מיזם חדש יאפשר לכם להרוויח על פי ביצועים של קמפיינים בקיקסטארטר

מיזם ישראלי חדש מציע לכם להלוות ליזמים שרוצים להשיק קמפיין מימון המונים. הבונוס: ככל שהם יגייסו יותר מסכום היעד שלהם, תקבלו יותר ריבית. היזמים מצידם יוכלו ללוות כספים, גם כשהבנקים אומרים לא

המעיל שגייס 9 מיליון דולר בקיקסטארטר. מקור: קיקסטארטר

רבות דובר כבר על המהפכה שחוללו אתרי מימון ההמונים, והאפשרויות החדשות שהם פתחו בפני יזמים צעירים. מיזם ישראלי חדש מנסה לחבר בין יזמים של קמפייני מימון המונים ובין כל מי שיש לו קצת כסף פנוי ומחפש אפיק השקעה עם פוטנציאל לתשואה נאה.

עד 64 אחוזים ריבית

אז מה מציעה למעשה פלטפורמת Growthfunding? ובכן, היזמים נהנים למעשה מהלוואות בסכומים גבוהים ובריבית משתלמת, עוד לפני שיצאו בקמפיין מימון ההמונים. מדובר בנקודה חשובה עבור היזמים, מכיוון שהבנקים כיום לא ממש שמחים לשתף פעולה עם יזמים, שעוד לא הרוויחו סנט על המוצר העתידי שלהם. בנוסף, היזמים גם לא צריכים לסכן או למשכן את ביתם או רכוש אחר שלהם ושל משפחתם ואת הכסף הם מחזירים למלווים רק כאשר הם מצליחים לעמוד ביעדי הקמפיין.

מתוך עמוד המיזם. צילום מסך

בפני כל משקיע שנרשם לפלטפורמה מוצגים קמפיינים פוטנציאליים, שמתוכם הוא בוחר במה להשקיע – על פי ההבנה הטכנולוגית שלו, הניסיון, הבנת השוק או סתם תחושת בטן. סכום ההשקעה מתחיל ב-1,000 דולר ויכול להגיע ל-50 אלף דולר והוא תלוי בעיקר במשקיע עצמו. החידוש שמביא איתו המיזם הוא שהריבית אותה יכול להרוויח המשקיע נקבעת על פי הצלחת הקמפיין. כלומר, ככל שהקמפיין יצליח יותר ויגייס יותר מסכום היעד – כך ירוויח יותר המשקיע, כשהריבית לקמפיין מוצלח נעה בין 10 אחוזים ל-64 אחוזים. כך שאם תשקיעו 1,000 דולר והקמפיין יעמוד ביעד הגיוס שלו, תקבלו לאחר סיומו 1,100 דולר, תשואה גבוהה משמעותית מהבנקים.

אבל מה יקרה אם הקמפיין לא יעמוד ביעד הגיוס? ובכן, המלווים יקבלו את חלקם בהתאם לחלק היחסי שגוייס בהצלחה. לדוגמה: אם השקעתם 1,000 דולר והקמפיין גייס רק 70 אחוזים מהיעד, תקבלו 700 דולר חזרה, כשאת השאר, בתוספת ריבית של 10 אחוזים, תקבלו כאשר היזם יתחיל למכור את המוצר הסופי.

קורי. מקור: יח”צ

מי שעומד מאחורי המיזם החדש היא חברת Cory Group ומי שעומד בראשה, רן קורי, שליוו שורה ארוכה של יזמים וחברות מכל העולם, ועזרו להם לגייס מליוני דולרים באינדיגוגו ובקיקסטרטר. באינדיגוגו ובקיקסטרטר. בשיחה עם גיקטיים אומר קורי, שעבור היזמים, קמפיין גיוס ההמונים הינו בעיקר כלי שיווקי. לדבריו, אחרי הקמפיין הם מקבלים חשיפה בינלאומית והתעניינות מצד משקיעים גדולים ומפיצים, ולכן ההחזר הכספי עבורם הוא מאוד אטרקטיבי. קורי הוסיף שיזמים משקיעים לא פעם את כל המשאבים שלהם בפיתוח של המוצר ובייצור של אב הטיפוס ונשארים ללא כסף בשלב השיווק ועליית הקמפיין לאוויר. בין התומכים במיזם החדש ניתן למנות את אתר הסחר האמריקאי Gadget Flow.

 

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג’טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

19 Comments on "מיזם חדש יאפשר לכם להרוויח על פי ביצועים של קמפיינים בקיקסטארטר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
IoIzi
Guest

נראה כעוד רמאות

רן קורי
Guest

העולם כיום הולך לכיוון של Peer to peer loans – הלוואות בין אנשים. היזמים כבר לא תלויים בבנקים או במשקיעים שמחליטים בשבילם האם המוצר שלהם יראה אור יום או לא. הפלטפורמה מקשרת בין היזמים והמשקיעים ולא מהווה צד במעבר הכספים. לכן אין כאן הונאה.

רן קורי
Guest

חידוד: היזמים כבר לא תלויים בבנקים או במשקיעים (VC או אינג׳לים) שמחליטים בשבילם האם המוצר שלהם יראה אור יום או לא. הפלטפורמה מקשרת בין היזמים ומשקיעים קטנים ולא מהווה צד במעבר הכספים. לכן אין כאן הונאה.

נעמה
Guest

נראה מעניין, אבל לא בטוח אם זה יותר ידע או הימור
לפי דעתי שילוב :)

מישהו מבולבל
Guest
מישהו מבולבל

היזמים יוכלו ללוות כספים ולא להלוות

NSSN
Guest
רעיון מקורי, אבל דפוק מיסודו: 1. איזה יזם עם רעיון לקמפיין יקח סיכון ויחשוף את המוצר שלו עוד לפני שהוא התחיל לעבוד על הקמפיין. 2. יזמים שסיימו קמפיין גיוס המונים מוצלח רק צריכים עוד כסף ובטוח שאין להם להחזיר ריבית כזו. 3. יוצר דילמות מוזרות. יזם שהתחיל חלש, יעדיף להמשיך חלש ולא להסתכן להגיע למצב של נניח 90 אחוז מהגיוס שבו הוא מחזיק 90 יותר כסף ולמעשה לא מגייס כלום. 4. מצריך מהאדון קורי לעשוק בגביה מיזמים שלרוב אין להם בכלל יישות רשומה, ואם יש ליזם בטוחותערבויות. שישתמש בהם לקמפיין. אולי פישמן ערב לו. גיקטיים מת עליכם, אבל אתם חייבים… Read more »
רן קורי
Guest
אשמח לענות על הטיעונים שהעלאת: 1. רק המשקיעים הפוטנציאליים מקבלים מידע על הקמפיינים להשקעה. המידע לא מוצג באתר. כל משקיע שמחליט להשקיע מוחתם על הסכם סודיות. ההשקעה נעשית בד״כ כשלושה חודשים לפני עליית הקמפיין לאויר. היזם בד״כ מעלה עמוד נחיתה כחודש או חודשיים לפני הקמפיין כדי לבנות רשימות קונים פוטנציאליים. לכן, החשיפה קיימת בכל מקרה. 2. קמפיין גיוס המונים הינו כלי שיווקי לחשיפה בינלאומית. כשקמפיין עושה גיוס מוצלח באינדיגוגו או קיקסטרטר ערך החברה עולה פלאים והוא גם הופך להיות הרבה יותר אטרקטיבי למקיעים היות ונעשה Proof of concept למוצר. המשקיעים מעדיפים להשקיע בד״כ בחברה אחרי קמפיין גיוס המונים כי זה… Read more »
ליאור
Guest

מה עם קמפיינים מסוג “הכל או כלום”? מקבלים אז משהו?

רן קורי
Guest

עם מוצר טוב והכנה מתאימה קמפיין עובר בד״כ את היעד שלו כבר ביום הראשון לגיוס.

ליאור
Guest

ואתם תדאגו לסינון של קמפיינים כאלו?

אם לא, מה יקרה עם קמפיינים מהסוג שציינתי?

Ran
Guest

you can read my last article –
Summary on How to make the 10 best crowdfunding mistakes & surprisingly succeed- 118%

Equity crowdfunding view from a former board member

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6279604840649883648

Ran
Guest

Summary on How to make the best crowdfunding mistakes & surprisingly succeed- 118%
https://www.linkedin.com/pulse/how-make-best-crowdfunding-mistakes-surprisingly-118-weinstock-

Trashold
Guest

כתבה מעניינת.. תודה

לו הייתי רוטשילד פינת אלנבי...
Guest
לו הייתי רוטשילד פינת אלנבי...

אז בקמפיין “מוצלח” מקבלים 34% וזה עוד לפני לפני מס הכנסה!!!
זה מה קוראים הניתוח “הצליח” החולה התרושש

משתמש אובונטו
Guest
משתמש אובונטו
רן, זה על הגבול ההונאה. כל עולם המימון המונים נמצא בגסיסה עקב ניצול יתר. אתה, טרוס, ארי ושאר החברים תצטרכו לחפש שווקים חדשים למרבה הצער. השירות המוצע כאן לא פותר בעיה של היזם אלא בעיה אישית שלך ושל הקולגות שלך והיא שליזם הרבה פעמים אין 200,000 ש”ח לשרוף על הפקת קמפיין (וגם זה לא מספיק הרבה פעמים). אז מה עושים? נביא “משקיעים” שיכסו את הפקת הקמפיין. רן יגרוף את הכסף שלו כך או כך, המלווים אולי יקבלו את כספם חזרה, והbackers יגלו שהכסף שהם שמו בשביל מוצר הלך לכיסוי הלוואות וריביות. אבל היי, ממתי סופרים את הbackers? הרי לא באמת… Read more »
רן קורי
Guest
הי אובונטו, חבל לי שאתה חושב כך ולא בודק את נתוני הצמחיה של פלטפורמות לגיוס המונים כגון קיקסטרטר ואינדיגוגו. נכון שיש הצלחות ויש גם כשלונות אך הדבר זהה להשקת כל מוצר לשוק הבינלאומי. העבודה שאנחנו עושים עבור היזמים אינה למטרת הקמפיין בלבד, אלא במטרה לבנות להם מותג בינלאומי כשהכלי השיווקי הראשוני הוא פלטפורמה לגיוס המונים. הרבה מאוד קמפיינרים שעבדו איתי צמחו וגדלו הרבה בזכות הקמפיין המוצלח שלהם. גיוס המונים נתן להם חשיפה עצומה שהביאה להם שיתופי פעולה, מציאת מפיצים וגם משקיעים שהם לא היו מצליחים להשיג אחרת. כשנה אחרי הם עומדים בראש חברה של 15 איש ויותר בזכות הקמפיין שלהם.… Read more »
משתמש אובונטו
Guest
משתמש אובונטו

תודה על התשובה הכנה.

יוני
Guest

רעיון נפלא!
ברור היום לכולם שרוב מי שמעלה קמפיין לא באמת בא לממן את ההוצאות אלא זה הליך שיווקי מתוחכם.
מגניב שיהיה לקמפיינרים דרך למנף את הקמפיין ולגרום אינטרס לעוד אנשים שהקמפיין יצליח.
כל הכבוד על הרעיון רן קורי!

מפרגן
Guest

אהבתי!
עונה על צורך אמיתי!
שאפו רן.
בהצלחה.

(אני רק הייתי חושב שוב על מקרה שבו קמפיין מגיע ל 90% גיוס והיזמים שחששו ללוות מחברים סכום ליצירת קמפיין עכשיו יצטרכו איכשהו להחזיר חובות..)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: