לחצן חדש שתוסיף גוגל למנוע החיפוש שלה, מסעיר את זירות המסחר ברשת

גוגל תאפשר לנו לרכוש במהירות ובפשטות היישר מתוצאות החיפוש בעזרת כפתור רכישה חדש. הצעד האחרון ילחיץ לא מעט רשתות קמעונאיות כמו אמזון ו-eBay

אילוסטרציה. מקור: גיקטיים

אילוסטרציה. מקור: גיקטיים

האם גוגל בדרך לחצות את הקווים ולהפוך את מנוע החיפוש שלה הנייטרלי יחסית לזרוע המכירות שלה? על פי דיווח חדש, זה בדיוק מה שמתכננת לעשות ענקית החיפוש, בצעד שהולך להדיר שינה מעיניהם של מנהלי שיווק רבים באתרי סחר אלקטרוניים רבים כמו אמזון, eBay ועוד.

כפתור “רכוש בגוגל”

על פי הדיווח שהופיע בוולסטריט ז’ורנל, גוגל עומדת להוסיף בשבועות הקרובים כפתור “buy on Google” לדף תוצאות החיפוש שלה במובייל. הכפתור יופיע בכל פעם שמשתמש יעשה חיפוש על מוצר כלשהו בסמארטפון או בטאבלט שלו ויופיע לצד התוצאות הממומנות, כלומר, לא לצד תוצאות החיפוש הרגילות. אם משתמש ילחץ על הכפתור החדש, הוא יועבר לדף נחיתה של גוגל, שיאפשר לו להשלים את תהליך הרכישה על ידי בחירת מאפיינים כמו דגם, צבע או גודל, וכמובן לבחור את הכתובת למשלוח ואפשרות התשלום המועדפת עליו. בניגוד למרקטפלייסים אחרים כמו אמזון או eBay, גוגל ככל הנראה לא תגזור עמלה על כל רכישה שמתבצעת, אלא, תתייחס לכפתור החדש כעוד אמצעי פרסום ותגבה עבורו תשלום פר קליק, כפי שהיא עושה במערכת הפרסום הנוכחית שלה.

עם זאת, חשוב להדגיש כי גוגל לא הולכת להפוך לקמעונאית בעצמה ולהקים מרכזי לוגיסטיקה ומשלוח ולהצטייד במלאי מוצרים. הצעד המדובר ייעשה בעזרת שיתוף פעולה של גוגל עם קמעונאיות שכבר פעילות ברשת, כשעל פי הדיווח, רשת בתי הכלבו האמריקאית Macy’s היא בין הראשונות להשתתף בתוכנית.

הקמעונאיים צריכים לחשוש

הצעד האחרון של גוגל גורם ללא מעט קמעונאים להתחיל לחשוש. ראשית, רק קמעונאים שישלמו לגוגל וישתתפו בתוכנית שלה יזכו לכפתור הרכישה החדש. לכן, באופן טבעי, בכל מוצר, יישארו קמעונאים רבים מחוץ למשחק. שנית, גם אם משתמש יגיע לדף של קמעונאי מסויים, דוגמת Macy’s ואכן ירצה לרכוש את המוצר ממנה, צריך לזכור שמדובר בדף נחיתה פונקציונלי של גוגל, שמאפשר להקליד פרטים ולהשלים את הרכישה. לעומת זאת בדף מוצר של קמעונאית כמו Macy’s, היא יכולה להציע לו להצטרף לתוכניות נאמנות שלה או להזמין כרטיס אשראי שלה, להציע מוצרים משלימים לרכישה או מוצרים אחרים בהנחה. כדי להפיג קצת את החששות של הרשתות, תציע להן גוגל למתג את הדפים ולהוסיף אפשרות להצטרפות לרשימות תפוצה שלהן. בנוסף, אם גוגל תציע מוצרים נוספים לרכישה באותו דף הם יהיו רק דרך אותו קמעונאי. חשוב לזכור שגוגל הולכת כאן בין הטיפות, משום שאותם קמעונאים הם גם המפרסמים הגדולים שלה. אמזון לדוגמה, שצפויה להיפגע מצעד שכזה, היא המפרסם הגדול ביותר בגוגל, והשקיעה ב-2013 כ-160 מיליון דולר בפרסום בגוגל.

 

 

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

1 תגובה על "לחצן חדש שתוסיף גוגל למנוע החיפוש שלה, מסעיר את זירות המסחר ברשת"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שם
Guest

יקשרו דרך אפילייאט לינק וירוויחו עוד כסף

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל