גוגל חושפת את הסודות שמאחורי המכונית האוטונומית שלה בסרטון חדש

המכונית האוטונומית של גוגל מסוגלת לנהוג, לנווט ולהתגבר על מכשולים ללא צורך בעזרה מנהג אנושי. לכבוד 700,000 מיילים (יותר מ-1.1 מיליון ק”מ) של נהיגה אוטונומית חושפת גוגל חלק מהסודות שמאחורי המכונית בסרטון מיוחד.

מקור: Google Blog

מקור: Google Blog

החלום על מכוניות שנוהגות במקומנו הולך ומתגשם אל מול עינינו, ומה שעד לא מזמן נתפס כסצנה מסרט עתידני, הופך למציאות, לפחות אם אתם גרים במאונטן וויו שבקליפורניה. גוגל הודיעה שהמכוניות שלה, שמתניידות בעיר ומחוצה לה, עברו את מחסום ה-700 אלף מיילים (יותר מ-1.1 מיליון ק”מ) של נהיגה ללא נהג בכבישים. כדי לקבל קצת סדרי גודל, מדובר על 2,200 נסיעות ממטולה לאילת – ללא תאונות שנגרמו באשמת המכונית.

המכונית ללא נהג היא למעשה מערכת סנסורים, רדארים ומצלמות, המורכבים על גג מכונית רגילה, שעברה כמובן התאמות, לצורך הנהיגה האוטונומית. צי המכוניות של גוגל כולל כעת יותר מ-20 מכוניות כאלה, ביניהן טויוטה פריוס ולקסוס RX-450. בשנים הראשונות של הפרויקט, שהחל ב-2009, התמקדו המפתחים בסוגיות בסיסיות כמו שמירת מרחק, הקפדה על מהירויות, ניווט והישארות בנתיב. הנהיגה, מטבע הדברים, התבצעה בעיקר בכבישים פתוחים, ללא מכוניות רבות והולכי רגל.

לומדת להתגבר על הסכנות של העיר

למרות שברחובות העיר, מהירות הנהיגה נמוכה יותר, הרי שעל פי נתוני עמותת “אור ירוק”, רוב התאונות מתרחשות בעיר ולא בכבישים בין-עירוניים. ואכן, הסרטון שמשחררת היום החברה מלמד על המורכבות והסיכון של הנהיגה בעיר. בסרטון ניתן לראות כיצד המערכת לומדת להכיר ולנתח מאות אובייקטים שונים (קונוסים של עבודות בכביש, תמרורים, רוכבי אופניים), ומגוון התנהגויות אנושיות וסכנות בצידי הדרך כמו מכוניות שפורצות לכביש ללא התראה מוקדמת, מכוניות שחונות בחנייה כפולה, משאיות חלוקה שחוסמות נתיב שלם, רוכבי אופניים שפונים בפתאומיות, עבודות בכביש ועוד. לאחר שהמערכת מזהה את הסכנה, היא נוהגת בהתאם ומסיטה את הרכב מהנתיב החסום, מאטה ומעניקה זכות קדימה.

למרות המכשולים רבים בדרך, בגוגל אופטימיים

למרות ההתקדמות העצומה של גוגל בפיתוח המכונית, יש לזכור שעדיין עומדים בפניה מכשולים רבים. ביניהם מגבלות טכניות, רגולטוריות ופסיכולוגיות. הנהיגה ברכב אוטונומי מתבצעת כרגע רק בעיר אחת: מאונטן וויו (שם ממוקם מטה גוגל), שלצורך מטרה זו עברה מיפוי ברמת דיוק גבוהה במיוחד; כדי לנהוג בערים אחרות יש לדאוג למיפוי מדוייק בכל אחת ואחת לחוד ולא לסמוך על המפות הקיימות; גם מבחינה רגולטורית, עומדת בפני גוגל דרך ארוכה משום שהנהיגה ברכב אוטונומי מותרת כרגע ב-4 מדינות בארה”ב בלבד: קליפורניה, נבאדה, פלורידה ומישיגן. מחסום נוסף הוא המחסום הפסיכולוגי, שעלול להרתיע אנשים מהפקדת חייהם בידי תוכנת מחשב מתוחכמת ככל שתהיה. עם זאת, נשיא גוגל, סרגיי ברין, לא נראה מוטרד מהמכשולים האפשריים ומאמין שבשנת 2017 נוכל כולנו ליהנות ממכונית ללא נהג.

סרטון ההדגמה ששחררה גוגל

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

5 תגובות על "גוגל חושפת את הסודות שמאחורי המכונית האוטונומית שלה בסרטון חדש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
השאלה מה קורה אם חיישן אחד מתקלקל?
Guest
השאלה מה קורה אם חיישן אחד מתקלקל?

היום אם חיישן מתקלקל אז החלון לא נפתח או האור לא נדלק. לא לכל תקלה גם ברכב יש חיווי.
אם מחר יתקלקל חיישן המרחק או המהירות, נוכל לדרוס בטעות אדם למוות ומי יהיה האשם?

asd
Guest

ואם מחר חלילה הבלמים שלך לא יעבדו ברכב או שההגה יתקע, מי אשם?

דן
Guest

רוב התאונות קורות בגלל תקלה ברפידה שבין מושב הנהג לבין ההגה.
נקודה למחשבה ;)

עמית
Guest

מדהים

משה
Guest

כותרת מפוצצת מידי

wpDiscuz

תגיות לכתבה: