פיצ׳ר חדש בגוגל מציג קיצור דרך להאזנה ולרכישת שירים

גוגל משיקה את Listen Now, כלי פרסום חדש, שמאפשר למשתמשים להאזין ולרכוש מינוי לאחד משירותי הזרמת המוסיקה הישר מדף החיפוש. Beats של אפל כבר משתמשת בו

כן, גם שלמה ארצי זמין. אם אתם לא נמצאים בישראל... מקור: צילום מסך

כן, גם שלמה ארצי זמין. אם אתם לא נמצאים בישראל… מקור: צילום מסך

שירותי הזרמת המוסיקה פורחים בשנים האחרונות ונהנים ממיליוני מנויים, המשלמים מדי חודש כ-10$ ונהנים מהזרמה של מוסיקה ללא הגבלה למכשיריהם. פיצ’ר חדש שבוחנת גוגל מאפשר לשירותים המתחרים לפרסם את עצמם ועל הדרך גם לעשות למשתמשים במנוע החיפוש של החברה חיים קלים יותר.

טוב למפרסמים, טוב למחפשים

הפיצ’ר החדש הוא מעין ווידג’ט שמופיע כאשר משתמש מקליד בחלון החיפוש שם של זמר, זמרת או הרכב מוסיקלי. ליד כל תוצאות החיפוש כמו האתר הרשמי, אתרי מעריצים וחדשות, תופיע מצד ימין חלונית שמציעה להאזין לאמן או האמנים בשירותי המוסיקה השונים. לחיצה על אחד הלינקים תעביר את המשתמש היישר לדף הרלוונטי בשירות הזרמת המוסיקה הרצוי. הפיצ’ר החדש שמקל בוודאי על המחפשים, הוא למעשה כלי פרסום חדש של גוגל שנועד לקדם את שירותי המוסיקה השונים, כשבדומה ל-AdWords, הפרסומות המילוליות שמופיעות בזמן החיפוש, גם כאן, שירותי המוסיקה המפרסמים משלמים על כל קליק של גולשים. לפני כחצי שנה החברה הציגה פיצ’ר דומה המיועד לתכני וידאו ומציג אפשרות לצפייה בסרטים למחפשים סרט מסויים. דובר של גוגל מסר ל-WSJ שהחברה שמחה לעזור למשתמשים שלה למצוא במהירות מקורות חוקיים לרכישה של סרטים ומוסיקה.

הפיצ’ר החדש יהיה זמין גם למחפשים בדסקטופ וגם למשתמשים במובייל. כרגע נמצא הפיצ’ר בבחינה, ולכן הוא לא מופיע בכל החיפושים. אולם, גם כאשר יתחיל להיות משולב בדרך קבע בחיפושים, לא נראה אותו כנראה בקרוב. עקב בעיות של זכויות יוצרים, רבים משירותי המוסיקה מגבילים את שירותיהם למשתמשים בארצות הברית או מדינות נוספות. לכן גם אין להם סיבה לפרסם ולטרגט את הצרכנים הישראליים למשל. כדי להתנסות בו, נאלצנו להשתמש בפרוקסי אמריקאי.

תעשיית המוסיקה מתאוששת

ריבוי שירותי הזרמת המוסיקה מבשר על התאוששות ובגרות של תעשיית המוסיקה, התעשייה שעברה טלטלה רצינית בעשרים השנים האחרונות; מהפכת ה-MP3 שהפכה את המוסיקה ממוצר פיזי שנרכש לתוכן דיגיטלי שניתן לשכפול ולהעברה מהירים טלטלה את כל תעשיית המוסיקה בכלל ואת חברות התקליטים בפרט. מבין חורבות “העולם הישן” צצו 2 מודלים מצליחים לצריכה חוקית של מוסיקה: האחד, רכישה של אלבומים ושירים בודדים, כמו שניתן לעשות למשל באמזון או באייטיונס; והמודל השני הוא מינוי לשירותי הזרמת מוסיקה על פי דרישה מתוך קטלוג של מיליוני שירים, ללא הורדה של קובץ MP3. השירות שפרץ את הדרך הוא Spotify, כשאחריו הגיעו Rdio, Pandora, Deezer, Grooveshark וגם Google Play. כזכור, לאחרונה רכשה אפל את Beats תמורת כ-3 מיליארד דולר, כשחוץ מהאוזניות מפעילה החברה שירות הזרמת מוסיקה. כאמור, בעוד המודל הראשון מבטיח לכם הורדה פיזית של קובץ, ללא מנגנוני הגנה של זכויות יוצרים (DRM), במודל השני, אתם יכולים ליהנות מהמוסיקה כל עוד אתם מנויים על השירות ומשלמים תשלום חודשי.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל