תוסף כרום חדש של גוגל יסביר לכם על הפרסומות שאתם רואים

גוגל שופכת עוד קצת אור על הפרסומות שאנחנו רואים, ואיזה מידע שלנו גרם להן לצוץ בעמוד ספציפי

מקור: גוגל

פרסומות, לא הרבה אוהבים אותן, אבל כולם יודעים שבסופו של דבר הן מאפשרות לנו ליהנות מתוכן ומוצרים בחינם, ומשלמות את החשבונות של חלקנו (היי, מפרסמים שלנו – אנחנו אוהבים אתכם). עכשיו רוצה להוסיף גוגל קצת שקיפות לכל התהליך, והיא עושה את זה עם תוסף חדש.

המון תובנות במקום אחד

תוסף חדש לכרום בשם Ads Transparency Spotlight מראה לכם כמה פרסומות נטענות בכל עמוד אליו תיכנסו, אילו מפרסמים או חברות פרסום עומדים מאחורי אותן פרסומות, ואיזה מידע שלכם משמש כדי לפרסם את אותן הפרסומות.

בגוגל אומרים כי פרסמו את התוסף החדש כדי להקל על המשתמשים להבין מה עומד מאחורי הפרסומות המוצגות להם. בחברה הציגו בעבר מידע בנוגע לפרסומות שהוצגו על ידי מערכת הפרסומות שלה, Google Ads, כשהממשק הזה היה מיועד אך ורק למנגנון שלה – כעת מדובר בכלי אוניברסלי.

הכלי החדש מבוסס על API בשם “תוכנית גילוי נאות בפרסומות” (Ad Disclosure Schema), שיוצר מערכת אחידה דרכה יכולים המפרסמים לחשוף כיצד מנגנון הפרסום שלהם עובד.

נכון לעכשיו התוסף של גוגל מפרסם מידע מה-API של גוגל, אך בחברה מקווים ששאר המפרסמים יציגו API נפרד למערכות שלהם שניתן יהיה להטמיע בתוסף, כך שניתן יהיה לשפר אותו ולהציג מידע נוסף יותר בפני המשתמשים בכל הנוגע לפרסומות המוצגות להם.

בגוגל פרסמו סקירה של התוסף ובה פורטו חלק מהיכולות שלו, בהן פירוט כל הסיבות האפשריות להצגת הפרסומות שאתם רואים כמו למשל: ביקור באתר של מפרסם מסוים, מיקום (כללי או מדויק), נושאים המעניינים אתכם (מגלישה באתרים, בין השאר), הגיל שלכם, המגדר שלכם ועוד.

מלבד מפרסמים המשלמים ישירות על פרסומות, התוסף יחשוף גם חברות Ad-Tech, אותן תוכלו למצוא תחת לשונית Entities, האחראיות על כפתורים ייעודיים למדיה חברתית, איסוף אנליטיקות רשת ועוד. בגוגל הוסיפו את מדיניות הפרטיות של כל חברה כזו שתמצאו בעמודים שבהם תפתחו את התוסף כדי שתוכלו לבדוק איזה מידע היא אוספת עליכם ואיך המידע הזה שמור.

התוסף החדש הוא חלק ממדיניות חדשה יחסית של גוגל, החל מ-2019, המנסה להפוך את תעשיית הפרסום ברשת לשקופה יותר. המהלך מתקשר לעובדה שדפדפן כרום יפסיק לתמוך בקוקיז צד שלישי. בגוגל פרסמו API חדש בשם Trust Token שאמור להשלים את הפערים עם הפסקת התמיכה בקוקיז.

לסקירה של גוגל על התוסף החדש ולהורדה – לחצו כאן

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

1 תגובה על "תוסף כרום חדש של גוגל יסביר לכם על הפרסומות שאתם רואים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Tal
Guest

פרסומות?

איזה פרסומות?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: