גוגל רושמת פיילוט מוצלח עם Shopping Campaigns, זמין מעתה לעוד מדינות

הכלי החדש של גוגל מאפשר לנהל בצורה חכמה הרבה יותר את תקציב הפרסום שלכם ולגלות מה בדיוק מעניין את קהל הלקוחות שלכם. אחרי שרשם הצלחה, הוא יהפוך זמין ביותר מדינות.

shopping campaign

בסתיו 2013 השיקה גוגל אופציה חדשה לפרסום באמצעות גוגל אדוורדס: יצירת Shopping Campaigns, כלומר מסעות פרסום המיועדים למכירת מוצרים וממוקדים בכך. בשלב הראשון הוגבל השימוש באופציה זו רק למדינות מסוימות, ובימים האחרונים (פברואר 2014) הכריזה גוגל כי הפיילוט זכה לתגובות מעולות מצד מפרסמים, גדולים כקטנים, וכי במהלך השנה הוא ייפתח בהדרגה לשימוש בכל רחבי העולם, וכן יתווספו לו אפשרויות חדשות.

מה זה shopping campaign?

ה-Shopping Campaign הוא חלק מגוגל אדוורדס, וליתר דיוק אפשרות חדשה שמציע הכלי שרבים מבין בעלי האתרים משתמשים בו כדי לבצע קידום ממומן לאתר שלהם.

השימוש ב-Shopping Campaign נועד לסייע לבעלי עסקים למכור מוצרים בקלות וביעילות, תוך ניצול מקסימלי של התקציב המוקדש לפרסום באדוורדס, וכאמור על פי הפידבקים שכבר הגיעו לגוגל, הוא אכן עושה זאת.

על מנת ליצור מסע פרסום שכזה יש להכין רשימת פריטים למכירה, וגוגל אדוורדס מאפשר לנהל אותם בפשטות ובאפקטיביות, לעקוב אחר מידת העניין שמעורר כל פריט או קבוצת פריטים ולדעת בכל רגע נתון בדיוק כמה כסף כדאי להשקיע בפרסום כל אחד מהם על מנת להגיע למקסימום לקוחות ורווח מירבי.

היתרונות של אפיק הפרסום החדש

ראשית, מדובר בדרך פשוטה להפליא, ידידותית מאוד ומהירה להציג את כל המוצרים שמציע העסק ללקוחותיו במודעות אטרקטיביות (הנקראות PLA, ראשי תיבות של Product Listing Ad) – שכן, גוגל, שאחד מהנדבכים המרכזיים של פעילותה, ולמעשה אחד מסודות הצלחתה המסחררת, הוא הפיכת האינטרנט למקום קל לשימוש והמעניק גישה מיידית לכל מידע, עשתה זאת גם בגוגל אדוורדס ובפרט ב-Shopping Campaigns.

באמצעות Shopping Campaigns ניתן לחלק בקלות את כל הפריטים לקטגוריות ולפרסם אותם בקבוצות: בעל אתר למכירת נעליים אונליין, למשל, יכול לחלק את הנעליים שלו לנעלי גברים, נעלי נשים, נעלי ילדים ונעלי ילדות, או למיין אותם בהתאם למותג, או ליצור קבוצה של נעליים במבצע וכו’ וכו’, וכך בפני מי שמחפש בגוגל מגפיים תוצג המודעה של קבוצת המגפיים, מי שמחפש נעלי אדידס ייחשף למודעה המציגה את מבחר הדגמים של חברה זו הקיימים בחנות הספציפית וכן הלאה.

יתרון חשוב אחר הוא המידע המפורט שמציגה גוגל למפרסמים, מידע המאפשר להם לדעת בדיוק אילו מוצרים או קבוצות מוצרים הם אלה המחופשים ביותר, ועל כן מן הסתם גם המבוקשים ביותר, ואילו קטגוריות נהנות מ- CTR גבוה במיוחד (כלומר, אילו מודעות זכו לשיעור ההקלקות הגבוה ביותר ביחס למספר הפעמים בהן הופיעו). על סמך מידע יקר ערך זה ניתן לתכנן בצורה מושכלת את חלוקת התקציב בין הקטגוריות השונות ומגוון המוצרים ולדעת שכל שקל שמושקע בפרסום אכן מניב מקסימום מכירות.

בנוסף מאפשרת גוגל, שאת הרווחים האדירים שלה עושה בזכות הגישה למידע רחב היקף והשליטה עליו, למפרסמים בדרך זו ליהנות מתמונת מצב כללית יותר ומקיפה מאוד: לא רק מה היו ביצועי המודעות שלהם, אלא גם מה הממוצעים בענף מבחינת CTR ו- CPC. לדוגמה, בעל אתר למכירת בגדים ברשת יכול לדעת מהו ה-CTR הממוצע של מודעות המציגות בגדי ילדים, מהו ה-CPC המקסימלי של מודעות על מעילי עור לגברים (כלומר הסכום הגבוה ביותר שבעלי חנויות בגדים מוכנים לשלם על הקלקה על מודעה כזו), כמה הקלקות והזדמנויות הוא החמיץ עקב מגבלת התקציב היומי או בשל הצעת מחיר לקליק (Bid) נמוכה מדי – ובקרוב, כך מבטיחים בגוגל, ניתן יהיה ליהנות גם מסימולטור שיאפשר לקבל מושג מדויק למדי לגבי כמה לקוחות פוטנציאליים ניתן למשוך עבור כל הצעת מחיר ספציפית.

מעכשיו גם אתם יכולים ליהנות מפרסום ממוקד ואפקטיבי במיוחד

ב-18 בפברואר 2014 הודיעה גוגל שלאחר מספר חודשים בהם בחנה את האופציה החדשה של Shopping Campaigns, וראתה כי טוב, היא פותחת אותו לשימוש בכל רחבי העולם.

לא רק גוגל: גם מפרסמים רבים ראו כי טוב, ובפרט מדווחים על שיפור משמעותי ב-CTR וירידה של ממש ב-CPC, כלומר על ערך גבוה יותר של כל דולר המושקע בפרסום באפיק חדש זה.

על מנת ליהנות מכל היתרונות של מסעות הפרסום הנ”ל, כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לחשבון שלכם בגוגל אדוורדס (או ליצור כזה, אם במקרה אתם עדיין לא משתמשים בכלי פופולארי זה), להקליק על יצירת קמפיין חדש – ולבחור באופציה של “Shopping” כסוג הפרסום. לאחר מכן כל שצריך לעשות הוא לארגן את רשימת המוצרים שאתם מציעים לפי העדפותיכם, וליהנות ממכירות רבות יותר בהשקעה נמוכה יותר ובעיקר ממוקדת להפליא בפרסום.

וידאו: גוגל מציגה את Shopping Campaigns

הפוסט נכתב על ידי און יבין, מנכ”ל וראש תחום אינטרנט בחברת Exactive, מומחה בקידום אתרים ובעל ניסיון רב שנים בשיווק באינטרנט.

און יבין

און יבין הוא מייסד ומנכ"ל חברת Cointelligence המספקת שירותי מידע וניתוח שוק לכלכלת הקריפטו

הגב

5 תגובות על "גוגל רושמת פיילוט מוצלח עם Shopping Campaigns, זמין מעתה לעוד מדינות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ליבנה
Guest

האם זמין בארץ?

אבי
Guest

איך תמיד בכתבות של און, השם ותיאור שלו מופיעים בין 3-4 פעמים בעמוד!

נרקיסיסטי קצת..

אריאל
Guest

כל מילה בסלע!

איציק
Guest

פוסט מעניין מאוד איישם על הקמפיין שלי :)

ilan
Guest

בשביל שזה יעבוד
צריך להעלות את המוצרים בגוגל merchant

wpDiscuz

תגיות לכתבה: