גוגל מכריזה על שורת חידושים מעניינים במנוע החיפוש שלה

באירוע Search On חשפה גוגל שורה של שידרוגים למנוע החיפוש שלה: בין היתר Google Lens מגיעה לכל מקום והרבה ML בכל מקום

מקור: גוגל

גוגל אמנם התחילה כמנוע חיפוש ומאז הפכה לאחת מהחברות הגדולות והמשפיעות ברחבי העולם. עם זאת, היא לא זונחת את מה ששם אותה על המפה והציגה באירוע Search On השנתי שלה חידושים לפלטפורמת החיפוש – בהם שימוש במודל ML שהוצג מוקדם יותר השנה ושדרוגים לאופן שבו אתם עושים קניות בפלטפורמה שלה.

גוגל רוצה שתשאלו שאלות קשות

אחד החידושים המשמעותיים שהציגה גוגל באירוע החיפוש שלה אמש הוא שדרוג משמעותי לחיפוש במנוע שלה, על ידי שימוש במודל למידת המכונה שפיתחה בשם MUM (או Multitask Unified Model). מודל למידת המכונה של גוגל, שאותו חשפה לראשונה באירוע Google I/O שנערך במאי האחרון, אמור לספק למשתמשים בחיפוש יותר מידע ותשובות מבוססות על הקשר בהתאם לחיפוש שלהן – בתקווה שאלו בעתיד ישאלו שאלות קשות יותר, ויאתגרו את המודל ללמוד דרכים חדשות להנגיש להם תכנים בחלון החיפוש.

לדוגמה, בגוגל הולכים להוסיף תיבות טקסט עם “דברים שכדאי לכם לדעת” בהתאם לתוצאות החיפוש שלכם, כש-MUM ינסה להגיע לכמה שיותר נושאים הקרובים למושא החיפוש שלכם. גוגל תציג לכם טיפים על שימוש במוצרים שחיפשתם או איך לנקות את הצבע ההוא שקניתם לילדים ומצא את דרכו לקיר שלכם.

ככה ייראו השדרוגים לעמוד החיפוש בעזרת MUM | מקור: גוגל

גוגל טוענת כי אלמנט נוסף שהיא מתכננת להוסיף לחיפוש שלכם על ידי שימוש ב-MUM הוא היכולת לזהות חלקים מסוימים בסרטונים שיכולים להתקשר למושא החיפוש שלכם ולהציג אותם בפניכם – גם אם הסרטון המלא אינו בהכרח קשור אליו.

וזה לא עוצר רק בטקסט

השדרוג לחיפוש בעזרת Lens | מקור: גוגל

חשוב לציין כי השימוש ב-MUM כדי לשדרג את חוויית החיפוש לא יעצור רק בשאלות טקסטואליות, כאילו השנה היא 1999. גוגל מתכננת להכניס בחודשים הקרובים את Google Lens – המוכרת בעיקר בתור האפליקציה הנחמדה והשימושית שלה לחיפוש ויזואלי – גם למנוע החיפוש שלה.

על ידי שימוש ב-Lens תוכלו לחפש אחר אלמנטים ויזואליים שונים, כשגוגל מציגה לדוגמה חיפוש אחר חולצה בהדפס מסוים. השדרוג עם MUM יגיע, כשתוכלו לשאול את גוגל איזה בגד נוסף (למשל, גרביים) יכול להתאים להדפס הזה ותקבלו תוצאות שיסתמכו על החלק הויזואלי של החיפוש שלכם כדי להתאים לכם תוצאות.

שימוש מאוד מגניב נוסף שגוגל הולכת להוסיף על Lens בחיפוש שלה הוא היכולת לצלם חלק שהתקלקל במוצר שרכשתם ושאין לכם מושג איך קוראים לו, ולתת לכם לחפש אותו בעזרת הצילום שלו כדי להבין איך לטפל בו או מאיפה להזמין לו תחליף.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

ה”עדשה” באה לשדרג לכם גם את חוויית הקניות

לצד הוספת פיצ’רים מבוססי Google Lens לחיפוש, גוגל רוצה גם שנשתמש ב”עדשה” שלה כדי לשדרג את חוויית הרכישה שלנו. היא תוסיף אותה כפיצ’ר בדפדפן כרום בדסקטופ ובאפליקציית החיפוש שלה ב-iOS, שיאפשר למשתמשים לחפש ברגע מוצר שהם רואים כדי לנסות ולהבין מאיפה לרכוש אותו, או מוצרים הדומים לו.

להבין מה במלאי, בלחיצת כפתור | מקור: גוגל

בנוסף, גוגל הוסיפה למנוע החיפוש שלה את היכולת להציג בפניכם שורה של מוצרים המתאימים לתיאור שחיפשתם. למשל, אם תחפשו סוג מסוים של ז’קט או מכנסיים – גוגל תציג בפניכם שלל מוצרים שיכולים להתאים להגדרה הזו הזמינים לרכישה מחנויות שונות.

פיצ’ר מאוד מעניין שגוגל מוסיפה, הוא היכולת להבין מה נמצא במלאי בחנות היישר מחלונית החיפוש. גוגל הוסיפה לאזור השופינג שלה לחפש אחר מוצרים מסוימים תחת פילטר “נמצא במלאי” כדי לא להיכנס סתם לשורה של לינקים רק כדי לגלות שהמוצר שרציתם לא זמין בכלל.

רוצים להילחם במידע מוטעה

לצד השדרוגים לאזור החיפוש ולאופן שבו אתם רוכשים מוצרים בפלטפורמה שלה, גוגל רוצה לעזור לכם לזהות – במיוחד בימים אלו – שאתם צורכים מידע מהימן. כעת, כשתחפשו בפלטפורמה שלה מידע מסוים תוכלו להבין בדיוק מי עומד מאחורי כל מקור מידע שיקפוץ לכם בחלונית החיפוש. כל שתצטרכו לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההמבורגר ובו תקבלו מידע על האתר שקפץ בפניכם, כדי שתוכלו לבחור בצורה טובה יותר את המקורות שמהם אתם צורכים מידע.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

16 תגובות על "גוגל מכריזה על שורת חידושים מעניינים במנוע החיפוש שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
nope
Guest

הפרודקט עובד שעות נוספות
גוגל יכולים ללכת לחפש

פריידי
Guest

משהו שאי אפשר למצוא בגוגל: תמונת אילוסטרציה אנושית שהיא לא אישה שחורה.
יצא לי לנדוד לסרטוני תדמית של מוצרים שלהם מלפני חמש ושש שנים – זה לחלוטין לא היה ככה, היה הרבה יותר גיוון (אפילו זכרים לבנים בפרונט)

Amir telestar
Guest

גוגל לוקחים על עצמם לצנזר את החיפושים שלכם. נסו לחפש “זוג מחזיק ידיים”
או happy couple, marriage או משהו דומה.
עכשיו תשוו מה שמראים בדף הראשון למה שחשבתם שיהיו התוצאות…
אני רק מניח את זה פה, שכל אחד יסיק את המסקנות לבד.

ירון
Guest
בוודאי. גוגל זו דיקטטורה. מחנכים שם את העולם. הנדסת תודעה פר אקסלנס. דאלאס מאריי הוכיח זאת בספרו המונומנטאלי “שגעון ההמון, איך שיח הזכויות הורס את החברה”. הוא מביא שם דוגמאות רבות ויותר מזה, הוא מוכיח שם שאם תחפש למשל “משפחה שמחה” בשפות כמו סינית או ערבית, תקבל תוצאות אחרות לחלוטין. כאילו שכל מי שגיגל במערב ביקש למצוא משפחה שמחה מסוג מגדרי מאוד מסויים (האמירה שיש יותר פרסומים כאלו באנגלית במערב ולכן לכאורה המנוע של גוגל רק משקף את המציאות היא קשקוש. אפילו גוגל לא טוענת כך) אנחנו נכנסים למציאות חדשה ומפחידה. כולל תוצאות בגוגל שמשכתבות היסטוריה ומשנות אל האמת בשביל… Read more »
אהרון
Guest

חיפשתי מה שהצעת. אני לא חושב שגוגל חפים ואובייקטיבים, אבל לא ראיתי הטיה לכיוון הלבנים או שחורים או מוסלמים וכו, אבל אז חיפשתי זוג לבנים מחזיק ידיים והתוצאות אכן מטרידות

שםשם
Guest

אהרון – יהיה מעניין לבדוק מה התוצאות במדינות שונות, ע”י שימוש בvpn.
אגב, אם תעשה 10 דקות חיפוש כזה, תכתוב על זה דף בסגנון של ‘האם גוגל עושה מספיק למען הגיוון?’ שבו תתאר את הממצאים של ה-10 דק’ חיפוש, אבל מנקודת מבט שלפיה גוגל צריכה להתערב יותר, ותוסיף איזה 2 גרפים – בגיקטיים יכתבו על זה כתבה ויקראו לך ‘חוקר’.

אהרון
Guest

:)

מחפש
Guest

בוא תסביר לי מה הבעיה בתוצאות האלה. לא הבנתי.

Screenshot_20211001-101922.png
אהרון
Guest

טוב, ארבע תמונות זה לא סטטיסטיקה, נכון?
תחפש במספרים גדולים, בשפות שונות ותראה את היחס של נניח לבנים מול שחורים ביחס לכלל האוכלוסיה.
בקיצור אל תצפה מגוגל לשקף את האמת. כמובן שתמיד אפשר לומר שזוגות בצבע כזה ממעטים להצטלם, או זוגות מעורבים בפועל פחותים מזוגות בצבע זהה.
קיצור, מסובך לדעת מה האמת.

מחפש
Guest

(התמונה שהעליתי היתה גדולה יותר ונחתכה באתר).
בכל מקרה, ברור שאני לא מצפה מגוגל לשקף את האמת.
אבל כן מצפה לשקף את מה *שקיים באינטרנט*, בהקשר למה שאני צריך למצוא.
ולגבי מה שהוזכר לעיל – כן, מי שמחפש את אותו ביטוי בשפה או מיקום שונים, סטטיסטית הוא מחפש משהו שונה. וגוגל יציגו את מה שהוא צריך למצוא. לדעתי אין עם זה שום בעיה.

אהרון
Guest

טענה יפה.
באמת מעלה לי שאלה מי מעלה יותר לאינטרנט.
אולי שם מתחיל כל ההבדל

נעם
Guest

לא הבנתי… רשמתי happy couple וראיתי זוגות שמחים ומחובקים, מה פיספסתי?

דור
Guest

הבינה המלאכותית משקפת את החברה..
כך שאם משהו לא מסתדר לך, תשאל את עצמך מאיפה המכונה למדה את זה.
הגזענות עוברת מהמתכנתים אלאה… במודע או לא

ASD
Guest

אני יכול להישבע שהם מכריזים על השדרוג על זה כל שנתיים

וואט
Guest

מישהו שחי בארצות הברית יכול להגיב פה כמה שימושי גוגל שופינג?

כי המלאי לא במלאי גם היום קיים אבל הוא לא קשור לכלום, זה מה שהמוכר רושם ומבחינתו שיכנסו לאתר.

לגבי תוצאות לפי תמונה, איפלו בחיפושים פשוטים בתוצאות של גוגל לא מדוייקות.

...
Guest
החלק הכי מפחיד זה ה”לעזור לנו למצוא מידע מהימן”. במילים פשוטות – זה אומר שגוגל כבר באופן רשמי תתערב בתוצאות החיפוש, תסתיר את מה שהיא לא רוצה לקדם, ותקדם את מה שמתאים לנרטיב שלה. המושג ‘מידע מהימן’ יכול בקרוב לכלול, למשל, את ה’עובדה’ שאין הבדל ביולוגי בין גברים לנשים, ושיש 69 מינים שונים (כנראה זה מוגדר ככה כבר עכשיו). מצד שני – כל מי שרוצה להגיד שגוגל טובה ומקדמת רעיונות טובים, מוסריים ופרוגרסיביים – לא לשכוח שעכשיו היו בחירות במדינה הטוטליטרית רוסיה, בה השלטון ניסה להרעיל מנהיג אופוזיציה, ואז כלא אותו – וגוגל הסירו אפליקציות ומסמכים של המפלגה שלו לזמן… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: