4 שיטות שיעזרו לעובדים שלכם לשמור על איזון עבודה-בית

יצירת גבולות ברורים באמצעים טכנולוגיים, יותר ימי חופשה: מהם האמצעים בהם מעסיקים יכולים לעזור לעובדים שלהם להימנע משחיקה בעידן של עבודה מהבית

תמונה: Pexels

מאת צחי זק

העבודה מהבית הפכה עבור עובדים רבים לעובדה מוגמרת, ונראה כי גם כאשר תסתיים מגפת הקורונה ארגונים לא ימהרו להחזיר את עובדיהם לשבוע עבודה מלא מהמשרדים. לעבודה מהבית יש אמנם יתרונות רבים, אבל נלווים לה גם קשיים לא מעטים. הבולט שבהם הוא הקושי ביצירת איזון בין הבית והעבודה – כאשר העבודה מתקיימת מהבית, היא באופן טבעי זולגת לשעות שאינן שעות העבודה, לסופי השבוע ואף לחופשות.

מחקר  CIPD’s annual Good Work Index report שנערך לאחר פרוץ מגפת הקורונה בקרב 6,000 עובדים מראה, כי 69% הצביעו על העבודה כגורם ללחץ וחרדה ו-58% ציינו כי העבודה היא גורם לדיכאון. מומחי הארגון, הפועל לפיתוח תחום משאבי האנוש, טוענים כי הסיבה לנתונים המטרידים האלו נובעת בשל הקושי לייצר את ההפרדה הכה חשובה הזו בין שעות העבודה לשעות הפנאי. זאת לצד הדרישה מהעובדים להיות מקושרים לעבודתם בכל כך הרבה פלטפורמות (קבוצות וואטסאפ, Microsoft Teams ,zoom ועוד). חוסר האיזון הזה והתשישות והדיכאון שהוא עלול לייצר פוגע כמובן ביעילות העובדים ובתפוקת הארגון כולו. אמנם החיסונים לקורונה כבר הגיעו לארץ, אבל חיסון כלל האוכלוסייה ייקח כמה חודשים, ובהם נמשיך לעבוד מהבית.

החדשות הטובות הן שיש מה לעשות בנושא, ומעסיקים רבים יכולים לסייע לעובדיהם להשיג את האיזון הנדרש, ועל הדרך לקבל עובדים שמחים, מרוצים ופרודוקטיביים יותר. איך עושים את זה? הנה 4 דרכים פשוטות למדי.

1. מגע אישי: בתקופה בה מרבית העובדים לא רואים את הקולגות, המנהלים, הכפיפים שלהם – קשה לייצר מגע אישי, ולכן כל כך חשוב להתאמץ. מנהלים ואנשי משאבי האנוש יכולים לקבוע פגישות וירטואליות אישיות תכופות יותר, במטרה לעקוב אחרי שלומם של העובדים ולנסות לאתר בעיות שאינן דווקא מקצועיות. כמו כן, מומלץ ליזום מפגשים קבוצתיים קבועים לא ארוכים ופעילויות חברה וירטואליות כמו הרמת כוסית לציון אירועים שונים, משחקי חשיבה קבוצתיים ועוד.

2. גבולות טכנולוגיים: התקנת טלפונים וירטואליים של החברה על גבי הטלפונים הפרטיים של העובדים וניהולם באמצעות מערכת אינטגרלית, מסייעת לארגון לעזור לעובדים לשמור על האיזון בין הבית לחיים הפרטיים. הטלפון הווירטואלי, המותקן על הטלפון האישי של העובד, הוא למעשה מכשיר נפרד לחלוטין, המיועד לעבודה בלבד וכולל את כל מה שהמעסיק בוחר להכניס לתוכו – מערכת מסרים פנימית, אימייל, גלריית תמונות וקו טלפון נפרד, כולל קווים לשיחות בינלאומיות. כך, על מכשיר הטלפון של העובד מתקיימות זו לצד זו, וללא ערבוב, שתי מערכות נפרדות עם פיצ’רים שונים.

על ידי שימוש במערכת זו יכול המעסיק להגדיר כי משעות מסוימות כל האפליקציות הקשורות לעבודה מפסיקות לפעול. על פי הגדרות המעסיק ניתן לקבוע, למשל, כי משעה מסוימת בכל יום ובסופי שבוע העובד לא יכול לגשת למערכת המיילים של העבודה, לא יוכל לנהל דיונים בוואטסאפ עם אנשי קשר המצויים ברשימת הקשר המוגדרת בטלפון של העבודה, ולא לעבוד על האפליקציות ארגוניות נוספות הזמינות לו במהלך יום העבודה.

מכיוון שמערכות אלו מספקות לעובד מספר טלפון שונה לחלוטין מהמספר האישי שלו, יכול המעסיק לייצר הגדרה שהעובד אף אינו מקבל שיחות טלפון בשעות וימים מסוימים. ההגדרות האלו יכולות להיעשות גם על פי מיקום גיאוגרפי – אם מדובר בעובד שאינו עובד מהבית ניתן להגדיר במערכת כי הטלפון של העבודה – עם כל האפליקציות שלו – יפסיק לעבוד ברגע שהעובד נכנס הביתה.

כל הגדרות האלו, כמובן, אינן פוגעות בהתנהלות האישית של העובד, וכל האפליקציות במכשיר הטלפון הפרטי ממשיכות לפעול ללא קשר ובמנותק מאלו של העבודה ומאפשרות את יצירת ההפרדה זו.

3. פחות שיחות וידאו: אינספור מילים נכתבו על שימוש היתר ב-zoom (ודומותיה). כיום, עמוק לתוך המגפה והעבודה מהבית, כבר ברור כי עודף פגישות וידאו מוביל לתחושת עייפות וחוסר יעילות. גם המוסד לבטיחות וגהות בעבודה נדרש לסוגייה זו ופרסם מסמך הכולל המלצות שונות כיצד להפוך את פגישות אלו ליעילות יותר ולמעייפות פחות. אחת ההמלצות העולות ממסמך זה היא להעדיף שימוש בתוכנות המאפשרות מפגשים באמצעות מציאות רבודה או וירטואלית (VR), בחדר ישיבות וירטואלי.

עד שהשימוש שאמצעי זה יהפוך לנפוץ יותר, יכולים מעסיקים לצמצם את השימוש בווידאו באופן יזום, ולהעדיף על פניהן שיחות עם מצלמה כבויה, או אפילו שיחות טלפון או תקשורת במייל ובוואטסאפ.

4. יותר ימי חופשה: לכאורה, הענקת עוד ימי חופשה לעובדים במציאות בה לא ניתן לתכנן חופשה – היא חסרת טעם. חוסר הוודאות שאינו מאפשר לעובדים לצאת לחופשה בארץ, שלא לומר בחו”ל, עדיין אינו אומר שהם לא יכולים להפיק תועלת רבה מימי חופשה נוספים שיינתנו להם.

מעסיקים שונים החליטו עם פרוץ המגפה, מתוך הבנה כי העומס המוטל על העובדים גבר, להגדיל את מספר ימי החופשה שעובדיהם מקבלים, כדי להבטיח שהם לא ישכחו לדאוג לעצמם וימצאו זמן שאינו מוקדש רק לעבודה. ארגונים אלו, במקרים רבים, גם מוודאים כי העובדים אכן נוטלים את ימי החופשה האלו – גם אם הם לא יוצאים לחופשה אמיתית, ו”רק” נחים בבית.

הכתבה בחסות CUBED MOBILE

CUBED MOBILE הוקמה בתחילת שנת 2017 על-מנת לספק מענה חדשני לצרכי האבטחה והתקשורת הארגונית, תוך שמירה על פרטיות העובדים.
הפתרון שפיתחה החברה הוא למעשה טלפון עבודה וירטואלי – כך מתאפשר לארגון להגדיר ולחלק לעובדיו סביבת עבודה מאובטחת, הכוללת בתוכה אפליקציות ויכולות תקשורת פנים וחוץ ארגוניות, להפעלה באופן נפרד לחלוטין על מכשיר הטלפון הפיזי של העובד.
את סביבת העבודה של CUBED MOBILE מתקין העובד כמו אפליקציה רגילה והיא מנוהלת על-ידי הארגון, אשר גם יכול להגדיר מספרי טלפון שמקבל העובד (בארץ או בחו"ל וללא צורך ב SIM נוסף) הרשאות התקנה וגישה ועוד.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "4 שיטות שיעזרו לעובדים שלכם לשמור על איזון עבודה-בית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דוד
Guest

אתם יוצאים מהנחת בסיס שהמעסיק באמת מעוניין באיזון עבודה-בית לעובדיו, ההנחה הזו שגויה לגבי רוב המעסיקים בישראל

יניב
Guest

נראה לכם שאדם שפוי ירצה להתקין את תכנות הריגול של ה CORPORATE בו הוא/היא עובדים על הסלולארי הפרטי ?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: