בעקבות אפל: גוגל תאפשר לכם לחסום מעקב של מפרסמים באנדרואיד, אבל בצורה הפוכה

זה עדיין לא בדיוק מה שאפל עשתה, אבל הצעד הזה של גוגל הופך את אנדרואיד לקצת יותר פרטית – אם תצליחו למצוא את האפשרות הזו אי שם בתוך מערכת ההפעלה

צילום: גיקטיים

לפני שבועיים חשפה גוגל את אנדרואיד 12 עם עיצוב חדש שמתאים את עצמו אליכם, שיפורים לביצועים ולא מעט דגש על הפרטיות של המשתמשים. רבים חיכו לראות איך גוגל תגיב למהלכי הענק של אפל שהצליחו לגרום אפילו לפייסבוק להגיב בזעם, במסגרתם החברה חוסמת אקטיבית את הגישה של אפליקציות ל”מזהה הפרסום” של המשתמשים. כעת, בשקט בשקט, גוגל שולחת עדכון מעניין למפתחים.


מה זה מזהה פרסום ולמה זה כל כך חשוב?

מזהה הפירסום שלכם הוא מספר ייחודי שמוענק לכל משתמש ומאפשר בפועל לאפליקציות ולאתרים שונים לעקוב אחרי הפעילות שלכם, וזאת כדי להציע לכם פרסומות מותאמות אישית מבלי לדעת מי אתם באמת. זו אחת הסיבות שאתם נכנסים לרגע לדף של מוצר מסוים, ולאחר מכן לא מפסיקים לקבל פרסומות על אותו מוצר או מוצרים אחרים דומים בכל אתר או פלטפורמה אחרת.


מחרוזת של אפסים במקום מזהה ייחודי

עד כה גוגל איפשרה למשתמשים לאפס את את מזהה הפירסום שלהם וגם למנוע גישה אליו, אבל המפתחים יכלו לגשת אליו בכל זאת לצורכי שימוש לאנליטיקות או מניעת הונאות. הפעם, גוגל מעדכנת במסמך למפתחים כי החל מסוף 2021 (כלומר, אחרי השקת אנדרואיד 12), עדכון ל-Google Play Services (התשתית שמאחוריה עומדות כל האפליקציות לאנדרואיד), מזהה הפרסום של משתמשים שיסמנו בהגדרות המכשיר שלהם שהם לא מעוניינים בפרסומות מותאמות אישית פשוט ייחסם.

כל ניסיון גישה של אפליקציה לאותו מזהה פירסום ייחודי של משתמש שביקש שלא יעקבו אחריו, לא משנה לאיזה צורך, ישיב מחרוזת של אפסים במקום את אותו מספר מזהה. המפתחים מצידם יוכלו לדעת כשמשתמש מבקש שלא ייאסף עליו עוד מידע ובמקרה הזה, מידע קיים אודותיו ימחק. ובכל זאת, לאור העובדה שמפתחים אכן זקוקים לאנליטיקות וכלים למניעות הונאות, בגוגל מבטיחים כי בחודש הבא יציגו אלטרנטיבה לנושא.

מה עדיף: לתת את האפשרות לסרב או קודם כל לסרב ואז לתת את האפשרות לאשר?

ההבדל נמצא כמובן בגישה ובמה קודם למה. באפל יצאו מנקודת הנחה שהמשתמשים לא רוצים שאפליקציות יוכלו לעקוב אחריהם באמצעות המספר המזהה שלה, אלא אם הם מאשרים זאת (כלומר, Opt-In). בגוגל, לעומת זאת, הגישה היא הפוכה, והיא קודם כל נותנת למפרסמים ואפליקציות גישה למספר המזהה שלכם, ורק אחר כך מאפשרת לכם לבחור שאתם לא מעוניינים בזאת (כלומר, Opt-Out). מעבר לכך, בעוד אפל בעצם מקפיצה למשתמשיה את ההודעה על חסימת הגישה ברגע שהם נכנסים לאפליקציה כמו פייסבוק, באנדרואיד אתם תצטרכו לחטט היטב בתפריטי ההגדרות של אפליקציית גוגל.

סביר להניח שגוגל תמשיך לפמפם את המסר ש”אתם שולטים על המידע שלכם”, וכל המפתחות נמצאים בידיים שלכם, אבל לא קשה להבחין בהבדלים בגישות. אפל פועלת אקטיבית כנגד מה שהיא רואה כהפרת הפרטיות, ובגוגל פשוט נותנים למשתמשים יודעי דבר את האופציה להגן על הפרטיות שלהם אם הם רוצים. אגב, הגישה של אפל די הוכיחה את עצמה, כאשר על פי נתונים ראשוניים, כ-96% מהמשתמשים העדיפו שלא לאשר לאפליקציות לעקוב אחרי הפעילות שלהם בין אפליקציות ואתרים. במקרה של גוגל שמשאירה את האפשרות קבורה בין תתי תפריטים, סביר להניח שהנתונים יהיו הרבה פחות דרמטיים.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

6 תגובות על "בעקבות אפל: גוגל תאפשר לכם לחסום מעקב של מפרסמים באנדרואיד, אבל בצורה הפוכה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
טוני
Guest

היי,
יופי של כתבה.
אפשר מדריך קצרצר כיצד להגיע בתפריט לביטול גישה למזהה הפרסום?

הקיסר
Guest

לפחות אצלי (גלקסי)
הגדרות => הגדרות Google => מודעות => ביטול הסכמה להתאמה אישית של מודעות

אחד
Guest

כתבה חד צדדית עם ביאס רציני נגד גוגל. איכס

יוש
Guest

בקיצור, הפיצ׳ר הזה יעבוד באנדרואיד כנראה בעיקר למטרות PR וכיסוי תחת. הוא לא יהיה שמיש, כי אף משתמש לא יוכל למצוא אותו ויתכן שעוד כמה שנים גם יתגלו אימיילים פנימיים של החברה, שמודים שלמרות שהמשתמש הנחוש הצליח לכבות את הזיהוי, המכשיר עדיין ישמור לעיו ויפיץ הלאה… כמו עם נתוני המיקום.

Gal
Guest

לא נכון בכלל, חברה שלי קנתה טלפון חדש וכחלק מהשימוש הראשוני במכשיר אחד השלבים היה להחליט האם היא רוצה פרסומות אישיות או לא (שיומי). חיפשתי עכשיו במכשיר שלי את ההגדרה ומצאתי אותה לאחר מספר שניות כולל אפשרות לאיפוס מזהה הפרסום רטרואקטיבי. להגדרה פשוט קראו בצורה מפורשת מודעות

יוש
Guest

גם כיבוי נתוני המיקום היה פשוט. א-מה-מה? הוא לא באמת כיבה אותם…
https://www.businessinsider.com/unredacted-google-lawsuit-docs-detail-efforts-to-collect-user-location-2021-5

wpDiscuz

תגיות לכתבה: