. מאוד עניין אותי להבין איך יוצרים מיינדסט כזה – לעשות טמפלטיזציה (מהמילה טמפלט) שיאפשר להלל לנהל את כל הקשרים שלו והמידע שעובר דרכו.

האק ראשון: לקשר בין מחפשי עבודות

״לפני חמש שנים מישהו שלח לי קורות חיים. שמתי את זה בדסקטופ. אחרי כמה זמן בא מישהו אחר ושאל אותי אם אני מכיר איש מרקטינג. נזכרתי שמישהו שלח לי קורות חיים ופשוט שלחתי אליו. הוא התקבל לעבודה וסיפר לחבר שלו. אז מצאתי את עצמי עם 20-30 קורות חיים על הדסקטופ שלי. רציתי לעשות סדר אז פתחתי גוגל דרייב וחילקתי לתיקיות לפי תפקידים שונים. בכל תיקייה יש בין 50-200 קורות חיים.

כך עזרתי ל-250 איש למצוא עבודה.

האק שני: לחבר בין אנשים ביעילות ובמהירות

אם יזם רוצה שאני אחבר לו מישהו שהוא צריך מהנטוורק שלי אני שמח תמיד לעשות אינטרו (חיבור באימייל). עם זאת, לעשות אינטרו לבן-אדם ללא קונטקסט זה הדבר הכי מביך שיש. אם בן-אדם לא יודע למה אתה מחבר לו מישהו זה מוציא לך שם רע. אבל בשביל שהחיבור הזה ייצא לפועל אני מבקש מהבן-אדם שרוצה את החיבור פסקה על עצמו ועל מהות החיבור. למה הוא רוצה להתחבר עם X. לאחר מכן אני לוקח את האימייל הזה ופשוט עושה לו Forward לאיש קשר שלי ושואל אותו אם הוא יסכים שאני אחבר אותו.

בשביל להסביר לבן-אדם את התהליך הזה לוקח לי בערך 7 דקות ומבקשים ממני בערך 40 פעמים ביום לעשות חיבורים. מה שעשיתי זה לחבר כתבה ב-Inc. על איך לבקש חיבור מהנטוורק של מישהו אחר. כל פעם שמבקשים ממני חיבור אני שולח את הכתבה הזאת ובעצם מבקש מזה שרוצה שאני אחבר אותו לקרוא וליישם. בעצם מינפתי את העובדה שאני כותב במגזינים האלה לכתוב כתבה שיכולה לעשות לי אופטימיזציה לתהליך.

האק שלישי: שימוש בקיצורי-דרך

אני משתמש ב-Text Replacement המובנה באייפון על מנת לשמור צירופים שאני משתמש בהם כל הזמן (Snippet). נגיד האימייל שלי. אני כותב את האימייל שלי לאנשים המון פעמים ביום. במקום לכתוב אותו שוב ושוב, אני יוצר קיצור מקלדת כמו ״eml״ שכל פעם שאכתוב אותו במקלדת באייפון זה יחליף את זה בכתובת האימייל המלאה שלי. אני כותב “addresss״ ואז הכתובת המלאה שלי נפתחת, כולל המיקוד. כל דבר שאתה כותב יותר מפעם אחת ביום, אפשר להפוך לקיצור.

אפשר להשתמש בזה גם לממש פסקאות ואימיילים שלמים. פסקאות שלפעמים לוקח לי 4-5 דקות לכתוב. אז אני משתמש בקיצור דרך שמקפיץ טמפלט ופסקה שלמה. יש לי בערך 70 קיצורי-דרך באייפון. הדבר הזה חוסך לי, בלי הגזמה, כמה שעות ביום.

אם אתם רוצים לקחת את זה צעד קדימה, יש את השירות המומלץ TextExpander שגם מסתנכרן בין כל המכשירים.

האק רביעי: להפסיק להקליד, להכתיב

אני כמעט לא פותח מחשב ביום. אולי פעם אחת. אני כותב ועורך הכל כמעט במובייל. את רוב הכתבות אני כותב ב-Google Doc. לפעמים כשאני בנסיעה מבית-שמש לתל-אביב אני פותח את סירי ומכתיב כתבה שלמה לסירי בקול בלבד ללא הקלדה. יש דיוק די מרשים בהקלדה קולית. אני עושה כמה תיקונים קטנים ואז שולח את זה למגזין להפצה דרך גוגל דוק. מהירות ההכתבה היא פי 10 מהקלדה.

האק חמישי: להפסיק להתקשר או לשלוח הודעות קוליות לאנשים

כאשר אתה מתקשר לבן-אדם אתה בעצם אומר לו ״הזמן שלי יותר חשוב מהזמן שלך״. במקום זה, שלח לו הודעה והוא יחזור אליך בזמן שלו. זה לא יעיל וזה לא מתחשב. אנשים חושבים על הצרכים של עצמם במקום הצרכים של אנשים אחרים.

הסרטון הזה מסביר את זה הכי טוב:

גם לשלוח הודעה קולית דרך ואטסאפ זה לא מתחשב. אם אני מקבל הודעה קולית אני צריך להפסיק את מה שאני עושה ולשמוע את ההודעה הזאת, לא משנה מה אני עושה.

זה בא לידי ביטוי בעוד לא מעט דברים בתקשורת דיגיטלית. בן-אדם מוסיף אותך בלינקדאין, ויש אחרי זה הוא שולח לך ״פיץ׳ מכירות״. מה הוא מצפה שאני אעשה במקרה הזה? במקום לבנות מערכות יחסים אנשים חושבים על הדרך הקצרה והקלה.

אנחנו צריכים לעבור למצב שבו אנחנו עוזרים לאנשים אחרים להיות יותר פרודוקטיביים. זה משתלם בטווח הארוך.

האק שישי: האינבוקס הוא רשימת המטלות שלי

אם תפתח את האינבוקס של האימייל שלי עכשיו תראה שיש לי קרוב לאפס הודעות (חוץ מכמה הודעות שקיבלתי בזמן שאנחנו מדברים). אם אני צריך לעשות משהו הוא אצלי באינבוקס. אם אני לא צריך לעשות אותו או כבר סיימתי – אני מעיף אותו מהאינבוקס שלי. זה הטריק המרכזי שדרכו אני מספיק הרבה דברים.

הכלל המרכזי שלי זה פשוט לעשות ולא לתעד את מה שאתה עושה. תוכנות לניהול משימות ופרויקטים רק תוקעות אותי מפשוט לבצע משימות.

האק שביעי: הכוח האמיתי של עקביות

אנשים לא מבינים כמה עקביות והרגלים זה חשוב. בכל דבר – תהיה עקבי עם מה שאתה עושה. אני מקבל מאות הודעות מאנשים על הפוסטים הקבועים שאני מעלה. בתור איש תוכן למדתי שאנשים אוהבים תוכן חוזר ועקבי. כאשר אתה עושה דברים באופן עקבי אתה מתחיל לחדור ללבבות ולשכל של האנשים. קיבלתי מאות הודעות שסיפרו לי כמה הפוסטים החוזרים שלי השפיעו עליהם והניעו אותם לפעולה.

בנוסף, אני מטמיע הרגלים בחיים האישיים כמו דייט-נייט עם אשתי שאני לא מפספס.

האק שמיני: לא לעשות באקט-ליסט

אני לא מאמין ברשימות של דברים שתעשה ״יום אחד״. אם אתה רוצה לעשות משהו – תעשה את זה מהר, אל תחכה ותתעד את זה ברשימה. אם אני באמת רוצה לעשות משהו – אני פשוט עושה אותו, לא מנהל אותו. כל החלומות שלי – אני מנסה להגשים ולהוריד אותם לקרקע.

להיכנס לכושר לדוגמה זו בעיה שאף פעם לא הצלחתי להשיג. במקרה שלי, הקצאתי תקציב לכושר וספורט. שאלתי את עצמי ״כמה כסף אני מוכן לשים בצד בשביל להשלים את היעד הזה?״. ועם הכסף הזה לקחתי מאמן אישי והשקעתי בתזונה דרך ניהול התקציב.

האק תשיעי: למקסם יחסים דרך רשתות חברתיות

לפני הכל – טוויטר זה כלי מאד עוצמתי וזה יהיה לא נכון להגיד שזה לא תפס בישראל.

כמות ההזדמנויות שקיבלתי מטוויטר היא פשוט לא תאומן. השירות הזה בנוי בצורה כזאת שאפשר להתחבר עם אנשים שאתה מעריץ, אוהד ורק חולם להתחבר אליהם. לדוגמה, אם אתה מכיר את הסדרה ״מי הבוס״ אז יש שם את השחקנית אליסה מילאנו שהערצתי בילדותי. היא היתה הקראש הראשון שלי. לפני כמה זמן אני פותח את טוויטר ורואה שהיא התחילה לעקוב אחריי. אז שאלתי אותה: ״איך זה קרה?״. היא אמרה שהיא ראתה כמה חברים שלה משתפים את הכתבות שלי והחליטה לעקוב. אחרי שנה, כתבתי בלוג פוסט על איזה סטארטאפ ואליסה מילאנו עשתה לי re-tweet לכל מיליוני העוקבים שלה והשרתים של אותו סטארטאפ בחיפה קרסו מרוב העומס. הם השיקו את כל החברה שלהם מציוץ אחד.

כשהתחלתי לכתוב בלוג ממש בתחילת דרכי היה לי חלום משוגע. רציתי לראיין את סטיב ווזניאק, המייסד האגדי של אפל. האיש שבנה את המחשב האישי הראשון. איך אני אגיע למצב כזה שאוכל להתחבר עם סטיב ווזניאק?

יום אחד התחלתי לעקוב אחרי סטיב ווזניאק בפייסבוק ועשיתי לו לייק וכתבתי כמה תגובות. פעם אחת הוא עשה לי לייק לאחד מהפוסטים שלי. שלחתי לו הודעה שאני מעוניין לראיין אותו. הוא ענה לי ״לא״. כל שנה שלחתי לו שוב ושוב את אותו הודעה שאני רוצה לראיין אותו. לבסוף השתכנעה ושלח לי תשובות עמוקות וארוכות באימייל.

יום אחד אני מקבל טלפון מסטיב ווזניאק. הוא אומר לי שהוא מגיע לביקור קצר בישראל ורוצה להיפגש. נפגשנו במלון בתל-אביב וסיימנו במקלטים אחרי שטילים עפו מעזה.

האק עשירי: איך לפנות לאנשים הכי עסוקים בעולם

לכל בן-אדם בעולם יש אגו. קודם כל בונים אמון ודיאלוג. אם אתה פונה לבן-אדם ורוצה לתת לו במה ולראיין אותו, כמעט כולם יגידו ״כן״. בנוסף, תלמד על הבן-אדם. מה גורם להם להתרגשות ואיך אתה יכול לעזור להם. אתה צריך לבדל את עצמך מכולם ולבנות יחסים. לא לרצות מאנשים אחרים עזרה, אלא להציע עזרה. זו הדרך הכי טובה להיות מתוגמל ולפתח יחסים אמיתיים וכנים עם אנשים.

 

תומי בראב

תומי בראב מוביל את התחום של Supertools, אומנות השימוש בטכנולוגיה. תומי גם היה בצוות ההקמה ואיש מרקטינג בחברת הסייבר לעולם הרכב Argus ו-MassChallenge בישראל

הגב

7 תגובות על "10 האקים לחיים מאחד מהבלוגרים הטכנולוגיים המשפיעים והעסוקים ביותר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שם כלשהו
Guest

ההאק החמישי ראוי לכתבה בפני עצמו.

גנאדי
Guest

כתבה מעולה, אהבתי. מצפה לעוד כתבות בסגנון הזה :)

גfd
Guest

וואו כמה שגיאות כתיב אפילו יחסית למאקו ובמיוחד שטוען שהוא איש תוכן וכתבות

צחיק
Guest

הוא עולה חדש

חבר חבר
Guest

איך הוא לא מדבר על פריביז חח

סאטן ג\'ו
Guest

הכל “בחינם”, תמורת סטייק בשווי 150 שח. בואו נדייק בעובדות

מור
Guest

תכלס

wpDiscuz

תגיות לכתבה: