תחרות לזאפ: גוגל השיקה בישראל את גוגל שופינג

פיצ’ר השופינג של גוגל עוזר לקצר תהליכים בכל הקשור לקניות ברשת באמצעות הצגת מוצרים הזמינים לרכישה ישירות בתוצאות החיפוש

Google Shopping

מקור: Google Shopping

האם שירות השוואת המחירים זאפ צריך לדאוג? בשבועיים האחרונים החל לפעול בארץ שירות Google Shopping, ולאט לאט הוא צפוי להגיע לכלל המשתמשים. בגוגל אישרו לנו את הידיעה. גוגל שופינג הוא ״האבולוציה של האדוורדס״, ומאפשר למשתמשים למצוא את המוצר שהם מחפשים היישר מחלונית החיפוש של גוגל. במקביל יכולים מפרסמים להציג מודעות ויזואליות ואינפורמטיביות יותר, עם כל המידע הנדרש על מנת לגרום ללקוח פוטנציאלי לבצע רכישה בפחות קליקים.

למה זה טוב?

לצד היכולת לחפש מוצרים במנוע החיפוש הייעודי של גוגל – Google Shopping – חנויות מקוונות יוכלו לפרסם את המוצרים שלהם, כך שאלו יופיעו ישירות במנוע החיפוש הרגיל של גוגל, לצד תוצאות החיפוש ובנפרד ממודעות הטקסט המיושנות. כלומר, נניח שתחפשו ״משקפי שמש צהובים עם נקודות לבנות״, במקום סתם מודעות טקסט גנריות תראו ממש תמונות של משקפי שמש צהובים עם נקודות לבנות, כולל מחיר ותיאור, ולחיצה עליהם תביא אתכם היישר לדף המוצר בדרך להשלמת הרכישה. עבור בעלי חנויות ואתרים זו הזדמנות לקצר את תהליך הרכישה, כשהתשלום נעשה רק על בסיס קליקים. החשיפה של המודעות תיעשה גם באתרים נוספים של גוגל כדוגמת יוטיוב.

אותן מודעות שופינג מתיימרות להיות יותר אפקטיביות מפרסומות טקסט רגילות שכולנו מכירים ממנוע החיפוש של גוגל. בניגוד לאלו, מודעות שופינג כוללות תמונה של המוצר, תיאור קצר (דגם), שם החנות שבה הוא נמכר, הדירוג שלה וכמובן הפרט החשוב ביותר – המחיר. במקרים מסוימים המודעה תכלול אינפורמציה נוספת כדוגמת עלויות שילוח. מאחורי הקלעים, העסקים נדרשים להעלות את היצע המוצרים שלהם אל ה-Merchant Center אותו גוגל סורקת מידי לילה, ומתאימה את המודעות בהתאם לשאליתות החיפוש באופן אוטומטי, ללא התערבות המפרסם. כמו כן, בתוצאות החיפוש יופיעו רק מוצרים שזמינים במלאי, וכאלה שניתן לרכוש באופן מוחלט דרך האתר, ולא באמצעות נציג טלפוני לדוגמא.

Google Shopping puma

מודעת שופינג לדוגמא. מקור: Google Shopping

כמובן שגוגל לא מציעה את הפיצ׳ר הזה בהתנדבות, שכן המודל הכלכלי שלה מתבסס על פרסומות; כמו פורמטים אחרים של מודעות בגוגל AdWords, גם מודעות הקניות פועלות במתכונת של מכירה פומבית לכל המרבה במחיר. החיוב על המודעות מחושב לפי מחיר לקליק – כלומר רק שלקוח פוטנציאלי לוחץ על המודעה ומועבר לדף הנחיתה או לעמוד המוצר, גוגל תגבה כסף. מעבר לעלות הרגילה על המודעה, גוגל לא ״גוזרת קופון״ נוסף על עמלת התיווך.

נכון לעכשיו, סופר פארם היא הרשת הישראלית הראשונה להצטרף לשירות, ואחוז בודד מהמשתמשים במנוע החיפוש של גוגל עשויים להיתקל כבר במודעות שלה. מותגים נוספים שהצטרפו הם שופרסל, אלקטרה מוצרכי צריכה ו-Azrieli.com, וכנראה שבסופו של דבר – כל מותג עם אתר סחר אונליין ינצל את פורמט הפרסום החדש (בישראל).

בהתחשב בכך שהתעריף של מודעה טקסואלית ומודעה ויזואלית זהה – והעובדה ש״תמונה שווה אלף מילים״, כנראה שדי מהר יוחלפו מודעות הטקסט במודעות שופינג עשירות יותר במידע. לדברי מיכאל מיטרני, מנהל דיגיטל וחדשנות בסופר פארם, אם מסתכלים על תקציבי השיווק של ענקיות כדוגמת וולמארט וטארגט, רוב התקציבים שלהן ל-eCommerce בגוגל (70%) מושקעים ב-Google Shopping, ופורמט המודעות הויזואלי.

טוב לסוחרים… שעובדים עם גוגל

פיצ’ר השופינג שהשיקה גוגל בישראל הוביל כבר לקנס עצום על גוגל באיחוד האירופאי. לפני קצת פחות משנה גוגל נקנסה בסכום של 2.7 מיליארד דולר בחשד לעבירה על חוקי ההגבלים העסקיים באיחוד האירופאי. החקירה של נציבות הסחר באיחוד האירופאי העלתה שהחל מ-2008 מנוע החיפוש של גוגל מטה את התוצאות לטובת מוצרי החברה ומפלה כך שירותים אחרים. על פי הדוח, קיבל שירות השוואת המחירים של החברה Google Shopping עדיפות בכל החיפושים שביצעו המשתמשים. כתוצאה מכך, זכתה גוגל ליותר קליקים ויותר הכנסות, כשאתרי השוואות או מכירה דומים נדחקו לתחתית הרשימה. מכיוון שגוגל שולטת ביותר מ-90 אחוזים מסך החיפושים במדינות האיחוד, האתרים הללו סבלו מטראפיק נמוך, מה שפגע בהם אנושות כמובן.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

15 תגובות על "תחרות לזאפ: גוגל השיקה בישראל את גוגל שופינג"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ASD
Guest

לא מזאפ הם מודאגים אלא מאמזון. הם מנסים לתפוס את הנתח הצפוי של אמזון עוד לפני שבאו

יאיר
Guest

אם לגוגל היתה פלטפורמה להשוואת מחירים, זה היה תחרות לזאפ. כאן זה לא תחרות בכלל כי לזאפ יש ערך מוסף גדול הרבה יותר. כותרת מטעה

יהל
Guest

לא מדיוק כי גם בזאפ אתה חייב לפרסם את עצמך ועכשיו חברות יצטרכו לבחור איפה להשקיע את הפרסום זאפ/גוגל

ASD
Guest

מה זה משנה, העיקר שלחצת על הכותרת

אורי
Guest

לא בדיוק.
70 אחוז מהגולשים של זאפ זה מגוגל אז הם בטוח יפגעו מזה שהתוצאות שלהן תרד בדרוג
כמו שהיה בגרמניה ומדינות אחרות שגוגל נכנסה אליהם

שלויימה
Guest

משהו שחיכיתי לו שנים הגיע באיחור רב לישראל וחבל… מאז עזבתי את הארץ, עכשיו רק חסר ש- Amazon ייכנסו לשוק הישראלי והצרכן ירוויח מפני שזה יוזיל מחירים של מוצרים וייצור תחרות בעיקר מפני ש Amazon Prime מציע קבלת מוצר תוך 24 שעות ועד כמה ימים….

משה
Guest

לאורך זמן הקדמה הזו *פוגעת* בעסקים קטנים ובינוניים מה שמבטיח לכולנו עתיד בלתי ברור שלא לומר קצת מדאיג

כככ
Guest

מי שלא מבין זה פשוט רק חדש בישראל זה היה הרבה זה מחול

טופס 17
Guest

השוואה לזאפ מופרכת ולא מאד קשורה
זאפ בעצם אתר מיושן ולא ממש רלוונטי להשוואת מחירים
שלא ברור איך הוא קיים עדיין בפורמט הזה

יאיר
Guest

בזאפ המידע גם אינו אמיין, – ישנם חנויות כפולות תחת שמות שונים

יאיר
Guest

בזאפ המידע גם אינו אמיין, – ישנם חנויות כפולות תחת שמות שונים

יאיר
Guest

נקדה חשובה – בזאפ המידע גם אינו אמין – ישנם חנויות כפולות תחת שמות שונים

gise
Guest

מה שבטוח שהכתבה הצליחה ! המילה זאפ עלתה כאן יותר מ10 פעמים

דוד
Guest

זאפ מאבד לאט את השליטה בשוק הוא כבר לא רלוונטי השוק השתנה לגמריי וזאפ גובים הרבה כסף על הקלקה של סתם משועממים בלילה שרובם לא קונים כלל.

גולי
Guest

אני לא מצליחה לראות שום דבר, כאילו אין כלום בשום חיפושים בגוגל שופינג – זה עדיין לא עובד ?

https://www.google.com/shopping?hl=iw

נסו ללחוץ על הפריטים, שום דבר לא נמצא

wpDiscuz

תגיות לכתבה: