בכיר בגוגל: ׳׳עתיד נטול קוקיז הוא דבר בטוח, אבל אין עדיין טיימליין׳׳

אחראי הפרטיות הראשי של גוגל, קית׳ אנרייט, מסביר שזה לא שגוגל לא רוצה להיפטר מהקוקיז, פשוט לא נותנים לה

קית׳ אנרייט | מקור: Google

אחרי שבמשך שנים עשו ענקיות הטכנולוגיה ככל העולה על רוחן עם המידע של המשתמשים, נראה שמשהו משתנה בשנתיים האחרונות: המודעות העולה לפרטיות, הלחץ של הרגולטורים ובעיקר הצעדים של אפל – כל אלו גרמו לשינוי משמעותי בגישה של החברות ולהתאמות שהן מבצעות בדרך הפעילות שלהן. בשיחה עם כתבים ישראלים התייחס אתמול (א׳) קית׳ אנרייט – Chief Privacy Officer בגוגל העולמית – לשינויים בתחום, והפעולות של גוגל בתחומים השונים בהקשר של פרטיות.

״אף אחד לא רוצה שכל התוכן ברשת ייכנס מאחורי חומות תשלום״

אחת הסוגיות המעניינות בכל הקשור לפרטיות היתה נושא הקוקיז, שהפכו מכלי פשוט להתאמה של אתרים למשתמשים, למכונת מעקב חוצת אתרים – קוקיז צד ג׳. כזכור, הבטיחה גוגל כי תיפטר מהקוקיז בתחילת 2022 – תאריך שמאז נדחה ל״סוף 2023״.

גוגל רצתה שנעבור מקוקיז ל-FLoC, התחליף שלה שהיה אמור לאסוף מידע בצורה אחרת: במקום מידע מזהה פרטני, היסטוריית הגלישה האחרונה נשמרת במכשיר, והמשתמש משוייך לקבוצה של משתמשים בעלי מאפיינים דומים, שאליה מטורגטות הפרסומות. בפועל, שאר החברות שהיו אמורות לשתף איתה פעולה לא ממש זרמו, מה שגרם לגוגל לזרוק לפח את המהלך ולעבור לשימוש ב-API חדש בשם Topics – שיאסוף מידע בתוך הדפדפן על תחומי העניין שלכם, בלי לשמור מידע אישי עליכם, ובהתאם לתחומים אלו תקבלו פרסומות מותאמות – בלי להעביר מידע לשרתי גוגל.

אנרייט התייחס למאמצים הללו, שנעים סביב האימוץ של ה-Privacy Sandbox שפיתחה, הכולל גם את Topics. ״אנחנו רוצים לבנות גרסה מובנית פרטיות יותר של הרשת בצורה שבה האינטרנט יישאר חינמי, ושחברות תוכן עדיין יוכלו להרוויח מהתכנים שלהן. אף אחד לא רוצה שכל התוכן ברשת ייכנס מאחורי חומות תשלום, ויש צורך בטכנולוגיות מסוימות כדי לאפשר פרסום ברשת״, אומר אנרייט. לדבריו, אין עדיין אימוץ נרחב של ה-Privacy Sandbox, אבל לא בגלל שגוגל לא רוצה בכך: ״רגולטורים בתחום התחרות פחדו שאנחנו זזים מהר ומדי ושנשבש יותר מדי את תעשיית הפרסום ברשת לפני שהיא הייתה מוכנה לעבור לשלב הבא. לכן הרגולטור יחד עם גורמים אחרים בתעשייה ביקשו מאיתנו שנעשה את התהליך בשלבים, כדי שנוכל לבצע אותו יחד עם האקוסיסטם ולא בצורה שתשבש יותר מדי את המצב כיום״.

לדבריו, העובדה שגוגל גוררת רגליים עם העלמת הקוקיז הביאה אליה רגולטורים אחרים – הפעם מתחום הפרטיות – שטענו שגוגל לא זזה מספיק מהר, הצורך בביטול קוקיז נחוץ כעת, ואף תהו מדוע זה לוקח כ״כ הרבה זמן. ״דחינו את המהלך וחלק גדול מזה הוא בשל הצורך לעבודה עם הרגולטורים בתחום התחרות, כך שלא נשלח לפרודקשן טכנולוגיה שבסוף ידרשו מאיתנו לבטל. העתיד נטול קוקיז הוא דבר בטוח, אבל אין עדיין טיימליין״, הוסיף.

במענה לשאלת גיקטיים על ההבדל בתפיסות ובמדיניות בין גוגל לאפל – שעשתה שינוי קיצוני בתחום הפרסום, עם פיצ׳ר ה-App Tracking Transperancy, שהוביל להפסדי ענק עבור פייסבוק (המתחרה בגוגל בתחום הפרסום) – אמר אנרייט כי הוא לא רואה הבדל. ״בכל פעם ששחקן גדול זז מהר, ומשבש אקוסיסטם זה ברור שהם צריכים לעשות זאת בזהירות ובאופן מתואם עם רגולטורים ועם שחקנים אחרים באקוסיסטם״, הוסיף.

גוגל לא תמסור מידע על משתמשים

אנרייט התייחס גם להיבטי הפרטיות שעולים מהחלטת בית המשפט העליון בארצות הברית, שתאפשר למדינות להוציא מהחוק הפלות. לדבריו, גוגל משתפת פעולה עם הממשל האמריקאי כשזו שולח בקשות לקבלת מידע, אך לא החברה לא תשתף פעולה אם חברות או גופים ממשלתיים יבקשו מידע על נשים שחיפשו אחר מידע בנושא הפלות גם במקרה של חקיקה שעל הנייר תחייב את החברה לעשות זאת בנושא. לדבריו, כל חקיקה בנושא הזה תהיה בעייתית ולכן גוגל תוכל להתנגד לה בקלות.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: [email protected]

הגב

2 תגובות על "בכיר בגוגל: ׳׳עתיד נטול קוקיז הוא דבר בטוח, אבל אין עדיין טיימליין׳׳"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
איציק
Guest

אין שום סיכוי לעתיד נטול עוגיות שוקולד צ'יפס – ובפעם הבאה תבחרו היטב את תמונת הנושא

נילס
Guest

1. אנחנו מדברים רק על קוקיזthird party, משכך cookies יהיו ויתנו מזהה, tdd ו liveramp כבר עובדות על id syncing
בנוסף יש עוד דרכים של הצלבת מקורות אם יש לך מספיק מקורות מידע
בנוסף, כמובן, לfingerprint כמו user-agent, ip port ועוד
2. ברור שהתנגדו, תמיד החברות הגדולות האלו מעלות רעיונות שישחקו לטובתן
turtledov, floc ווטאבר
ברגע שגוגל יודעת שהיא גם עלולה להסתבך עם חוקי האנטיטראסט, היא מתקפלת
בקצור, קחו בערבון מוגבל

wpDiscuz

תגיות לכתבה: