גוגל, מכל החברות, רוצה להפוך את הגלישה שלנו להרבה יותר פרטית

החברה שעושה את רוב הכסף שלה מעסקי הפרסום ואיסוף הנתונים עלינו – חושבת שהיא יכולה גם לספק לנו יותר פרטיות וגם לרצות במקביל את המפרסמים

מקור: Unsplash

אנחנו חיים בעידן שבו נושא הפרטיות נמצא בכותרות כמעט ללא הפסקה, וגם גוגל, שספגה לא מעט אש בגלל מדיניות הפרטיות שלה, לא יכולה להישאר אדישה. עכשיו מודיעה ענקית הטכנולוגיה על יוזמה חדשה במסגרתה היא מתכננת לצמצם את כמות המידע שנאגר על משתמשיה ברחבי הרשת, ומשמש לצורך הצגת פרסומות מותאמות אישית.

מעט אירוני

אין ספק שהעובדה שגוגל מציגה יוזמה לגלישה אנונימית יותר ברשת היא מעט אירונית, שכן בסופו של דבר – פרסום מותאם אישית שווה רווחים גדולים יותר עבורה, ומקור הכנסה מרכזי. החברה מציגה את מה שהיא מכנה ״Privacy Sandbox״, סט הנחיות חדשות שיכנסו לתוקף במהלך השנים הקרובות. בראש ובראשונה, המטרה היא להמשיך ולאפשר לחברות להציג פרסומות מותאמות אישית עבור לקוחות פוטנציאליים – אבל בצורה חודרנית פחות.

הרעיון הוא לוודא ולהבטיח שמודעות פרסומיות שיוצגו ימשיכו להיות רלוונטיות למשתמשים, אך שהנתונים הידועים עליהם בקרב המפרסמים יהיו מינימליים ככל הניתן. אם היום הפרסומות שמוצגות בפנינו הן סופר אישיות ומבוססות על תחומי העניין המדויקים שלנו – גוגל רוצה ליצור במקום פרסום פרטני, קבוצות מיקוד. כלומר, שלא יקוטלג בן אדם אחד ככזה שאוהב פסטה עם קטשופ ומעריץ את ביונסה – שכן אז הפרטיות שלו נמצאת בסיכון, אלא רק אם תהיה קבוצה של כמה אנשים כאלו (אלפים) – מפרסמים יוכלו להציג בפניהם פרסומות רלוונטיות, ואלו יכנסו לקטגוריה מסוימת.

בנוסף, גוגל מתייחסת לכך שדפדפנים מתחרים, בהם זה של פיירפוקס, דוגלים בגלישה פרטית יותר ובין היתר חוסמים עוגיות (Cookies) למען גלישה פרטית יותר, אבל כמו תמיד – צצות להן טכניקות חדשות לביצוע מעקבים, כמו Fingerprinting; אותן טביעות אצבע כוללות מידע הנוגע לסוג המכשיר ממנו המשתמש גלש ובאילו פונטים הוא משתמש – מה שפוגע בסופו של דבר בפרטיות המשתמשים, אולי אפילו יותר מאותן עוגיות. הסיבה לכך שהיא שבעוד שאת הקבצים הללו המשתמשים יכולים למחוק באופן יזום, טביעות האצבע נשארות עם המשתמשים לאורך כל הזמן, מבלי שהם בכלל מודעים לכך, ומאפשרות לחברות צד שלישי ולפרסמים לעקוב אחריהם. יתרה מכך, כאשר משתמשים חוסמים עוגיות – הפרסומות המוצגות בפניהם פחות רלוונטיות, מה שפוגע באחוזי ההקלקה וברווחי המפרסמים.

החזון העתידי של גוגל הוא לספק פתרון שירצה את שני הצדדים – גם את המשתמשים וגם את המפרסמים. עם זאת, נכון לעכשיו, עדיין מדובר בחזון תיאורטי, שכן מדובר בתהליך שאורך זמן רב וגוגל כרגע רק נמצאת בשלב גיבוש הפידבקים מכל המעורבים בדבר. ״זה הולך להיות מסע רב שנתי. מה שאני יכול לומר הוא שיש לי אמון גבוה מאוד שנוכל לשנות את מבני התמריצים עם זה, ואנחנו מחוייבים לנקוט בצעדים גדולים מאוד לשמירה על פרטיות המשתמשים״, אמר ג׳סטין שו, מנהל צוות פיתוח האבטחה והפרטיות בכרום.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

2 תגובות על "גוגל, מכל החברות, רוצה להפוך את הגלישה שלנו להרבה יותר פרטית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שם כלשהו
Guest

למה אירוני?
חברה שאוספת עלינו את כל הנתונים רוצה בלעדיות על הנתונים האלה, זאת לא דאגה לפרטיות זה בניית מונופול.

כותרת מטעה
Guest

הגלישה לא תהיה פרטית יותר, המידע ישאר בגוגל

wpDiscuz

תגיות לכתבה: