גוגל תספק תמיכה טלפונית-אבל לא לכולם

במסגרת כנס למנהלי מערכות מידע שקיימה אתמול גוגל אתמול בקליפורניה הודיעה החברה כי תחל בקרוב להציע שירותי תמיכה טלפונית 24-7 לכל המשתמשים העסקיים. ומה עם המשתמשים הפרטיים?

מקור: עיבוד תמונה

כמה פעמים קרה לכם שה-Gmail שלכם ננעל כי מישהו פרץ לכם אליו ולא הצלחתם לעשות שום דבר בנידון? האם אי פעם קרה לכם שקבצים שהיו מאוחסנים בחשבון ה-Google Docs שלכם הפכו ללא נגישים? כמעט כל משתמשי השירותים השונים של גוגל יודעים היום, כי אלא אם כן יש לכם קשרים בגוגל, אין לכם יותר מדי עם מי לדבר ומה לעשות.

בשנים האחרונות מנסה גוגל להטיל את כל כובד משקלה על המגזר הארגוני ולהעביר ארגונים קטנים כגדולים לשימוש במערכות מבוססות טכנולוגיות גוגל, החל משירותי ה-Apps השונים, דרך שירותי החיפושים הארגוניים וסינון הדואר האלקטרוני וכמובן, שירותי הענן למפתחים (AppEngine).

עד היום עמד בפני גוגל מכשול משמעותי בקרב ארגונים והוא המחסור בתמיכה טלפונית שתהיה זמינה ללקוחות בכל זמן, במקרים של תקלות או צורך בסיוע כלשהו.

בשנתיים האחרונות הפעילה גוגל תמיכה שכזאת במתכונת מאוד מצומצמת עבור לקוחותיה הגדולים בלבד, אך לקוחות קטנים יותר (כל ארגון הקטן מעשרות אלפי משתמשים נחשב לקטן עד בינוני) נאלצו להסתפק בתמיכה באמצעות דואר אלקטרוני וממשק מבוסס Web הקיים בלוח הבקרה של Google Apps.

מהיום, זה כן לטלפון?

באירוע ה-Atmosphere השנתי שעורכת גוגל ללקוחותיה העסקיים (אירוע נפרד מאירועי המפרסמים והמפתחים), הכריז אתמול עמית סינגה, סמנכ”ל המכירות והתפעול האחראי על המגזר הארגוני בגוגל, על פתיחת שירותי התמיכה של גוגל לכל העסקים המשלמים על השירותים והמוצרים השונים של גוגל. את מספרי הטלפון החדשים של התמיכה תוכלו למצוא בלשונית ה-Support בלוח הבקרה של שירותי ה-Google Apps של החברה.

הלו, זה גוגל?

אבל אם לרגע חשבתם שגם לכם כמשתמשים פרטיים יהיה אם מי לדבר בצד השני כשתתקלו בבעיות, אז יש לכם טעות מרה. השירות החדש יספק תמיכה לבעלי עסקים המשלמים על שירותי ה-Apps בלבד ואם אתם לקוח פרטי, גם אחד כזה שמשלם עבור שירות כזה או אחר (כגון הגדלת נפח האחסון הכולל שלכם בשירותי גוגל השונים), התמיכה לה תזכו תמשיך מוגבלת לטפסי העזרה השונים ולהודעות דואר אלקטרוני שברוב המקרים כמעט ולא מקבלות מענה.

בעוד כל החברות המספקות את שירותי הענן החינמיים מנסות לשכנע אותנו כמה כדאי לנו לעבור ולהשתמש בשירותים שלהם וכמה הם בטוחים ומאובטחים, המסקנה המתבקשת מכל הסיפור הזה היא שאסור לנו, בתור משתמשים, לסמוך על שום דבר שאנחנו מקבלים בחינם, כי אין לנו שום ערבות שהוא יהיה שם מחר.

אין שום ערבות שתהיה לכם גישה למיילים שלכם, לכל הקבצים שלכם המאוחסנים בגוגל דוקס או לכל מידע פרטי אחר שאתם מחזיקים על שרתים של גוגל, או כל שירות חינמי אחר הקיים ברשת, במידה והאחרונים יקבלו החלטה כזאת או אחרת שתמנע מכם את הגישה למידע. ואם תצליחו למצוא עם מי מדברים כשנחסם לכם האי-מייל, נשמח אם תשלחו אותו גם לכיוון שלנו.

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

1 תגובה על "גוגל תספק תמיכה טלפונית-אבל לא לכולם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אורנה גולדברג
Guest
שלום יניב! בישראל, יש כיום מליוני מנויים ומשתמשים של/ב גוגל על כל השירותים שהם מציעים לנו – ורובם, משתמשים פרטיים. למרות שהשירות שלהם ניתן לנו לרוב בחינם, אנו בעצם ה”מנוף” שעל גבינו הם עושים הון עתק בפרסום וקידום עסקיהם הניתנים בתשלום. אם גוגל לא מוכנה לספק לנו שירות ותמיכה טלפוניים בעברית, ואין לנו בעצם “בית” לפנות איליו בישראל כאשר מתעוררת בעייה (אלא רק לכל מיני פורומים פרטיים ברשת, המנסים – אך לא תמיד מצליחים לפתור לנו את הבעייה) – אולי כדאי שננהג כחברה צרכנית מתקדמת ונאורה, ונחרים את גוגל בישראל – עד אשר נקבל שירות הוגן ותמיכה ראוייה בכל הנוגע… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: