טסלה בחופשה הבאה: הרץ רכשה 100 אלף רכבי טסלה ב-4.2 מיליארד דולר
זוהי הרכישה הגדולה ביותר בתולדות טסלה ובתולדות תחום הרכבים החשמליים, אבל גם ניסיון של הרץ, ענקית השכרות הרכב, לחזור לחיים אחרי שכמעט וקרסה
הדרך לקאמבק של שוק השכרות הרכב עובר אצל אילון מאסק? ענקית השכרות הרכב Hertz (הרץ), שרק עכשיו מנסה לחזור לעסקים אחרי פשיטת רגל, הודיעה כי הזמינה לא פחות מ-100 אלף רכבי טסלה המיועדים לחשמול צי הרכב שלה.
מאתגרת את כושר הייצור של טסלה
על פי בלומברג שהקדימו את ההודעה הרשמית של הרץ, גורמים המקורבים לעסקה מסרו כי שווי העסקה עומד על כ-4.2 מיליארד דולר, וכי למרות שבדרך כלל עסקאות ענק שכאלו מובילות להנחות נרחבות על מחיר כל יחידה, הרץ שילמה מחיר קרוב למדי למחיר המחירון. החברה אמורה לקבל יחידות ה-Model 3 שהזמינה בטפטופים עד סוף שנת 2022, כאשר חלקם יפוזרו ברחבי ארצות הברית וגם בכמה שווקים באירופה החל מחודש נובמבר הקרוב. הרץ תתממשק אל מול תחנות ה-SuperCharge של טסלה ותבנה במקביל תשתית של תחנות טעינה משלה.
ההזמנה המטורפת של הרץ תהיה אחראית בפועל לכמעט עשירית מכל כושר היצור הנוכחי של טסלה, מה שלא רק עשוי לאתגר את קצב המסירות של טסלה לצרכנים הפרטיים, אלא גם עשוי לחסום את המתחרים של הרץ מלשדרג את ציי הרכב שלהן לאחר הרץ. בבלומברג מעריכים כי המהלך לא מסתכם בקריצה לללקוחות שמעדיפים אפשרות ירוקה או מגניבה יותר להשכרה הבאה שלהם, אלא שגם מדובר במהלך עסקי שיחסוך להרץ סכום לא רע בכל הנוגע לתחזוקת הרכבים ויאפשר לה למכור את הרכבים לאחר השימוש במחיר הרבה יותר טוב מאשר החלופות המונעות בבנזין. עם סיום המהלך, 20% מצי הרכב של הרץ יורכב מרכבים חשמליים.
למה זה בכלל קורה?
מגיפת הקורונה הצליחה לפגוע אנושות בתחום השכרת הרכב ככלל ובהרץ בפרט. החברה הגישה בחודש מאי של שנת 2020 בקשה להגנה מפני פשיטת רגל בארצות הברית לאחר שלא הצליחה לקבל סיוע מהמלווים שלה, עם חובות בסך 19 מיליארד דולר ומצבור מזומנים של פחות מעשירית מכך. תקופת הסגרים והגבלות התנועה היו סוג של המסמר האחרון בארון של הרץ, שכבר לפני כן סבלה מהפופולריות הגועשת של שירותי הסעות כמו Uber ו-Lyft שאיפשרו למשתמשים פשוט להתנייד בקלות ובמחיר לא רע. שנה לאחר ההודעה על פשיטת הרגל, הרץ הגיע להסכמה עם משקיעים חדשים וקיבלה מחיקת חובות בסך מיליארדי דולרים. עכשיו אנחנו יודעים מה היא עושה עם הכסף החדש – רוכשת טסלות, ורוכשת את שירותיו של טום בריידי שיפרסם את המהלך החדש.
הגב
6 תגובות על "טסלה בחופשה הבאה: הרץ רכשה 100 אלף רכבי טסלה ב-4.2 מיליארד דולר"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
והרץ ישראל, גם ?
המהלך הזה יותר חכם ממהה שהוצג. להרץ יהיה מידע בלתי אמצעי מקיף ומדויק על הרגלי הנהיגה של השוכרים, ברמה הפרטית ובניתוח כללי. זה יאפשר להם לתמחר בצורה מדויקת, להמנע מספיגה של הוצאות על כל מיני שפשופים וכדו' שבמצב רגיל לך תוכיח מי אשם בזה, לתמחר את הביטוח בהתאם, ועוד.
לדעתי, המידע שיאגר, והמסקנות שיפיקו ממנו – שווים לפחות כמו הערך של משיכת לקוחות וחסכון בתפעול.
מכוניות מונעות מימן יעלימו את מכוניות הסוללה החשמלית תוך מספר שנים. ראשית, מה ירוק בסוללה שנטענת בחשמל? מימן פולט רק אדי מים. שנית, זמן הטעינה הארוך, במימן רק מחליפים מיכל. ושלישית, הסכנה הגדילה בהתלקחות של הסוללות החשמליות. בנוסף, טסלה עוקבת אחרי כל פיפס שהנהג עושה והמשטרה יכולה להשתמש בנתונים האלה.
אבל אין כאלו
חכם עדיף מנביא וגם עדיף מצודק
תעשה בדק בית כמה כסף מושקע בסוללות רכבים וכמה במימן
בהצלחה
בקיצור הרץ החליטו להשכיר מעט וביוקר במקום הרבה ובזול. אני מעדיף לשכור ספארק בכמה דולרים ליום מאשר טסלה