גוגל רוצה שתלחצו ׳׳בטעות׳׳ על פרסומות? יש דרך למנוע את זה

גם אתם לוחצים ללא הפסקה על הפרסומות בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל שנראות כמו תוצאות רגילות? אל דאגה, יש לנו פתרון ממש פשוט בצורת תוסף לכרום. וגם – תוסף שיגביר את הפרודוקטיביות שלכם וכזה שיציג בפניכם את הסודות מאחורי כל אתר שאתם מבקרים בו

מקור: צילום מסך

דפדפן כרום שולט בשוק ביד רמה, ומשמש יותר מ-60% מכלל המשתמשים ברחבי העולם לגלישה באינטרנט. אבל אם אתם לא מספיק מרוצים מהפיצ׳רים המובנים והבסיסיים של הדפדפן, תוכלו למצוא ב-Chrome Web Store אינספור תוספים שישדרגו אותו ויוסיפו לו יכולות סופר שימושיות. למרות שמחקר יחסית עדכני מצא ש-90 אחוזים מהתוספים לא מגיעים אפילו ל-1,000 התקנות, הנה 3 תוספים שמצאנו שנראה לנו שדווקא שווה לכם להכיר.

כדי שלא תיפלו לטריקים של גוגל

לפני כחודש גוגל שינתה את עמוד תוצאות החיפוש שלה, כך שפרסומות נראות כעת כמו שאר התוצאות בעמוד תוצאות החיפוש, רק שלצידן מופיעה המילה Ad (או מודעה) בכתב מעט מודגש. אבל באופן די מכוון מצידה של גוגל, חלקם הגדול של המשתמשים לא יבחינו בכיתוב העדין שמעיד כי מדובר בפרסומת, וילחצו על הלינק הממומן – מה שמגדיל כמובן את ההכנסות שלה. אבל אם אתם לא מעוניינים להשתתף בניסוי האחרון שלה, תוסף חדש לכרום בשם Ad Highlighter יבליט במרקר צהוב את המודעות הממומנות, כדי שתוכלו להבחין בינן לבין תוצאות החיפוש הנייטרליות יותר. פשוט – אבל סופר יעיל ועושה את העבודה. אגב, נראה שמדובר במהלך מוצלח למדי מצידה של גוגל, שכן לפי אתר בשם DIGIDAY הוצגה עלייה של בין 4 ל-10.5 אחוזים בכמות הקליקים על פרסומות גוגל מאז השינוי באמצע ינואר.

אותו עמוד, אחרי התקנת התוסף Ad Highlighter

המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק הסגורה של גיקטיים, לחצו כאן

לדעת הכל על כל אתר

תוסף ותיק שרלוונטי לכל מי שמתעניין ולו בקצת בטכנולוגיה שמאחורי האתרים הוא Wappalyzer. בעזרת הכלי, תוכלו לקבל הצצה אל מאחורי הקלעים של האתרים האהובים עליכם, ולדעת באיזה פלאגינים, תוספים, שפת פיתוח וטכנולוגיות הם עושים שימוש. לחילופין, מדובר באחלה כלי לריגול תעשייתי, שיאפשר לכם ״לייבא״ פיצ׳רים שמצאו חן בעיניכם אצל המתחרים. לאחר ההתקנה, בכל אתר שבו תבקרו תוכלו ללחוץ על האייקון של התוסף, שישנה את צורתו לטכנולוגיה המרכזית שמשמשת את אותו אתר, ולצפות ברשימה הכוללת. כמו כן, לחיצה על כל אחד מהרכיבים תפנה אתכם לעמוד עם רשימה של אתרים נוספים שהטמיעו אותו.

מקור: צילום מסך

די להפרעות

באופן אירוני, ענקיות הטכנולוגיה ובראשן גוגל ואפל רוצות לעזור למשתמשים שלהן להיות קצת יותר פרודוקטיביים, או לחילופין מודעים לחומרת ההתמכרות שלהם לסמארטפון באמצעות יישומי Digital Wellbeing למיניהם. Motion רוצה לעשות את אותו הדבר, באמצעות ניטור אופי הגלישה והשימוש שלכם בכרום. באמצעות התוסף, תוכלו לקבל תמונת מצב של כמה זמן בדיוק אתם מבזבזבים בקריאה אינטנסיבית בגיקטיים (לגיטימי) או בגלילה אינסופית בפייסבוק (פחות לגיטימי).

אבל מה שיותר מעניין הוא שתוכלו ליצור רשימה של אתרים עם פוטנציאל התמכרותי כמו יוטיוב, אמזון או אסוס – כל אחד והעדפותיו, ולצמצם את הגישה אליהם. במקום לחסום אותם באופן מוחלט כמו שכלים רבים אחרים עושים, הוא פועל חכם יותר; כאשר תיכנסו לאתר בעייתי תקפוץ בפניכם הודעת פופ אפ שתאפשר לכם לסגור את החלון, או לחילופין לקבל גישה לזמן מוגבל, כשטיימר ירוץ ברקע. אופציה נוספת היא להגדיר משימה מסוימת, וזו תצוף לכם כל הזמן על המסך, בכל טאב שתפתחו, עד שתחלחל לכם לתת מודע.

 

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

7 תגובות על "גוגל רוצה שתלחצו ׳׳בטעות׳׳ על פרסומות? יש דרך למנוע את זה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גיל
Guest

שימושי מאוד! תודה

מתן
Guest

נקווה שהאיחוד האירופאי יתבע את גוגל על כך.
ההתנהגות שלהם דורסנית מאד.

אלכס
Guest

גוגל רוצה שהלחץ “בטעות” על פרסומות?
גם גיקטיים!!!

פרי
Guest

בול מה שחשבתי. הפרסומות במובייל בלתי נסבלות.
חצי מסך ואין כמעט אפשרות לסגור אותן מבלי שייפתחו בטעות ויוצאו אותך מהכתבה שבאת לקרוא.

DNA
Guest

חחח וואו, תוסף לדפדפן שבמקום להסתיר פרסומות מדגיש אותן בצהוב זוהר! זה גאוני!
אם כבר טרחתם וכתבתם תוסף שיודע למצוא את כל הפרסומות בתוצאות החיפוש של גוגל, למה שהוא לא יסתיר אותן?…אני מבטיח לכם שאם לא יראו אותן אף אחד לא ילחץ עליהן בטעות.

בלה
Guest

מצד אחד תוסף שממרקר פרסומות ומצד שני תוסף שיכול להעלים את הפרסומת, מה עדיף?

איתן
Guest

אבל פחות מחודש מהיום כבר אין יותר תוספים לכרום

wpDiscuz

תגיות לכתבה: