הפצצה של גוגל: תפסיק לטרגט אתכם אישית על בסיס היסטוריית הגלישה שלכם

בשם הפרטיות: גוגל שחררה לפני זמן קצר הודעה מפתיעה, ובה היא מתחייבת להפסיק לעקוב אחרי המשתמשים במכשירים השונים שלהם, ולהתאים להם פרסומות מטורגטות אישית

תמונה: Pexels

מי שהפכה את הפירסום המטורגט לסטנדרט הפירסום, עושה פניית פרסה מפתיעה: לפני זמן קצר הודיעה גוגל על שינוי משמעותי למודל הפעילות שלה, במסגרתו היא תפסיק למכור מודעות אשר מתבססות על היסטוריית הגלישה של המשתמשים.

איך זה עבד עד עכשיו?

בניגוד למשל למודעות בעיתון, שלטי חוצות וטלוויזיה שעובדים על תפוצה רחבה שמקווה שבשלב כלשהו הקהל הרלוונטי יעבור ויראה אותן, הפירסום בגוגל עובד באופן אחר. מפרסמים יכולים להכווין את המודעות שלהם כך שהן יופיעו לקהלים רלוונטיים בלבד. למשל, לפרסם מכונות קפה רק לאנשים שגוגל זיהתה שמחבבים קפה. עד כה, גוגל עשתה זאת בין היתר על ידי ניטור של היסטוריית הגלישה של המשתמשים, וזאת אחת הסיבות שכשאתם נכנסים לרגע אחד לקרוא כתבה על בית קפה או עושים חיפוש על פולי קפה בגוגל תראו מאותו רגע בכל מקום מודעות למכונות קפה.

מערכת הפירסום של גוגל מאפשרת למפרסמים לפלח את הקהלים שלהם על פי תחומי עניין, גילאים ועוד אלמנטים שבסופו של דבר יכולים להציג את המודעות לקהל הנכון ובזמן הנכון. בין היתר, גוגל וחברות פירסום אחרות עושות זאת באמצעות קובצי הקוקיז, אשר נשתלים בדפדפן או במכשיר שלכם, ומנטרים בצורה אנונימית יותר ופחות את הרגלי השימוש שלכם.

בפוסט שפירסם בבלוג הרשמי של גוגל כתב בכיר בגוגל כי “כשהתעשייה שלנו שאפה לספק פירסומות רלוונטיות לצרכנים ברחבי הרשת, היא יצרה תפוצה רחבה של מידע אישי של משתמשים אצל אלפי חברות, לרוב באמצעות קובצי Cookies צד-שלישי”. לטענת גוגל, המהלכים הללו הובילה לירידה משמעותית באמון של גולשים.

רוצים לקבל את כל הידיעות הכי חמות לפני כולם? רוצים לקבל את כל הידיעות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

על הכוונת – העוגיות שלכם

גוגל כבר כיוונה את התותחים שלה לעבר קובצי העוגיות בתחילת 2020, אז הודיעה כי דפדפן כרום יפסיק לתמוך בקבצים שכאלו, וסיפקה את יוזמת Privacy Sandbox כתחליף שיאסוף מידע מינימלי עבור המפרסמים ויחלק את המשתמשים למעין קבוצות מיקוד גדולות. במקביל, דיווח של בלומברג גרס כי החברה מפתחת פיצ’ר למניעת מעקב בין אפליקציות שונות באנדרואיד, בדומה למהלכים של אפל שלא מאפשרים למפרסמים לעקוב אחרי משתמשי iOS ללא קבלת אישור מפורש מהם.

אחרי ההכרזות הללו, רבים הטילו ספק בקריאות של גוגל לפרטיות המשתמשים, כיוון שהמודל העסקי שלה מושתת על פרסום ברשת. “אנחנו ממשיכים לקבל שאלות מאנשים שתוהים האם גוגל תצטרף לאחרים בתעשיית ה-Ad-Tech אשר מתכננים להחליף את הקוקיז צד שלישי באלטרנטיבות אחרות שיזהו את המשתמשים באופן פרטני”, כותבים בגוגל. “היום, אנחנו מודיעים באופן חד משמעי שברגע שנוציא את הקוקיז צד שלישי, אנחנו לא נבנה אלטרנטיבת זיהוי שתעקוב אחרי משתמשים בודדים כשהם גולשים ברחבי הרשת, ולא נאפשר זאת במוצרינו”.

במקום זאת, גוגל טוענת כי היא תשתמש ב-APIs שישמרו על פרטיות המשתמשים שיאפשרו מצד אחד תוצאות טובות עבור מפרסמים ומפיצים, אך מצד שני ימנעו בפועל מעקב אחרי משתמשים בודדים. “אנשים לא חייבים לקבל את הרעיון שיעקבו אחריהם ברחבי הרשת כדי לקבל פרסומות רלוונטיות, ומפרסמים לא צריכים לעקוב אחרי צרכנים אינדיבידואליים ברחבי הרשת כדי לקבל את הביצועים המוצלחים של פירסום דיגיטלי”. כן, המילים הללו יצאו מהמקלדת של בכיר בגוגל.

לטענת החברה, פיתוחים בתחום האנונימיזציה, עיבוד On-Device וטכנולוגיות אגרגציה נוספות מאפשרים להגיע לתוצאות שיספקו מפרסמים, מבלי לפגוע בפרטיות המשתמשים. החברה מתכננת לבדוק את כלי הפרסום החדשים שלה עם מפרסמים כבר ברבעון השני של 2021.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

9 תגובות על "הפצצה של גוגל: תפסיק לטרגט אתכם אישית על בסיס היסטוריית הגלישה שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מימי
Guest

בסוף כולם מתיישרים עם אפל ממי ומי שלא טוב לו יום טוב לא חחח

aifon
Guest

נראה לי התבלבלת,
בתחום הזה כולם מתיישרים עם גוגל

זזז
Guest

אפל
חחח

ניר
Guest

גיקטיים יקרים, בכתבות המומלצות עבורי מופיעה אותה כתבה במקום הראשון.

אבושי
Guest

רעיון מעולה !!לפעמים משתלם לשלם

חיי
Guest

דפדפן Brave מעוד יעיל ושחוסם פרסומות ועוקבים אני משתמש בו תקופה והוא מעולה. החא מבוסס על כרומיום ומאוד דומה לכרום.

קוואק
Guest

תכוון את מנוע החיפוש של כרום ל Duck duck go ותקבל פרטיות בלי לשנות דפדפן

אלכס
Guest

למי שלא הבין, גוגל אמרה שהיא תמשיך לעקוב אחרי משתמשים, אבל לא תאפשר לאתרים אחרים לעשות זאת.
כל מפרסם שירצה לדחוף לך פרסומת, יוכל לעשות זאת אך ורק דרך ה-API של גוגל. (ולא ישירות או דרך חברה צד ג’)

פבל
Guest

היא חוסמת קוקיז כדי שחברות אחרות לא יוכלו לעקוב אחרי משתמשים ולהתחרות בגוגל על הפרסום.
בשביל לדעת מה אתם מחפשים היא לא צריכה קוקיז. יש לה את יוטיוב ג’ימייל וכמובן גוגל , ודפדפן כרום שהיוזרים מחוברים בכולם כל הזמן.
היא פשוט מחסלת את התחרות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: