עם צילום 5K ומסך קדמי חדש, GoPro HERO 9 נראית כמו המצלמה המושלמת. האמנם?

החברה שהמציאה את מצלמות האקסטרים חוזרת עם GoPro HERO 9, המצלמה החדשה שלה שמציעה מספר חידושים כמו מסך קדמי, צילום 5K, סוללה משודרגת ויכולות ייצוב מרשימות. האם זה שווה את תג המחיר?


נראה שגם בחלומות הכי רעים שלהם, לא ציפו ב-GoPro להשיק מצלמת אקסטרים, שנועדה לתעד את החוויות הכיפיות של החיים, פעילויות ספורט בחוץ וטיולים מאתגרים – בתקופה של מגפה עולמית וסגרים בכמעט כל מדינה בעולם.

למרות זאת, השיקה החברה לפני מספר שבועות את HERO 9, הדור הבא של סדרת מצלמות האקסטרים הפופולרית שלה, מצלמה שכוללת מספר מאפיינים מוכרים לצד כמה חידושים. אז בין סגר להגבלות, לקחנו את המצלמה לבדיקה, כדי לגלות מה חדש, והאם שווה לכם להצטייד בה, לקראת היום שאחרי.

שרק יגיע כבר.

סוף סוף: יש מסך קדמי

עד עכשיו, ההבדלים בין הדורות של מצלמות גו-פרו השונים לא היו דרמטיים. הלוגו זז לפה, המצלמה קצת גדלה, מיקרופון זז לשם, המידות של העדשה השתנו קצת – לא משהו מהפכני. אבל הפעם, ניתן לראות כבר במבט ראשון בשינוי הגדול ביותר במצלמה והוא המסך הקדמי הצבעוני החדש.

המסך הקדמי החדש. צילום: גיקטיים

כל המצלמות הקודמות של גו-פרו הגיעו בתפיסת ה”זו עדשה רחבה, היא תופסת הכל, סמכו עלינו”, שהאמת? עבדה לא רע. אבל הפעם, קצת בגלל הפנייה לקהל יוצרי התוכן ויוטיוברים, וקצת בגלל התחרות ממצלמת ה-Osmo Action של DJI, הוסיפה החברה גם מסך קדמי. המסך מאפשר לכם לראות סוף סוף מה בדיוק המצלמה לוכדת ואיפה גבולות התמונה שלכם.

מכיוון שהמסך ריבועי, תוכלו לבחור לראות את כל הפריים (עם שוליים שחורים מלמעלה ולמטה) או פריים חתוך במרכז. המסך הוא רק לחיווי ולא כולל אפשרות מגע, אבל הוא עושה את העבודה היטב ותוכלו לראות עליו גם מידע כמו אחוז סוללה, מקום בכרטיס הזיכרון, ומצב הצילום כרגע.

תראו. החדות של המסך היא קצת meh, וכשצילמתי וידאו באיכות 4K ו-5K בקצב פריימים גבוה נתקלתי לעיתים בדיליי מסויים בתצוגה, למרות שהעניין טופל בעדכון תוכנה. אבל בכל מקרה, מדובר בסך הכל במסך משני, שנועד בעיקר להציג לכם את הפריים המצולם ואם אתם לא נחתכים החוצה מהתמונה, וככזה הוא עושה את העבודה היטב, ומדובר בשידרוג מהותי לעומת מסך ה-LCD המונוכרומטי שהגיע עד עכשיו עם המצלמות.

הקייס החדש. צילום: גיקטיים

הבדל נוסף ומשמח מאוד מהדורות הקודמים של המצלמות הוא שבמקום מארז מוזר שכלל הרבה פלסטיק שקוף ואפס שימושיות, ה-HERO 9 הגיעה עם מארז חדש עם אפס פלסטיק. מדובר בנרתיק באיכות גבוהה, שלי הזכיר תיק נשיאה של רחפנים או אוזניות פרימיום, ואליו תוכלו להכניס את המצלמה ואת האביזרים שלכם כמו סוללות, מיני-חצובה ורצועות. רעיון פשוט אבל מתבקש שיעזור לכם לשמור על המצלמה כשאתם מתניידים ממקום למקום.

עיצוב: קצת ממה שאנחנו מכירים, קצת חדש

צילום: גיקטיים

ואם דיברנו על הבדלים שמייד קופצים לכם לעין, בואו נדבר על אחד שלא. המצלמה גדלה קצת והשמינה ביחס ל-HERO 8, והמסך האחורי גדל ב-16%. כן, כשמניחים את המצלמה ליד ה-HERO 8, מרגישים שהמסך האחורי קצת יותר מרווח, והתמונה גדולה יותר, אבל עדיין מדובר בשינוי קל, לא מעבר. בימים שבהם יצרניות מתגאות ביחס מסך-גוף של 90 אחוז, נדמה שיש לגו-פרו לא מעט עבודה בגזרה הזאת. באמת. המסגרת השחורה העבה נראית קצת מגוחכת היום, ואין סיבה שלא נהנה ממסך גדול יותר משמעותית שגם יקל על השליטה בממשק. אבל אני משער שצריך להשאיר גם דברים לשנה הבאה.

כרגיל עם הגו-פרו הרספונסיביות של המסך לא משהו – בטח בהשוואה לסמארטפונים שלנו. ככל הנראה מדובר בתוצר לוואי של ההקשחה שעובר המסך והציפוי שלו, כדי שיעמוד במים, באבק ובמכות, אבל עדיין, מדובר בתופעה שלא חוויתי עם ה-Osmo Action למשל. לעיתים, כשבדקתי אותה למשל בים, מצאתי את עצמי לא פעם מנסה לשווא לבחור מצבים או לשנות הגדרות דרך המסך – ובסוף מתייאש ועובר לכפתורים הפיזיים. עם זאת, שמחתי לגלות שיפור מסויים אחרי עדכון התוכנה השני שקיבלתי מגו-פרו (העדכון הראשון היה ממש עם ההתקנה הראשונית).

הרגליות המתקפלות חוסכות לכם את הצורך במארז מסורבל.צילום: גיקטיים

בתחתית המצלמה נמצא את הרגליות המתקפלות, שהגיעו לראשונה עם ה-HERO 8 בשנה שעברה. הרגליות האלו מאפשרות למצלמות הגו-פרו להיות עצמאיות לחלוטין, מבלי להזדקק לקייס מגן – בהמשך להפיכתן של המצלמות עמידות בפני עצמן במים ואבק – ללא צורך במארז ייחודי.

אני מודה, אני הייתי קצת סקפטי ביחס לעמידות של הרגליות האלו כשראיתי אותן לראשונה בשנה שעברה, אולם הן עשו עבודה טובה ב-HERO 8, והוכחו כעמידות, כך שהתוספת שלהן היא מבורכת. בכלל, אם מסתכלים על מתחרים כמו האוסמו אקשן, שדורשת קייס לצורך חיבורה לאביזרים שונים והאינסטה360, גו-פרו הצליחה להשיג כאן יתרון חשוב. חשוב לזכור שמעבר לסירבול של הצורך במארז נפרד, מדובר גם בתוספת עלות – כ-190 ש”ח למארז של Osmo Action למשל.

בחלקה העליון של המצלמה נמצא את כפתור הצילום – אין הפתעות כאן – ומיקרופון; בצדדים נמצא את הכפתור שבורר בין מצבי הצילום השונים ומשמש להדלקה ולכיבוי המצלמה עם לחיצה ארוכה, ומתחתיו מיקרופון עם פתח ניקוז מיוחד, שאמור, על פי גו-פרו, לעזור בייבוש מהיר של המיקרופון אחרי שהמצלמה צוללת במים. ממול, נמצא את פתח הסוללה, שמתחתיו נמצא… ובכן את הסוללה, אבל לא רק. גם שקע הטעינה, USB-C כמובן, והחריץ לכרטיס זיכרון נמצאים שם.

הערה קטנה – אני לא יודע אם זו רק המצלמה שהגיעה אלי לסקירה, אבל ממש התקשתי להרים את הדלת הקטנה וצריך להפעיל לחץ – ולהיזהר לא לשבור שם ציפורן. למעשה, חשבתי שעם השימוש אולי הפתיחה תעשה קצת יותר קלה, אולם לצערי, אני נאלץ עדיין להעזר בחפץ כלשהו כדי לפתוח אותה.

כיסוי העדשה

גו-פרו נראית יפה בפרסומות, אולי בחנות, וכשאתם מוציאים אותה מהקופסה… אבל זהו בערך. מהר מאוד, אם תשתמשו בה כמו שצריך כמובן, היא תתמלא בשריטות ומכות. עכשיו אם זה מכות בגוף המצלמה, מילא, אבל אם העדשה נשרטת, אתם בבעיה שעלולה לפגוע בכל הצילומים הבאים שלכם. מסיבה לא ברורה ב-HERO 8 כיסוי העדשה היה קבוע, ולא יכולתם להחליף אותו. עתה חוזרת בה גו-פרו מההחלטה, ואם הכיסוי יישרט, תוכלו פשוט להחליף לחדש.

בונוס מרכזי נוסף הוא האפשרות להרכיב פילטר ND, אפשרות שלא ניסיתי, אבל תאפשר לכם לסנן אור מסנוור או לתת לוידאו שאתם מצלמים אפקטים קולנועיים יותר. בכל מקרה, הכיסוי ניתן להסרה פשוט על ידי סיבוב שלו נגד כיוון השעון, פעולה אינטואיטיבית שלא דורשת מברגים או התקנים מיוחדים.

צילום ב-5K: מי צריך את זה?

צילום: גיקטיים

אחד החידושים המרכזיים בגו-פרו הירו 9, בטח בתחום הצילום, הוא צילום וידאו ברזולוציית 5K בקצב 30fps. כלומר, רזולוציה של 5,120×2,880 פיקסלים. עכשיו, רובנו יושבים מול טלוויזיית 4K, כך שלכאורה לא נוכל ליהנות מהרזולוציה המשופרת, והאמת – גם אני התקשיתי לראות את ההבדלים על גבי מסכים גדולים. אבל זה ממש לא אומר שהפיצ’ר הזה לא רלוונטי ואני אסביר.

וידאו 5K – ללא עיבוד תמונה:

דבר ראשון, כשאתם עורכים את הוידאו שצילמתם בגופרו – בהנחה שהמחשב שלכם מסוגל לסחוב עריכת וידאו ב-4K – רוב הסיכויים שאתם עורכים ומייצאים אותו באיכות 4K. מה שזה אומר הוא שאם תרצו, תוכלו להתמקד (או לעשות Crop) באיזורים היותר רלוונטיים לוידאו שלכם – מבלי לפגוע באיכות הוידאו כמו שעושה זום דיגיטלי.

נכון, 4K ו-5K לא נשמע כמו הבדל מהותי, אבל כשמסתכלים על מספר הפיקסלים, חשוב לזכור שמדובר בקפיצה מעריכית ואנחנו מדברים על כמעט כפול פיקסלים: 8,294,400 פיקסלים ב-4K, לעומת 14,745,600 פיקסלים ברזולוציית 5K. כך שמדובר שבהחלט מדובר על הבדל מהותי.

הדגמת סלואומושן 240fps ברזולוציה 1080p

היתרון שני הוא לכידת פריימים מתוך וידאו. לא פעם אני מתלבט האם לצלם בוידאו או בסטילס, וההתלבטות הזאת היא חשובה בעיקר כשאתם באמצע טיול, תרגיל או שחיה, ולא יכולים לחזור ולצלם גם וגם. מכיוון שהוידאו מצולם ברזולוציית 5,120×2,880 פיקסלים, יכולתי פשוט לצלם בוידאו ואז ללכוד משם פריים כתמונת סטילס ברזולוציית 14.7 מגה-פיקסל. אז נכון, הצבעוניות והחדות אינם זהים למצב הסטילס כמו שתוכלו לראות בדוגמאות, אבל לטעמי, לא מדובר בפשרה גדולה מדי, בוודאי אם אתם מתכוונים להשתמש בתמונות האלו להדפסות קטנות או לרשתות החברתיות.

תמונת סטילס 23.6 מגה-פיקסל שהפיקה המצלמה (לחצו להגדלה). צילום: גיקטיים

לכידת פריים מתוך וידאו 5K (לחצו להגדלה). צילום: גיקטיים

ואם אנחנו מדברים על תמונות סטילס. הנה עוד חידוש. מאז הגו-פרו הראשונה שנפלה לי ליד, אי שם ב-2013, המצלמות סיפקו תמיד תמונות ברזולוציה מקסימלית של 12 מגה-פיקסל. החיישן החדש, לעומת זאת, מאפשר ל-HERO 9 לצלם תמונות ברזולוציה של 23.6 מגה-פיקסל.

אז נכון, התמונות עדיין עם עומק שדה קבוע, ללא אפשרות לפוקוס על ידי נגיעה, אין זום אופטי או מצב פורטרט מתקדם כמו בסמארטפונים שלנו, אבל עדיין, התמונות ב-HERO 9 נהנות מיחס דינמי רחב, חדות תמונה, צבעוניות מצוינת שלרוב, נאמנה למקור.

אני כותב לרוב, כי לעיתים, בעיקר במצב HDR, היתה נטייה של המצלמה לעיבוד-יתר וצבעוניות קצת מוגזמת של הגוונים הירוקים למשל, אבל מעבר לזה, התמונות ב-HERO 9 טובות מאוד.

צילום במצב אוטומטי. צבעוניות נאמנה למקור. תמונה: גיקטיים

צילום במצב HDR. העשב – כאילו אנחנו בסרט של דיסני. תמונה: גיקטיים

עם זאת, בתנאי תאורה קשים, התמונות היו רק בסדר. לא יותר, ולצערי, התמונות היו עדיין יותר מדי מגורענות. אז כן, יש מצב לילה, שדורש מכם חצובה או מעמד טוב, אבל עדיין, לא מדובר כאן ביכולות להן התרגלנו מסמארטפונים דוגמת האייפון או הפיקסל על מצבי הלילה מבוססי התוכנה שלהם.

צילום רגיל בתנאי חשיכה. צילום: גיקטיים

צילום עם מצב לילה מופעל. צילום: גיקטיים

לבחירתכם, 3 “עדשות” שונות – כי מדובר כמובן בעיבוד תמונה ולא עדשות אופטיות שונות, אבל ההמלצה שלי היא להישאר עם העדשה הרחבה (“עין הדג”) ולהימנע מחיתוכים או עיבוד מיותר.

הולכת בדרך הישר: ייצוב מרשים

אם נשים בצד את המסך הקדמי החדש והצילום ב-5K, הרי שהבשורה הגדולה מבחינתי של ה-HERO 9 היא יכולות הייצוב החדשות שלה.

בגו-פרו ממשיכים במסורת של השנים האחרונות ומתבססים על ייצוב אלקטרוני או תוכנתי. בקצרה, האקסלרומטר שבמצלמה מתעד כל תנועה ותנודה שלכם ברמת דיוק מרשימה, ואז בתהליך עיבוד התמונה המצלמה “מתקנת” את התנועות, כך שאם היד הלא-יציבה שלכם היטתה את המצלמה 2 מעלות לכיוון מסויים, המעבד שבמצלמה יסובב אוטומטית את המצלמה 2 מעלות לכיוון ההופכי.

ייצוב אופטי (OIS) מבוסס גימבל ומערכת אופטית תואמת נחשב לעדיף על הייצוב האלקטרוני (EIS), אבל עם הדור השלישי של פיצ’ר הייצוב שלה, HyperSmooth 3.0, הצליחה ה-HERO 9 להשיג ייצוב מרשים שגרם לי שוב ושוב להתפעל. לטעמי אין עוד חברה שעושה ייצוב כל-כך טוב והיא משאירה כאן אבק למה שאנחנו רואים בסמארטפונים דוגמת אלו של גוגל, אפל וסמסונג.

כמו שאתם יכולים לראות בסקירת הוידאו, סרטונים שצילמתי על גבי האופניים או אפילו על גבי הסקייטבורד נראו כאילו צולמו בעזרת רחפן. ואנחנו מדברים על מצלמה שיושבת הכי קרוב לכביש, ללא שיכוך זעזועים או מתלים. פשוט מרשים.

לשמחתי גיליתי גם שבניגוד לשנים קודמות, הייצוב זמין בכל הרזולוציות ולא רק ברזולוציות הנמוכות, כמו עד עכשיו. החסרון היחיד של ייצוב תוכנתי הוא אובדן של חלק מהפריים שתצלמו. מכיוון שהמצלמה מתקנת את התנועות שלכם, היא צריכה להתקרב (Zoom In) לתוך התמונה, כך שאתם מאבדים פרטים מהפריים, אז קחו זאת בחשבון כשאתם מצלמים עם ייצוב.

הקטע הכהה הוא פחות או יותר החלק שיילך לכם לאיבוד, אם תשתמשו בייצוב האגרסיבי ביותר. מקור: גיקטיים

מצב חדש: יישר אופק

מצב ייצוב חדש במצלמה הוא יישור אופק (Horizon Leveling). אם תבחרו בעדשה הזו, תוכל לצלם וידאו ולהטות את המצלמה מצד לצד, כשהמצלמה תשמור על האופק במקומו. היישור הזה עבד לי היטב, כל עוד ההטייה לא היתה גדולה מ-40 מעלות לאחד הצדדים. ברגע שזה קרה, היתה מעין “קפיצה” מלאכותית שנראתה פחות טוב. אם זה קריטי לכם, תוכלו לרכוש את תוסף (מודול) ה-Max, מעין תוסף עדשה סופר-רחבה שמתלבש על העדשה של הגו-פרו, ואז תוכלו לסובב את המצלמה גם 360 מעלות, כשהאופק יישאר מיושר.

שימו לב להטייה של המצלמה ובמקביל למה שהמצלמה קולטת. צילום: גיקטיים

אגב, כששיחקתי עם ההגדרות של המצלמה גיליתי שכשאני בוחר עדשה אלקטרונית אני יכול לבחור את מודול ה-Max – למרות שלא היה לי אותו – והפלא ופלא – יישור האופק עבד היטב. כך יכלתי לסובב את המצלמה 360, אולם התמונה נשארה ישרה. מרשים ביותר. עם זאת, מכיוון שלא השתמשתי במודול ה-Max, שמצליח ללכוד עוד הרבה פרטים בזכות האופטיקה שלו, התשלום שלי היה Crop כבד בתמונה.

אם אנחנו בענייני המודולים – כרגיל החברה מציעה עוד “מודים” – כלומר תוספי תאורה ומיקרופון שמיועדים לקהל הוולוגרים ויוצרי התוכן שלה. בכך מנסה גו-פרו להרחיב את קהל היעד שלה.

מאבד ביצועים

אחד התחומים שלרוב לא זוכה להתייחסות במצלמות אקסטרים הוא המעבד, ובצדק. לרוב הם ברקע, פשוט עושים את העבודה, והמיקוד שלנו הוא בחיישן הצילום ואיכות התמונות והוידאו. אבל ב-HERO 9 דווקא המעבד משך את תשומת הלב שלי, ולא לטובה.

זה התחיל עם זמן העיבוד של התמונה. כלומר, אתם לוחצים על כפתור הצילום, המצלמה מצלמת, אבל אז, אם אתם נמצאים על מצב צילום מיוחד כמו Super Photo, תצטרכו להמתין עוד כשנייה עד שהיא תהיה זמינה שוב לצילום. וכאשר צילמתי תמונה במצב HDR, זמן העיבוד כבר הגיע ל-5 שניות, וזה עלול לתסכל אתכם אם אתם מנסים לצלם משהו זריז, שנעלם עוד רגע.

עוד תחום שבו אני מרגיש שהמעבד מאכזב הוא קצב הפריימים של המצלמה. למה ב-2020, מצלמה ייעודית, לא יכולה לספק צילום וידאו 4K בקצב 120fps או וידאו 1080p ב-960fps?

אין לי הוכחות לכך, ויכול להיות שמדובר בהחלטה שיווקית בכלל, אבל מכיוון שחיישן הצילום כן זכה לשידרוג מתבקש, הרי שלתחושתי, צוואר הבקבוק הוא המעבד.

כשאני מוסיף לזה את העדרן של תכונות שימושיות כמו העלמת היד ומוט הסלפי שיש למשל ב-Insta360 ONE ועוד 3 פעמים שבהן המצלמה פשוט ‘נתקעה’ לי ללא אפשרות לצלם או לשלוט בה, התחזקה אצלי התחושה שחיישן הצילום החדש, והרזולוציות שהוא מספק, הם כבר יותר מדי עבור מעבד ה-GP1 המזדקן של החברה.

המעבד הייעודי של GoPro, שפותח עבורה על ידי חברת Socionext היפנית, חגג לאחרונה 3 שנים, ולי נראה שהגיע הזמן לעבור הלאה. הרי לא הייתם מוכנים שלסמארטפון שלכם יהיה מעבד בן 3 שנים, נכון? בקיצור, גו-פרו, הגיע הזמן ל-GP2, או לפחות בינתיים, קצת אופטימיזציות בעדכוני קושחה ותוכנה עתידיים.

העדשות האלקטרוניות

כמו ב-Hero 8, אנחנו יכולים לבחור בין מספר מצבי צילום: SuperPhoto, מצב הצילום האוטומטי של המצלמה, שהושק כבר עם ה-Hero 7, ומאפשר לה לבחור את עיבוד התמונה וההגדרות לכל צילום; מצב HDR – שמאפשר בחירה של טווח דינמי רחב יותר, ומומלץ כשאתם מצלמים למשל מול מקור אור חזק; מצב סטנדרטי – ללא אפקטים או הגדרות מיוחדות; ומצב RAW – שמאפשר לכם לצלם בפורמט ללא עיבוד תמונה או כיווץ, ומיועד לעבודה אחר-כך בתוכנות דוגמת פוטושופ ו-Lightroom.

עדשה צרה. צילום: גיקטיים

עדשה ”מיושרת” – Linear. צילום: גיקטיים

עדשה רחבה. צילום: גיקטיים

כמו בדגמים הקודמים תוכלו גם לבחור עד כמה רחבה או צרה תהיה העדשה שלכם – או יותר נכון העדשה האלקטרונית, מכיוון שמדובר באותה אופטיקה עם תיקוני תוכנה שונים: מצב Narrow – עם עדשה צרה ותמונה נטולת עיוותים; מצב Linear, עם עדשה רחבה אבל תיקון תמונה למניעת עיוותים; והמועדפת שלי, עדשת Wide – עדשה רחבה עם אפקט ‘עין הדג’ המזוהה כל-כך עם גו-פרו, שמיועד כדי לוודא שכמה שיותר מההתרחשות נתפסת במצלמה. בצילום וידאו תתווסף לכם גם אפשרות לעדשת Linear עם יישור אופק. כך שהגופרו תדאג – בצורה דיגיטלית כמובן – שהאופק תמיד יהיה ישר בתמונה, גם אם אתם נוטים לצד; ועדשת SuperView הרחבה ביותר – שמצליחה להכניס יותר פרטים לפריים במחיר של עיוות FishEye בולט.

מצב חדש: Hindsight

התרגום המילולי של Hindsight הוא ‘חוכמה לאחר מעשה’ וזה בדיוק מה שהמצב הזה מציע, כלומר לאפשר לכם לצלם משהו שכבר קרה. איך?

במצב ה-Hindsight ה-HERO 9 עוברת למצב של הקלטת וידאו בלופ. כלומר, היא מצלמת כל הזמן ומדי 15 שניות או 30 שניות (אתם קובעים בהגדרות) היא מתחילה שוב לצלם, תוך כדי זה שהיא דורסת את תחילת הקטע. אם תרצו, קצת מזכיר את שיטת ההקלטה של מצלמות הרכב שיש לרבים מאיתנו במכונית.

הרעיון הוא שאם אתם לא יודעים מתי בדיוק יתרחש האקשן – נגיד, מתי חבר יזנק עם הסנובורד, מתי זנב הלווייתן יבצבץ מהמים או כל דבר אחר – הגו-פרו תצלם כל הזמן, בלי לבזבז לכם מקום יקר על כרטיס הזיכרון. ברגע שלכדתם את מה שרציתם, אתם פשוט לוחצים על כפתור הצילום – ורק 30 השניות האחרונות יישמרו כקטע וידאו – עם האקשן שלכם.

הפיצ’ר עובד היטב וחסך לי לא מעט מקום על כרטיס הזיכרון והתעסקות במחיקת קטעים לא רלוונטיים. עם זאת, קחו בחשבון שלמרות שהוא חוסך לכם מקום על כרטיס הזיכרון, הוא גומר לכם את הסוללה, מכיוון שהגו-פרו למעשה מצלמת וידאו ללא הרף.

רוצים לקבל את כל עדכוני הטכנולוגיה ברגע שהם קורים? רוצים לקבל את כל עדכוני הטכנולוגיה ברגע שהם קורים? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם שלנו כאן

לכידה מתוזמנת

הוידאו הזה למעלה כאן צולם עם הזריחה. אבל אין חשש. אני לא הייתי ער בשעה הזו, כדי לתעד את העננים היפים.

מדובר בפיצ’ר חדש ושימושי – שנכנס היישר לקטגוריית “למה לא קודם” – תזמון צילום. הגו-פרו תאפשר לכם לקבוע מועד ותתחיל לצלם במצב הצילום שתקבעו. כמובן שיש לזה עוד שימושים, אבל זה כבר תלוי בצרכים ובדימיון שלכם. 3 פעמים הפעלתי את הפיצ’ר, ו-3 פעמים הוא עבד היטב, וצילם בזמן שרציתי, באורך שרציתי ובאיכות שקבעתי מראש.

יש לזה אפליקציה

תהליך ההתקנה הראשוני של האפליקציה של GoPro עבר חלק למדי, למרות שהיה נחמד אם אפשר היה לעשות את זה עם צימוד מהיר מבוסס NFC. לאחר תהליך ההתקנה תוכלו לבחור האם אתם רוצים לשלוט במצלמה, לשנות הגדרות שונות או פשוט לעיין בסרטונים ובתמונות שצילמתם בה. חוץ מזה, לא תמצאו טריקים מיוחדים בשרוול של גו-פרו, ואם כבר היתה לכם גו-פרו בעבר, תרגישו בבית. בין היתר תוכלו לערוך איתה סרטונים מהירים או לשדר לייב בסושייאל.

טעון שיפור: הסוללה

צילום: גיקטיים

כל מי שהסתובב עם גו-פרו בשנים האחרונות יודע שנושא הסוללה הוא נושא כאוב, כי אין דבר יותר מבאס מלהיות בשטח עם מצלמת אקסטרים (טוב, גם רחפן) כשהסוללה מתה, ואתם חסרי אונים ולא יכולים להטעין אותה, ולתעד נופים או חוויות, שלא בטוח יחזרו.

אז יש לנו חדשות טובות ורעות.

נתחיל בטובות והן שהסוללה השנה חזקה יותר. הקיבולת צמחה מ-1,220mAh ב-HERO 8 ל-1,720mAh ב-HERO 9, ובגו-פרו טוענים שחיי הסוללה ארוכים עתה יותר ב-30 אחוז. אמנם קצת קשה להשוות בין מצלמות מדורות קודמים, בעיקר משום שהפיצ’רים והרזולוציות השתנו, ונוסף מסך קדמי למשל. אבל בשימוש ממוצע, שכולל צילום וידאו ב-4K ו-5K, סטילס, עם קישוריות BT ו-WiFi דלוקה ואפשרות פקודות קוליות כבויה, הצלחתי לסחוט כשעתיים של צילום ופעולה, שזה בסדר. כמובן שחיי הסוללה משתנים לפי דפוס הפעולה שלכם, כך שתוכלו גם לסחוט יותר, אם תכבו את המסך הקדמי, תצלמו רק ב-2.7K או 4K או תבטלו את הקישוריות והפקודות הקוליות למשל.

אבל בניגוד אולי לסמארטפונים, שנמצאים במאבק חימוש תמידי של לשמור על גזרה צנומה ומכשירים דקים ככל האפשר, אנחנו לרוב לא מסתובבים עם גו-פרו בכיס. או שהיא במארז, או שהיא על גבי מוט או מעמד כלשהו, ולכן לא ברור לי למה לא לעשות אותה קצת יותר גדולה, ולהרוויח עוד זמן יקר של פעולה. באמת. לאף אחד לא יהיה אכפת אם היא תהיה עוד מילימטר עבה או עוד כמה גרמים שמנה יותר, אם זה ייתן לנו עוד קצת זמן סוללה.

כשהסוללה תיגמר תוכלו תמיד להטעין את המצלמה דרך חיבור ה-USB-C או פשוט להחליף סוללה. וכאן, אגב, מגיע הקטע של החדשות הרעות.

בגלל הקיבולת הגבוהה יותר של הסוללה, היא גם שמנמנה יותר, ואתם יודעים מה זה אומר. שהסוללות הישנות שרכשתם ל-HERO 8 למשל – לא יתאימו, ותאלצו לרכוש חדשות.

עוד פיצ’ר חדש בגזרת הסוללה – שקצת פחות רלוונטי לנו כישראלים – בטח בתקופה נטולת חופשות סקי, כמו עונת החורף הקרובה – הוא פעולה גם בתנאי קור קיצוניים, כשמצלמות מהדור הקודם פשוט כבות, בגלל הסוללה. אני, אישית, לא נתקלתי בבעיה כזו, אבל מצד שני, אני גם לא מאנשי הסקי, אז ניקח את המילה של החברה כאן.

מצלמת רשת. כי 2020

אז דיברנו על התיזמון המבאס למדי של ההשקה של ה-HERO 9. אבל זה גם מוביל אותנו לאחד הפיצ’רים החדשים של המצלמה, והוא האפשרות להפוך אותה למצלמת רשת. נכון, אנחנו כבר לא בימי ההיסטריה של הסגר הראשון, ואני לא חושב שיש כבר בעיית מלאי של מצלמות רשת. אבל מדובר בתוספת נחמדה למדי גם אם יש לכם לפטופ ומצלמה מובנית.

עם ה-HERO 9 בתור מצלמת רשת, גיליתי שאיכות התמונה משתדרגת פלאים, כמו שתוכלו לראות בסרטון. ואני לא מדבר רק על מקבוקים שידועים במצלמות הרשת הגרועות שלהם. מרגע שחיברתי את ה-HERO 9 פתאום גיליתי תמונה שכוללת פרטים וצבעוניות שלא היו קיימים קודם.

אבל לא רק איכות התמונה והאפשרות להוסיף מצלמת רשת גם למחשבי דסקטופ נטולי וובקאם. עם גו-פרו בתור מצלמת הרשת שלכם, תוכלו גם לכם לשלוט במיקום של המצלמה – ולא להסתפק במיקום המצלמה המובנה של הלפטופ; ובנוסף, אם תרצו ליהנות מזווית רחבה למשל להרצאה או כדי לקלוט מספר אנשים בפריים – מדובר בפתרון לא רע.

עם זאת, חשוב לשים לב שגו-פרו מקטלגת את הפיצ’ר הזה כבטא, ולא במקרה. לאחר שהורדתי קובץ התקנה נפרד מהאתר של גו-פרו, נאלצתי לחטט בקבוצת התמיכה של גו-פרו, מכיוון שהמחשב לא זיהה את המצלמה. לבסוף, גיליתי המלצה להשתמש בכבל הנתונים המקורי שמגיע עם המצלמה ולא בכבלים אחרים, ולשנות את הגדרות החיבור של המצלמה, מה שעבד. עוד משהו מבאס הוא שהכבל שמסופק עם המצלמה קצר מאוד (43 ס”מ ברוטו), ולכן מגביל את השימוש.

כאמור, פיצ’ר שימושי, אבל לפחות בזמן כתיבת שורות אלו – הוא בבטא. אז קחו זאת בחשבון.

סיכום


עם חיישן 5K ויכולות צילום שלא תמצאו במצלמה אחרת, מסך קדמי, רגליות מובנות שחוסכות לכם את הצורך (וההוצאה) של קייס נפרד, יכולות ייצוב מרשימות, מצבי צילום חדשים ואפילו תיק נשיאה נחמד ושימושי ואפשרות להפוך אותה למצלמת רשת – אין ספק שה-GoPro HERO 9 היא מצלמה מעולה.

אבל בדיוק כמו שאני לא מתרשם מזה שאפל מכריזה על האייפון החדש בתור “האייפון הטוב ביותר שהוצאנו”, כך אני לא מתרשם מההישג הזה של HERO 9. אחרי הכל מדובר בחברה שהמציאה למעשה את צילום האקסטרים. לכן לצד היתרונות, מבאס להתפשר על מעבד ותיק, מסך אחורי סביר בלבד ומחיר.

אם יש לכם HERO 8 או אפילו HERO 7 או Osmo Action, אתם לא חייבים לעזוב הכל ולרוץ לשדרג. אבל אם יש לכם מצלמות ותיקות יותר ותג המחיר לא מרתיע אתכם, מדובר במצלמת האקסטרים הכי טובה שאתם יכולים לרכוש כרגע.

מצלמת GoPro HERO 9 מיובאת לישראל על ידי רונלייט. המחיר שלה בישראל הוא 1,849 ש”ח (לעומת 1,949 ש”ח שעלתה ה-HERO 8 בזמן ההשקה). מחיר בארה”ב: 450 דולר (לפני מיסים); מחיר באירופה: 479 אירו.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

2 תגובות על "עם צילום 5K ומסך קדמי חדש, GoPro HERO 9 נראית כמו המצלמה המושלמת. האמנם?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חומוסצ\'יפססלט
Guest
חומוסצ\'יפססלט

“כשאני מוסיף לזה את העדרן של תכונות שימושיות כמו העלמת היד ומוט הסלפי שיש למשל ב-Insta360 ONE ועוד 3 פעמים שבהן המצלמה פשוט ‘נתקעה’ לי ללא אפשרות לצלם או לשלוט בה, התחזקה אצלי התחושה שחיישן הצילום החדש, והרזולוציות שהוא מספק, הם כבר יותר מדי עבור מעבד ה-GP1 המזדקן של החברה.”

ביקורת מעולה, לא מסכים עם הסיכום הסופי אבל זו רק דעה שלי, המון ביקורות באינטרנט על זה שהמצלמה קורסת, נתקעת ואפילו מתקלקלת ללא הסבר מיוחד
כרגע מבחינת אמינות insta360 – במיוחד עם התוספות המיוחדות שלה..

צור
Guest

השנקל שלי:
– מצב ‘בדיעוידאו’ מאוד שימושי גם לספורט יחידני שבו אתה רוצה לצלם את עצמך מבצע טריק מגניב.
– סוללות קופאות זו בעיה מאוד רצינית בסקי. רובנו לא גולשים בטמפ’ קיצוניות אבל ראיתי במו עיני את כל המצלמות והטלפונית נכבים ביום גלישה באיטליה כשיצאנו ל 34°C-

wpDiscuz

תגיות לכתבה: