גוגל משתדרגת; מתחילה לחפש גם בחשבון הג’ימייל שלכם

גוגל תאפשר למשתמשים לצפות בתוצאות החיפוש הרלוונטיות עבורם, ישירות מחשבונות גוגל האישיים שלהם: ג’ימייל, קלנדר וגוגל פלוס.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

גוגל משפרת את מנוע החיפוש שלה ומאפשרת למשתמשים לחפש מידע לא רק בנוגע לנושאים כללים, אלא גם לקבל פרטים אישיים כמו מספרי טיסה, מעקב אחר חבילות ואפילו הצגת תמונות המופיעות באלבום פרטי. כיצד היא עושה זאת? באמצעות גישה לפרטי הג’ימייל, קלנדר ופרטי גוגל פלוס שלהם, כמובן.

משפרים את חוסר הפרטיות

בבלוג הרשמי של גוגל הסבירה החברה שהמהלך הנוכחי בה במטרה לשפר את חווית החיפוש והתוצאות המוצגות עבור המשתמשים. במקום להסתבך עם חיפושים ארוכים בחשבון הג’ימייל, לנסות להצליב את המידע מול אתרי צד שלישי והקלנדר – כעת תוכלו לבצע את החיפוש ממקום אחד, בתוך שניות בודדות.

כך לדוגמה, במידה והזמנתם חופשה ואתם רוצים לוודא שהטיסה אכן יוצאת בזמן, תוכלו לבדוק זאת ישירות ממנוע החיפוש של גוגל באמצעות הקלדת השאלה “האם הטיסה שלי יוצאת בזמן”. המערכת תדע למצוא את פרטי הטיסה בין האימיילים השונים, לבדוק האם המידע המופיע במייל הוא אכן העדכני ביותר ולהציג אותו בתוצאות החיפוש.

אך המנגנון אינו מוגבל לטיסות וחופשות בלבד. גוגל מבהירה כי בקרוב המשתמשים יוכלו לחפש כל מה שרק ירצו החל ממצב החבילה שהזמינו בדואר, דרך פגישות וארוחות ערב שתכננו עם חבריהם או משפחותיהם ועד מציאת תמונות משפחתיות שצולמו באירוע מסויים, או במיקום ספציפי.

בינתיים רק בארצות הברית

העדכון יתחיל להתגלגל במהלך הימים הקרובים למשתמשים הנמצאים בארצות הברית ודוברי אנגלית, ויהיה זמין באמצעות חיפוש הדסקטופ של החברה וכמובן על גבי סמארטפונים וטאבלטים שיתמכו באפשרות החיפוש החדשה גם באמצעות חיפוש קולי, כך שהמשתמשים לא יצטרכו להקליד דבר.

נכון לעכשיו, העדכון כולל אפשרות למצוא טיסות, אירועים בגוגל קלנדר, רכישות ולהתעדכן אודות התכניות השונות באמצעות השאלה הפשוטה: “What are my plans for tomorrow?”, שבתגובה יעבור על האירועים המתוזמנים ליום למחרת. האפשרות החביבה ביותר שתגיע עם העדכון היא בתמונות אותן העלתם לגוגל פלוס, שתאפשר חיפוש על פי מיקום או אפילו על פי נושא – כך שתוכלו להציג את כל תמונות השקיעה, הים או חיות המחמד באמצעות שאלת חיפוש אחת.

אפשרויות החיפוש הללו היו קיימות כשנה עבור משתמשים שבחרו להפעיל את שירות Google Now במכשירי המובייל שלהם, וגוגל מסבירה כי לאור התגובות החיוביות שקיבלה עד כמה שחיפוש זה נוח – החליטה להציע אותו לכלל משתמשיה, בזמינות מיידית מכל מקום בו יהיו.

חרדים לפרטיות? כך תבטלו (למראית עין) את האפשרות

כמובן שגוגל מבהירה כי החיפוש ותוצאותיו מאובטחות וזמינות אך ורק למשתמש ורק לאחר שנכנס אל מגוון שירותי גוגל באמצעות שם המשתמש והסיסמה שלו.

במידה ואינכם מרוצים מהחדירה החדשה לפרטיות, נכון לעכשיו גוגל מאפשרת לכם לבטל את השירות באמצעות לחיצה פשוטה על אייקון הגלובוס המופיע בחלקו הימני העליון של מנוע החיפוש, או באמצעות שינוי הגדרת Private Search בתפריט ההגדרות. אך שימו לב שלחיצה עליו אינה מונעת מגוגל לגשת למידע שלכם – אלא רק מונעת מכם להיות מודעים לכך.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "גוגל משתדרגת; מתחילה לחפש גם בחשבון הג’ימייל שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ליאור
Guest
אני לא מבין למה מגדירים את זה כחדירה לפרטיות. הרי זה מחפש רק בשירותי גוגל, שנרשמנו לשם מרצוננו, שגם כככה המידע נמצא שם, שגם אם אחד העובדים שמנהלים את הDB של גוגל ירצה לקרוא מה כתוב שם הוא יכול(טכנית). כלומר, אין לנו בעיה שהמידע שלנו שוכב בשירותים של גוגל. אז למה כשמנוע חיפוש רץ על הDB שלהם ומחפש מילות מפתח בצורה טכנית לחלוטין לל אמגע יד אדם (חטטנות) זה נחשב לבעיית פרטיות?! אם כבר אפשר לדבר על זה שיש אלגוריתם שקורא את תוכן הדף המוצג, ומציג תוכן שיווקי רלוונטי… זה כבר קיים וזה נקרא .GOOGLE ADS או FACEBOOK. ומעניין שכשהם… Read more »
קראטיפ
Guest

אנשים חרדים לפרטיות, כי הם מבינים שהמידע הזה מסוכן, מפורט מדי ואישי והיכולת לנתח אותו ולהצליב אותו ברמה כזאת שמאפשרת בלחיצת כפתור לראות מה הזמת בebay, אם זה כבר הגיע, אם מי דיברת בקשר לזה (או לדברים אחרים) מתי ומאיפה זו יכולת מסוכנת שמאפשרת לעשות מניפולציות ולגרום לך במקרה הטוב לקנות יותר ובמקרה הרע כל דבר אחר.

גוגל יודעים לעשות את זה כבר שנים.

עכשיו אנשים נחשפים לזה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: