הסטארטאפ של זהר זיספאל לא ישכח לשאול אתכם האם להגדיל בשקל תשעים

הסטארטאפ הישראלי Hi Auto התחיל בתחום העוזרות הקוליות לרכב, אבל מגיפה אחת הצליחה לשנות את התוכניות של החברה שעכשיו רוצה לעזור לאמריקאים לקבל את האוכל שלהם כמו שהם אוהבים – באוטו

תמונה: Pexels

אמנם בישראל הקונספט הזה די נכשל וכמעט ולא קיים, אבל בחלקים נכבדים מהעולם ישנם אנשים שלא יכולים לחיות בלי ה-Drive Through. אתם יודעים, עמדות הטייקאווי שאפילו לא מצריכות מכם לצאת מנוחות הרכב הפרטי שלכם כדי לאסוף את מנת הג’אנק פוד היומית. אבל מה עושים כשיש בעיית כח אדם, או כשהם מתקשים להבין את הבקשות של הנהגים השונים? פונים לפיתוח ישראלי.

האוכל מהיר, אבל השירות? לא כל כך

כבר סיפרנו לכם לא מעט על משבר השבבים שנוצר בעקבות “סופה מושלמת” של זינוק בביקוש מצד אחד והאטה משמעותית בהיצע מצד שני – על רקע משבר הקורונה. במקביל למשבר הזה שנותן את אותותיו בכמעט כל תחום, מתברר שישנו גם משבר ה-Drive-Thru. בתקופת הקורונה צרכנים רבים העדיפו שלא להכנס פיזית אל תוך מסעדות מזון מהיר, וכשהם לא עשו זאת במשלוחים, הם העדיפו להזמין אוכל בעמדות המיועדות לרכבים וכך יכלו להימנע משהייה בחלל סגור עם אנשים אחרים. במקביל, ממש כמו בישראל, גם המסעדות הללו התקשו ועדיין מתקשות בגיוס עובדים. התוצאה? מחקר של SeeLevel HX טוען כי זמני ההמתנה בעמדות הללו זינקו, והדיוק של המטפלים בהזמנות ירד גם הוא. רשתות מזון מהיר שונות מדווחות במקביל מדווחות כי כמעט שליש מהלקוחות נוטשים את העמדות בעקבות זמני ההמתנה הארוכים ולעיתים אף נאלצות לסגור את המסעדות בשעות מוקדמות בעקבות המחסור בעובדים.

לשם נכנס הסטארטאפ הישראלי Hi Auto, שבאופן די מעניין בכלל לא התחיל כסטארטאפ לתחום המסעדנות. כאשר נחשפו לראשונה ב-2019 בגיקטיים, Hi Auto ניסו לפתח מערכת לקריאת השפתיים של הנהג וניקוי רעשים, כך שעוזרות קוליות יוכלו לשמוע ולהבין את הנהג גם אם הסביבה רועשת. בזמנו אמרה לנו החברה שהיא בקשר עם “גורמים בולטים בשוק הרכב”. כאשר שוחחנו עכשיו עם רועי בהרב, מנכ”ל Hi Auto, הוא הסביר שהחברה אכן “סיימה בהצלחה מספרי פרויקטי התקנות בתשלום עבור יצרניות רכב”, אך הגיעה למסקנה כי יעברו עוד שנים רבות עד שהטכנולוגיה תוביל להכנסות משמעותיות עבורה.

ואז הגיעה הקורונה. כמו לא מעט סטארטאפים וחברות, גם Hi Auto החליטה לשנות כיוון, ומהר. בהרב מסביר כי החברה החליטה לעצור את כל הפעילות בעולם הרכב (“ואף להפסיק מספר פרויקטים מבטיחים”) ולהתמקד בשוק המסעדנות שסבל מבעיות כוח אדם וביקוש גדול בתחום ה-Drive-Thru. הפיתוח החדש יחסית של Hi Auto מאפשר ללקוחות לבצע הזמנות קוליות גם בסביבה רועשת ובמבטאים שונים. לטענת בהרב, המערכת מטפלת בהבנת שפה טבעית “כיוון שאנשים מסוגלים להגיד את אותו הדבר בהרבה צורות שונות, להפסיק באמצע משפט, לדבר רגע לנוסע ליד או בטלפון הסלולרי עם חבר, והמערכת חייבת לדעת למה בדיוק התכוון הלקוח”.

המערכת של החברה לא מתקשרת רק עם הסועדים, אלא גם עם המסעדה עצמה. העובדים במטבח יכולים לדווח על מנה שאזלה מהמלאי ישירות למערכת בקולם, וזו תדע להתעדכן בהתאם ולהגיד ללקוחות שהמנה שהם מבקשים חסרה כרגע ולהציע לו הצעה אחרת – וזאת כמובן במקביל להתממשקות אל מול המערכות ומסכי המסעדה שיוכלו להקרין לעובדים את ההזמנות הממתינות. אחד האלמנטים שמתברר שמפריעים לרשתות יותר מכל בתחום ה-Drive-Thru הוא העובדה שהעובדים האנושיים זוכרים להציע Upsells רק ב-10% מההזמנות (אתם יודעים, “תרצו גם שייק עם הצ’יפסים שלכם?” וכו’), ומה לעשות שכשאתה בינה מלאכותית, אתה לא שוכח להציע הגדלה בשקל תשעים וקינוח לילד רגע לפני שאתה מסכם את ההזמנה של הלקוח.

אבל האם בעולם של וולט ו-Doordash יש עדיין צורך ב-Drive-Thru, בהרב מסביר כי ארצות הברית מתנהלת אחרת לחלוטין מאיתנו, ובמסעדות של מזון מהיר אמיתי (שבהן האוכל מוכן תוך פחות מ-5 דקות) עמדות הרכבים תורמות למעל ל-70% מההכנסות של הסניף. בארצות הברית, הערוצים הדיגיטליים עומדים לדבריו על פחות מ-15 אחוז ממחזור המכירות “וגם שם נוכל לתרום כשנאפשר לאנשים להזמין בעזרת הקול שלהם מהאפליקציה בזמן שהם נוהגים למסעדה”. לטענתו, במסגרת פיילוט עם חברת מזון מהיר בארצות הברית, הרוווחיות של הסניפים שופרה בכ-20% בעקבות אותם Upsells, וזמן השירות התקצר משמעותית במקביל.

אתם נמצאים בשוק שבו נמצאות אפל, גוגל, אמזון ועוד – תחום העוזרות הקוליות. למה שמסעדות יחברו אליכן ולא ל-API פשוט של ענקית טכנולוגית ותיקה?

בהרב: “הפתרון בדרייב טרו מחייב דיוק מאד גדול של מעל 95% בשיחה יחסית ארוכה ומורכבת.  עוזרות דיגיטליות כלליות לא מסוגלות לעמוד ברמה הזאת.  היי אוטו בונה מערכת שהיא מאד מדוייקת אבל לתחום מאד מאד צר… המערכת חייבת להיות מהירה מאד על מנת שהתור לא יתארך. המערכת גם דורשת אינטגרציה עם מערכת הסאונד של המסעדה ועבודה צמודה עם צוות המסעדה. כלומר יש פה גם זוית אופרטיבית מורכבת”.

ובכל זאת, ביום שהן ירצו להיכנס הן יוכלו להציע את מה שאתם מציעים ברגע

“גוגל ואמזון ידרשו לבנות עוזרת קולית ספציפית לתחום המסעדות שגם תהיה מאומנת לכל רשת בנפרד ולתמוך בשינויי תפרטים ומבצעים של כל סניף וסניף. הן ידרשו גם לבצע אינטגרציה חומרתית עם כל סניף ולתת שירות לכל הסניפים. לכן להערכתנו זהו שוק שלא יהיה להם אטרקטיבי להיכנס אליו. אנחנו גם חושבים שלמי שיכבוש ראשון את השוק יהיה יתרון גדול בכל מה שקשור ל-Data שיתורגם לביצועים טובים ומתקדמים יותר עבור הלקוחות והעסקים”.

הצוות של Hi Auto

Hi Auto הוקמה ב-2019 על ידי רועי בהרב (מנכ”ל), אייל שפירא (CTO) וזהר זיספאל (יו”ר) שגם השקיע בחברה במסגרת סבב ה-Seed שלה שהורחב בתחילת משבר הקורונה ל-8 מיליון דולר. החברה מעסיקה כיום 20 עובדים במשרדיה שבתל אביב.

ואנחנו לא יכולנו שלא להיזכר בזה

העבודה הבאה שלכם מחכה לכם בגיקטיים אינסיידר העבודה הבאה שלכם מחכה לכם בגיקטיים אינסיידר כנסו לראות את כל המשרות השוות בהייטק

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

1 תגובה על "הסטארטאפ של זהר זיספאל לא ישכח לשאול אתכם האם להגדיל בשקל תשעים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בלשצר
Guest

“אין כלב, לא קונה”
ספירוששששש בהצלחה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: