7 מיתוסים נפוצים על דיוור אלקטרוני

דיוור אלקטרוני עשוי לשמש ככלי יעיל במיוחד אם רק תנפצו את 7 המיתוסים הבאים ותשתמשו בו נכון

shutterstock mail

הפוסט נכתב על ידי רון רבינוביץ’, מנהל שיווק באקטיב טרייל.

כמעט כל חברות השיווק כיום מדרגות את ערוץ השיווק דרך דיוור אלקטרוני כאחד הערוצים הטובים ביותר מבחינת ההחזר על ההשקעה, אך לצד זאת, ממש לא בטוח שכולן יודעות איך לעשות זאת באופן אפקטיבי. בין אם אתם מנהלי קמפיינים וותיקים או אפילו גולשים מן השורה שרוצים להתחיל לשווק את האתר שלכם באופן עצמאי, בוודאי נתקלתם בקמפיינים שגרמו לכם להגיד “וואו” לצד קמפיינים שלא ברור איך מישהו לא בדק אותם לפני שלחץ על Send. להלן כמה מהמיתוסים הגדולים ביותר על קמפיין דיוור אלקטרוני.

1. כדאי להתחיל בקטן

האם מי שרק מתחיל לשלוח רשימות דיוור צריך להתחיל בקטן על מנת לשכשך את הרגליים במים, או שאולי “ללכת על הקופה”? אם לוקחים בחשבון שהודעה לא טובה אי אפשר לתקן ולשלוח עוד פעם (בלי לעצבן את גולשים), הרי שבהתחלה רצוי לשלוח את ההודעות למספר קטן של אנשים. לאחר מכן אפשר לשפר את הטכניקה ולשלוח את ההודעות בתפוצה גדולה יותר.

2. יותר כפתורים = יותר לחיצות

המחשבה שאם נשים בהודעה שלנו שלושה או ארבעה כפתורים שיקשרו לעמודים שונים באתר, כך גם נקבל יותר לחיצות היא הגיונית, אבל הנתונים בשטח מראים שהכי הרבה לחיצות מתקבלות אם יש רק כפתור אחד של קריאה לפעולה. זכרו שלרוב הגולשים נמצאים תחת לחץ של זמן ולכן כל התלבטות מיותרת עשויה לגרום להם לתסכול.

3. ניגודיות גבוהה (קונטרסט) תמיד תופסת את תשומת ליבו של הגולש

למרות שאין עוררין על כך שהדרך הכי טובה להבליט קישור או כפתור קריאה לפעולה היא באמצעות הבלטתו אל מול הרקע, יש להיזהר ממודעות שיש בהן יותר מדי צבעים מנוגדים זה לזה כפי שאפשר לראות בדוגמה הזו של חנות הבגדים Threadless. מעבר לזאת, כל שלושת כפתורי הקריאה לפעולה זהים אחד לשני, כך שהניסיון לבדל אותם זה מזה הוא מיותר.

Threadless

4. הפיכת ההודעה למיני אתר תגדיל את המכירות

הרבה פעמיים יוצא לנו לראות קמפיין דיוור אלקטרוני שיש בו אמנם קריאה לפעולה והבלטה של מבצע כזו או אחר, אבל הוא מכיל בתוכו גם קישורים לכמעט כל חלק אחר באתר. אחרי הכול, הגולש בוודאי רוצה לראות את כל מה שיש לנו להציע, לא?
מלבד זאת שאנחנו לא יכולים לדעת באמת מה מעניין את הגולש כרגע, כפי שכבר ראינו, הפיכת ההודעה לעמוסה מדי גורעת מהאפקטיביות של מה שאנחנו רוצים לקדם באותו הרגע, דבר שיקשה עלינו בהמשך למדוד את הצלחת הקמפיין באופן נקודתי.
הנה למשל דוגמה של החברה FreshBooks, כשהמודעה באימייל נראית יותר כמו עמוד באתר אינטרנט ופחות כמו דף נחיתה קלאסי (למרות שעדיין יש כפתור אחד מרכזי של קריאה לפעולה בירוק).

freshbooks

5. כדאי להשאיר את הגולש במתח

אם נסתכל על ההודעה של חברת Travel List, המופיעה בפורטלים הגדולים בארץ, נראה שהיא אמנם מציעה הנחה כלשהי, אך לא ניתן להבין בשום צורה על מה ההנחה – האם על טיסה, או אולי על חופשה? האם על כל ההצעות שהחברה מציעה או אולי על הצעה ספציפית? מי שלא מכיר את המבצע צריך להטריח את עצמו ולהיכנס לאתר על מנת לדעת אם ההודעה הזו בכלל רלוונטית עבורו. גם מבחינת הקריאה לפעולה, נראה שהיא איננה ברורה מספיק והגולש לא יודע לאן בדיוק הוא יגיע אם ילחץ על “לחץ כאן”.
לפעמים מודעות “טיזר” מסוג זה באמת עובדות, אך על מנת שיעבדו היטב, דף הנחיתה שבא אחרי המודעה שנשלחה באימייל או מופיעה בפורטל חייב להתקשר בצורה מעולה עם המודעה, ולהשלים את האינפורמציה המתאימה. נגלה לכם שממש לא כך הדבר במקרה שלנו.

travellist

6. אף אחד לא נתבע על חוק הספאם

אכן, חוק הספאם לא הפסיק את המכירה של תרופות מזויפות ואת כל אותן זכיות תמוהות בהגרלות שמעולם לא השתתפתם בהן, אבל הוא בהחלט הוביל לכך שכיום אין כמעט מפרסם שלא מצרף גם קישור להסרה מרשימת התפוצה. הדבר מראה על כך שאתם מכבדים את פרטיותו של הגולש, וגם אם כרגע הוא לא מעוניין לקבל מכם דיוור, הרי בעתיד הוא יוכל לשנות את דעתו ללא חשש. מעבר לכל זאת, כך אכן תגנו על עצמכם גם מבחינה משפטית.

7. השעה הכי טובה לשלוח את הדיוור היא בשבע בבוקר ובשמונה בערב

הרבה מאוד “גורואים” לשיווק באינטרנט אוהבים לזרוק לנו מספרים במטרה לשכנע אותנו שיש נתוני קסם שאם נשתמש בהם, נוכל להגדיל במאות אחוזים את אחוזי פתיחת ההודעות שלנו. האמת היא שממש כמו עם כל דבר אחר בחיים, אין חכם כבעל ניסיון. נסו לשלוח את הדיוורים שלכם בשעות ואפילו בימים שונים כדי לגלות אילו קומבינציות הן האפקטיביות ביותר לקהל היעד הספציפי שלכם.

בכל מקרה, מרבית הגולשים לא אוהבים לקבל הודעות בתדירות גבוהה מדי, כך שלשם הניסוי הזה תצטרכו לקחת מראש תקופה של כמה שבועות לפחות.

קרדיט תמונה: mail via shutterstock

 

הכתבה בחסות אקטיב טרייל

אקטיב טרייל היא החברה הגדולה והמובילה בישראל לשיווק ודיוור אלקטרוני. אקטיב טרייל מציעה מענה One Stop Shop ללקוחות גדולים וקטנים כאחד, הכולל מערכת דיוור רב לשונית וקלה לשימוש, שירותי שליחת הודעות סמס, מערכת לבניית דפי נחיתה, פרסום סקרים ברשת ועוד מגוון שירותים שיעזרו להזניק את תוצאות העסק שלכם. עם רמת עבירות גבוהה במיוחד, שירות ותמיכה מקצועיים ומגוון פתרונות טכנולוגיים מתקדמים אקטיב טרייל משרתת חברות ומותגים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם בענפי המסחר האלקטרוני, הקמעונאות, העיתונות, המדיה, התיירות, התוכנה, האופנה והפיננסיים.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "7 מיתוסים נפוצים על דיוור אלקטרוני"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
משתמש ממוצע
Guest

1) תניחו שמשתמש ממוצע יקדיש 10-30 שניות לדוא”ל שלכם. זה הזמן שלוקח להחליט לבטל את ההודעה (לרוב) אל ללחוץ על לינק (נדיר).

2) הסיכוי שתקבלו “אל תשלחו לי יותר ספאם” נמצא ביחס ישר לכמות הדואר שאתם שולחים לאותו אדם. פעם בחודש זה נסבל. פעם בשבוע כבר לא. יותר מזה – לא תגיעו לסוף השבוע.

3) תמקדו את המסר. אל תנסו למכור יותר מדבר אחד, ואל תגרמו עומס גרפי. עומק תשומת הלב של המשתמש הממוצע הוא SMS. כמה משפטים, רעיון אחד – ו NEXT/

4) אתר טוב מוכר. מאמרים מעניינים בפייסבוק מוכרים (רצוי סרטים).
דוא”ל? חבל על הזמן.

יורם ליכטנשטיין
Guest
יורם ליכטנשטיין

שימו לב שמבחינה משפטית ההערה על חוק הספאם שגויה, אינה נכונה ויכולה לגרום לצרות.
אנא התייעצו עם עו”ד מומחה לפני קבלת עצות על החוקשיכולות לפגוע בכם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: