מלחמת ההודעות הכחולות-ירוקות: גוגל משתמשת בדרייק כדי לנגח את אפל

הראפר הקנדי שחרר אלבום חדש עם רפרנס לאפליקציית ההודעות של אפל, וגוגל הייתה חייבת לקפוץ על המציאה

צילום: גיקטיים

בתחילת השנה החליטה גוגל שהיא יוצאת למלחמה בגזרה חדשה נגד אפל – הודעות. ואם נדייק, השימוש בתקן מסוים לשליחת הודעות שאותו גוגל אימצה בשם RCS – והעובדה שאפל מסרבת לעשות זאת ו"נועלת משתמשים" בתוך iMessage. עכשיו גוגל מחדשת את ה-beef בזכות האלבום החדש של דרייק.

תקציר הפרקים הקודמים

בינואר האחרון כתב הירושי לוקהיימר, בכיר במחלקת אנדרואיד בגוגל, כי "iMessage של אפל נועלת את המשתמש כחלק מאסטרטגיה מתועדת. הפיכת לחץ חברתי ובריונות לדרך למכירת מוצרים היא מהלך צבוע מצד חברה ששמה את האנושיות ושיוויון כחלק מרכזי בשיווק שלה. יש סטנדרטים קיימים בימינו שיכולים לתקן את זה".

גם חשבון הטוויטר הרשמי של אנדרואיד הוסיף כי "iMessage לא צריכה להרוויח מבריונות. הודעות טקסט צריכות לאחד אותנו, והפתרון קיים. בואו נתקן את זה בתור תעשייה אחת", בצירוף של לב כחול ולב ירוק. הצבעים האלה כמובן לא מקריים, ופחות או יותר מסמלים את מהות הסכסוך.

שני הציוצים הללו מתייחסים לכך שכשאתם מתכתבים ב-iMessage עם משתמש אחר של iMessage צבע בועת הדיבור שלכם הוא כחול. אם אתם מתכתבים ב-iMessage עם משתמש אנדרואיד, השיחה הזאת נצבעת בצבע ירוק – הצבע של אנדרואיד. הסיבה לכך היא לא רק מיתוג, אלא גם כדי להבהיר לכם שהודעות שנשלחות בירוק נספרות כנגד מכסת ההודעות שיש לכם אל מול ספקית הסלולר (בארה"ב תוכניות סלולר ללא הגבלה הרבה יותר יקרות, ולכן לא הרבה ממהרים לקחת אותן).

הציוצים של לוקהיימר וצוות הסושיאל של גוגל התייחסו לכתבה של וול סטריט ג'ורנל שעלה כמה ימים לפני שהציפה תופעה ידועה שנוגעת בעיקר לבני נוער בארה"ב – נתח שוק שבו ל-70% מהמשתמשים יש אייפונים ושאפליקציית הודעות ברירת המחדל שלהם היא iMessage. על פי הכתבה, בני הנוער בעלי האייפונים נוטים להתנכל למשתמשי אנדרואיד שמסומנים כנחותים על ידי האפליקציה שבה הם משתמשים – מה שמביא לרצון של עוד ועוד נערים לעשות את המעבר לאקוסיסטם הסגור של אפל.

כל ההכנה הזו מצד לוקהיימר הייתה כדי להפעיל לחץ על אפל לתמוך ב-RCS – תקן שליחת הודעות על גבי הרשת שהוא קצת כמו iMessage אוניברסלי – לאפליקציית ההודעת שלה. זו הייתה תפנית מעניינת ולא כל כך ברורה בהתחשב בעובדה שלוקהיימר וחשבון הטוויטר של אנדרואיד התייחסו במפורש לתופעת הבריונות של הבועה הכחולה, ולא לתקנים מסוימים.

עוד סיפורים כאלו מחכים לכם עכשיו עוד סיפורים כאלו מחכים לכם עכשיו בערוץ העדכונים הרשמי של גיקטיים

מגייסים את דרייק

כעת, חודשים אחרי שהשיח סביב הנושא כבר דעך, גוגל מצאה דרך יצירתית וחדשה לעורר אותו – בעזרת שיר בשם Texts go Green מהאלבום החדש של הראפר הקנדי דרייק. בציוץ שהעלה חשבון הטוויטר של אנדרואיד צורף סרטון עם המנגינה מהשיר של דרייק כשמעליו נשמע קול רובוטי שאומר כי "השיר החדש של דרייק מתייחס לתופעה שבה משתמש אייפון נחסם (ע"י משתמש אייפון אחר, א.א.) או כשהוא שולח הודעה למי שאין לו אייפון".

הפיתרון, כפי שטוען הקול הרובוטי להפתעת אף אחד, הוא כמובן אימוץ RCS. בהמשך הסרטון אומר הקול כי זו בעיה שרק אפל יכולה לתקן וכי "זה יהפוך את חוויית שליחת וקבלת ההודעות למאובטחת יותר. רק אומרים".

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: [email protected]

הגב

3 תגובות על "מלחמת ההודעות הכחולות-ירוקות: גוגל משתמשת בדרייק כדי לנגח את אפל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שחר
Guest

הכתבה לא מדוייקת ונוטה לפופוליזם. כל ההודעות שהן לא דרך iMessage נצבעות בירוק…

....
Guest

ומי כותב בהודעות שהם לא imessage

אור אלמצהאי מששה
Guest
אור אלמצהאי מששה

אני בחיים חא התחברתי לרעיון של אייפון, מכיוון שכל הזמן הרגיש לי שזה חתונה קתולית. אני בעד פרידום!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: