עושה סדר: גוגל פותחת במלחמה נגד הספאמרים ב-Google Play

אחרי שנים שלא עשתה דבר, גוגל פותחת במלחמה חזיתית נגד ספאמרים ומפרסמים בזירת האפליקציות שלה. תוך 30 ימים מפתחים יאלצו לעמוד בכללים החדשים ויש לכך משמעות דרמטית על הדרך שבה יראו אפליקציות ואפילו יותר על חברות הפרסום שחגגו על חוסר הסדר באקוסיסטם של גוגל.

תמונה: צילום מסך

הפוסט נכתב על ידי יונתן רוה.

אחרי המתנה ארוכה ושנים של הנאה מן ההפקר, גוגל סוף סוף מתייחסת לבעיית הספאם והבטיחות באפליקציות ב-Google Play ופועלת לייצור סביבה ידידותית יותר למשתמשים.

ב-23 באוגוסט הוציאה גוגל עדכון לכללים הנוגעים למפתחי אפליקציות בגוגל פליי. התנאים החדשים המפורטים בעדכון יהפכו לרשמיים בתוך 30 יום, וזו התקופה שבה יש לכל מפתחי המשחקים ורשתות הפרסום להיערך לכך. השינוי החשוב ביותר אוסר כעת על פרסום דרך הודעות בדחיפה למשתמשים (Push Notifications). ניתן כמובן להמשיך ולשלוח הודעות הקשורות לשימוש באפליקציה לה התיר המשתמש לשלוח הודעות כאלו, אך לא הודעות שתוכנן הוא פרסום או קידום של אפליקציות אחרות.

סדר במערב הפרוע של האפליקציות

בנוסף, אוסרת גוגל באופן מוחלט על שתילת אפליקציות או אייקונים נוספים על הטלפון בזמן הורדת אפליקציה כלשהי. כמו כן מהדקת גוגל את הפיקוח על אפליקציות בעלות תכנים של שנאה או הימורים ומחמירה את האכיפה נגד מפתחים המנסים “לרכב” על הצלחתם של מפתחים/משחקים אחרים ע”י חיקוי שמם או מאפיינים אחרים שלהם, לצורך הצלחתם. כל שינוי במראה ובעיצוב של הטלפון ידרוש מעתה הסכמה מפורשת של המשתמש.

השינויים שמבצעת גוגל נובעים, בין השאר, מרצונה לייצר סביבה בטוחה וידידותית יותר ופחות רוויית פרסומות למשתמשים ע”י יישור קו שמתאים גם לרשת הפרסום בבעלותה (AdMob). עבור המשתמשים מדובר בחדשות טובות. חלק גדול מן הפרסומות נתפסות כספאם של ממש ומפריעות באופן חמור לחוויית המשתמש. מעתה הפרסומות יתמקדו בתוך האפליקציות עצמן, ע”י באנרים, מעברונים וכלים נוספים, אף לא יטרידו משתמשים מעבר לכך. מן הצד השני, מספר חברות גדולות שייצרו עד עתה רווחים גבוהים למפתחים ע”י פרסום ב-Push Notifications או דרך שתילת אייקונים במסך הבית, כגון Airpush ו-StartApp עשויות להתרסק אם לא ימצאו תחליף מהיר. מפתחים רבים ייאלצו למצוא פתרונות מוניטיזציה חלופיים במהירות.

עושה רושם ששוק הפרסום למכשירי אנדרואיד עומד לעבור מהפכה קטנה, ומדובר בהזדמנות גדולה של רשתות קטנות המתמקדות בפתרונות Rich Media, כגון מעברונים ופרסומות וידאו להגדיל את נתח השוק שלהן. כפועל יוצא, בתוך פרק זמן של 2-3 חודשים מפת רשתות הפרסום באפליקציות אנדרואיד עשויה להיראות אחרת.

הפוסט פורסם לראשונה באתר Mobilize.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

6 תגובות על "עושה סדר: גוגל פותחת במלחמה נגד הספאמרים ב-Google Play"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מרקוס
Guest

טירוף. יש המון מפתחים ישראלים שעובדים עם startApp. תחילתה של היסטריה.

מיקי
Guest

וואוו. airpush עומדים לחטוף חתיכת בעיטה. זאת חברה של יותר ממאה עובדים ומליוני דולרים.
מודל כלכלי שלם שעבד יותר מ-3 שנים נזרק לפח בתוך דקה.

א.א.
Guest

מעולה, כי זה מודל המבוסס על מרור חיי המשתמש

מיקי
Guest

אתה צודק. הם לקחו את המודל הזה כמה צעדים רחוק מדי

גיא
Guest

תסלחו לי בבקשה אם אני לא כל כך ממהר לבכות או לשמוח.

גוגל הוציאה הודעה דומה לפני שנה בדיוק (תחילת אודוסט 2012), אם שכחתם. גם אז היא נתנה “30 יום” והודיעה שיצאה למלחמה נגד הספאמרים ואלו שמוליכים שולל את המשתמשים. מה יצא מזה? נישט. כלום.

http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3579007,00.html

רחל
Guest

מאז שקיבלתי את הסמארטפון, אני מבקרת הרבה בחנות של גוגל. וכשאני רואה אפליקציות שמביאות איתן “חברים” (סרגלי כלים ושאר ירקות) אני פשוט מעיפה מהמכשיר שלי. מה גם שאני שמה לב למה שאומר האנטי וירוס שלי.
אם אפליקציה קורסת בעקשנות אני מדווחת ומעיפה מהמכשיר.
גוגל בהחלט מתחילים להבין שדרוש סדר בבלגן וזה חשוב בימינו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: