מנוע החיפוש של גוגל משתדרג: מהיר יותר, חזק יותר, חכם הרבה יותר

בתום עבודה ארוכה בת שנתיים שהגיעה לסיומה, מנוע החיפוש של גוגל צפוי להתעדכן ולהפוך למהיר, חכם וחברתי הרבה יותר

מקור: יח"צ

לאחר שהציגה את Google Drive, שיפרה את הרשת החברתית שלה והוציאה גרסה חדשה לדפדפן כרום – עוברת כעת גוגל להתמקד בשיפור מנוע החיפוש שלה, הרלוונטי למשתמשים על כל פלטפורמה אפשרית.

השינוי יאפשר למשתמשים לקבל תוצאות חיפוש חכמות ומדוייקות יותר על כל נושא שהוא, גם אם מדובר על חיפוש של מילה אחת בודדת או מחרוזת שלה. אז כיצד בדיוק מתכננת ענקית החיפוש לעשות זאת והאם נוכל לצפות לראות תוצאות חיפוש חכמות גם בעברית?

החיפוש משתדרג

במהלך הימים הקרובים, תחל גוגל להפיץ את ‘גרף המידע’ (Knowledge Graph), העדכון החדש למנוע החיפוש שלה – עליו עבדה במהלך השנתיים האחרונות. גרף המידע מיועד להציג למשתמשים תוצאות חיפוש מדוייקות וחכמות יותר, אודות כל נושא שרק ירצו. למעשה, גוגל מתחילה להציע את מנוע החיפוש של העתיד – כבר היום.

במידה ומשתמש יחפש מונח שכבר קיים בגרף המידע של גוגל, תופיע בצידו הימני של המסך חלונית, המציעה סיכום של המידע הבסיסי ביותר על המונח המדובר. לדוגמה, במידה ותחפשו מידע על זמר או להקה – תוכלו לצפות במידע ביוגרפי עליה, כמו גם קישורים לשירים שביצעו, אלבומים שהוציאו וכדומה. כמו כן, תוכלו לצפות במידע הנוגע לאמנים הקשורים לאותה להקה, או כאלה המנגנים את אותו סוג מוזיקה.

המטרה של גרף המידע היא לשפר את זמן התגובה של מנוע החיפוש ולהציג אוטומטית תשובות לשאלות נפוצות או את המידע שככל הנראה המשתמש צריך. גוגל למעשה עוברת מזיהוי מילים – לזיהוי של מערכות יחסים בטקסט עצמו, על מנת להציג כמה שיותר אינפורמציה בכמה שפחות זמן.

מאגרי מידע, בחסות גוגל

על מנת לבנות ולהציג את המידע המופיע, גוגל מתחברת ומתעדכנת עם מגוון מאגרי מידע, כגון Freebase אותה רכשה לפני כשנתיים, וויקיפדיה, מפות גוגל ועוד מגוון מאגרים. נכון לעכשיו, כשהמוצר רק מתחיל את דרכו – גרף המידע כולל למעלה מ-500 מיליון משתמשים, מקומות ואלמנטים – שלהם יש לפחות 3.5 מיליארד מאפיינים.

למעשה, בכל פעם כשמשתמש יבצע חיפוש – גוגל מצידה תעשה ‘עבודת תחקיר’ על האינטרנט במטרה להביא לו את המידע הרלוונטי והעדכני ביותר. אך כמובן, מכיוון שמדובר במוצר חדש ייתכן שהמשתמשים יתקלו בבעיות או אפילו במידע לא נכון – אך גוגל מודעת לעניין ומבקשת מאותם משתמשים לדווח על כך, באמצעות כפתור ייעודי שיופיע על המסך. גוגל בתורה תשתף את הטעות עם מקור המידע הרלוונטי – וכך תוכל להמשיך לגדול ולהשתפר.

נכון לעכשיו, עדיין אין זה ברור כיצד השיפור החדש ישפיע על תוצאות החיפוש כפי שמופיעות כעת, או על ה-SEO והדירוג של האתרים השונים ברשת. כמו כן, לא ידוע אם המוצר החדש עתיד להשפיע גם על הרשת החברתית גוגל פלוס, אך הצפי הוא שגוגל תציג מגוון שינויים גם בה, שיהיו תלויים בגרף המידע החדש שלה.

העדכון התחיל להתפרש כבר אתמול (ד’) ברחבי ארצות הברית ויגיע במהלך הימים הקרובים אל שלל הפלטפורמות השונות של גוגל, הכוללות את החיפוש המתבצע בדסקטופ או במובייל, כאשר בסופו של התהליך יגיע העדכון גם לשוק העולמי – וכחלק מכך, גם לישראל.

Introducing the Knowledge Graph

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

3 תגובות על "מנוע החיפוש של גוגל משתדרג: מהיר יותר, חזק יותר, חכם הרבה יותר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נחום
Guest

אותה הגברת בשינוי אדרת
היה להם כבר חיפוש דומה שנקרא “חיפוש מעגלי” הוא לא שרד יותר מידי
הם מנסים כעת שוב, לדעתי זה יעלם יחד עם הגוגל פלוס שגם הוא שחזור חוזר של נסיון קודם
העתיד כנראה כבר לא בידיים שלהם

Rachel Saadia
Guest

וואללה ידעתי!! ידעתי שבגוגל מתכננים משהו גדול… טוב, זה לא חוכמה מצידי.. גוגל שלי משירה שערות בלי הפסקה…

אורח
Guest
נחום היקר, אין לך מושג כמה אתה טועה, השירות הזה טוב ויעיל הרבה יותר משירותים אחרים שקיימים כבר היום בגוגל ומספקים נקודות בודדות מתוך הפונקציונליות הזאת. מה גם שזה נותן לגוגל יתרון עצום כלפי מתחרות כמו וולפרם-אלפא ומנועי חיפוש ממוקדים אחרים. ולגבי הרשת החברתית, גוגל השקיעה בה יותר מידי בשביל לתת לה לגסוס, יש להם כוח לגרום לעוד משתמשים להצטרף (ע”י מתן דגש חזק יותר בג’ימייל ובחיפוש) אם ירצו וברגע שהם ירגישו שהם מתחילים לאבד את זה, הם ישתמשו בכוח הזה, הם גנזו מוצרים ושירותים אחרים ושינו מוצרים קיימים מוצלחים רק בשביל להבליט את גוגל+, אין סיכוי בעולם שהם יתנו… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: