גוגל תשלם מילארד דולרים לאפל על מנת להשאר ב-iOS

תאגיד מורגן סטנלי מדווח כי בשנת 2014 יהיה על גוגל לשלם לאפל סכום של מיליארד דולרים, על מנת להמשיך ולהופיע כמנוע החיפוש העיקרי של פלטפורמת iOS

מקור: flickr. cc-by Images_of_Money, עיבוד תמונה

מקור: flickr. cc-by Images_of_Money, עיבוד תמונה

דו”ח שפורסם על ידי מורגן סטנלי, תאגיד‎ אמריקני הנסחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק, ועוסק בתחום בנקאות ההשקעות והשירותים הפיננסיים, מלמד כי גוגל עתידה לשלם יותר ממיליארד דולרים בשנת 2014 על מנת להשאר מנוע החיפוש הדיפולטי במערכת iOS.

מדובר על קפיצת מדרגה משמעותית עבור גוגל, שבשנת 2009 שילמה סכום “פעוט” של 82 מיליון דולרים על הופעתה כמנוע החיפוש העיקרי במערכת ההפעלה המדוברת. אלא שעם הגעתם של המתחרים, כשהעיקרי בהם הוא מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, היה על גוגל להגביר את הקצב ואת ההוצאות על מנת לשמור על נתח השוק הגדול בו אחזה.

לשם השוואה, ארגון מוזילה, שגוגל היא התורמת העיקרית שלו, עתיד לקבל במהלך שנת 2014 סכום העומד על 400 מיליון דולרים מענקית החיפוש, במידה והשניה תרצה להמשיך ולהציג את גוגל כמנוע החיפוש העיקרי של דפדפן פיירפוקס.

מגדילים את הרווחים

להערכת האנליסטים מבית מורגן סטנלי, גוגל מרוויחה כ-4 מיליארד דולרים מידי שנה מפרסום בחיפוש בפלטפורמה הסלולרית, ואפל היא מרכיבה עיקרית ברווחים הללו, כאשר במהלך הרבעון האחרון הציגה גוגל רווח של 2.9 מיליארד דולרים מפלטפורמת iOS בלבד. עבור כל דולר של רווחים שגוגל מקבלת, אפל מקבלת 75 אחוזים ממנו, כאשר מספר זה עתיד לגדול עוד ועוד במהלך השנים הבאות, ככל שהפלטפורמה של אפל תמשיך לגדול ולאחוז בנתח שוק רחב יותר.

בעוד שנראה כי הרווחים של גוגל גבוהים, חשוב להבהיר כי החברה הוציאה סכום גדול משמעותית מזה שהרוויחה על הזכות להופיע כמנוע החיפוש העיקרי ב-iOS. בנוסף, חשוב לציין כי גוגל נהנת לא רק מרווחים כספיים והכנסות, אלא גם ממידע רב אותו אוספת על המשתמשים המבצעים את החיפושים השונים, וכך יודעת להתאים את הפרסומות, המוצרים והשירותים הרלוונטיים ביותר – ולבנות מאגר מידע אדיר על מגוון משתמשים מרחבי העולם.

על פי האנליסטים, במהלך 2014 תשקיע גוגל כ-3.5 מיליארד דולרים על מנת לבסס את מנוע החיפוש שלה במגוון תוכנות צד שלישי, כ-31 אחוזים מסך הכסף המדובר יושקע לרכישת טרפיק באפל בלבד. עוד מוסיפים האנליסטים כי הם מאמינים שעד סוף העשור גוגל תשקיע לא פחות מ-6.5 מיליארד דולרים בשנה לרכישת טראפיק מהפלטפורמות השונות, במטרה להשאר ספקית החיפוש העיקרית בכל פלטפורמה בשוק.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

4 תגובות על "גוגל תשלם מילארד דולרים לאפל על מנת להשאר ב-iOS"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גיזס
Guest

צריך להיות ההפך ,אפל צריכה לשלם לגוגל ,רק בזכות האפליקציות והשירותים של גוגל ,האייפון שווה משהו

אורן
Guest

חבל. יכלו להשתמש בכסף הזה לפיתוחים שהיו הרבה יותר מעניינים ומקדמים את גוגל מאשר ה”זכות” להשאר כמנוע חיפוש המחדל, כאשר ממילא רוב האנשים משתמשים בגוגל בין אם הוא ברירת מחדל או לא.

רון גבריאלי
Guest

לא רק חברות ישראליות מרוויחות מהפניות לגוגל….

מסתבר שהאייפון הוא toolbar לכל דבר :)

יותם
Guest

אין לי מה להגיד חוץ מזה:
comment image

wpDiscuz

תגיות לכתבה: