כך עדכון יונה של גוגל ישפיע על הדירוג שלכם במנוע החיפוש

גוגל שוב מעדכנת את אלגוריתם החיפוש שלה ויש לכך השפעה מכרעת על הדירוג שלכם במנוע החיפוש. הנה מה שחשוב לדעת על עדכון יונה

shutterstock

האלגוריתם לפיו מדרגת גוגל את אתרי האינטרנט לא מפסיק להשתנות – והעדכון האחרון (נכון לעכשיו, כמובן) הושק ביולי 2014 וזכה לשם “עדכון יונה”.

עדכון יונה מתמקד בחיפושים מקומיים (Local Search) ומטרתו היא לספק תוצאות טובות יותר ומדויקות יותר לגולשים שמבצעים חיפושים מבוססי מיקום, וזאת כתוצאה משינוי בתפיסה של גוגל באשר למהות החיפושים המקומיים והעדפות הגולשים (ולא מתוך רצון לדחוק לאחור אתרים ודפים לא איכותיים מספיק, רצון שעמד מאחורי עדכוני פנדה ופינגווין וכן שינויים אחרים באלגוריתם).
עוד חשוב לציין שנכון לאוגוסט 2014 עדכון זה משפיע רק על תוצאות חיפושים באנגלית, ולדברי אנשי גוגל עדיין לא ידוע מתי הוא יבוא לידי ביטוי גם בחיפושים בשפות אחרות. השם “עדכון יונה”, אגב, לא נבחר על ידי גוגל עצמה אלא הוצמד לשינוי באלגוריתם על ידי “Search Engine Land“, מגזין אינטרנטי מוביל בתחום השיווק באינטרנט ואומץ על ידי אנשי המקצוע בתחום.

מהם חיפושים מקומיים?

חיפושים מקומיים (Local Search) הם חיפושים המבקשים לא רק אינפורמציה כללית בנושא מסוים אלא בעיקר מידע בנושא מסוים עם רלוונטיות לאזור ספציפי. לדוגמה, חיפוש “מסעדה טבעונית כפר סבא” ולא “מסעדה טבעונית” באופן כללי. חיפושים מקומיים תופסים נתח נכבד יותר ויותר מכלל החיפושים, ובפרט כשמדובר בחיפושים המתבצעים דרך הסמארטפונים (שלכשעצמם תופסים נתח נכבד יותר ויותר מבחינת הגלישה באינטרנט).

איך משפיע העדכון על תוצאות החיפוש?

עדכון יונה משנה את הפרמטרים לפיהם מדרגת גוגל את האתרים במסגרת חיפושים מקומיים, ובפרט מייחס משקל נכבד יותר לפרמטרים המסורתיים – קישורים נכנסים, Domain Authority וכו’, ועל כן הצפי הוא שמדריכים מקומיים גדולים ומוכרים יתחזקו על חשבון האתרים של עסק ספציפי זה או אחר.

בנוסף אמור האלגוריתם המעודכן, כך על פי אנשי גוגל, לבצע באופן מדויק יותר את השקלול של המיקום והמרחק אל תוך ציון האיכות, אולם כאמור ההשפעה העיקרית של עדכון יונה היא חיזוק מעמדם של אתרים דוגמת Yelp.

הביקורת של Yelp על גוגל – והפיתרון?

Yelp הוא אתר אינטרנט אמריקאי גדול ונחשב, שהוקם במטרה לאפשר איתור עסקים מקומיים בקלות וברמת אמינות גבוהה. כל בעל עסק יכול לפתוח דף באתר והגולשים המעוניינים בעסק בתחום מסוים ובמיקום ספציפי מקבלים רשימה של כל העסקים הרלוונטיים, ממוינת על פי רמתם (כשציון האיכות נקבע בין השאר על פי ציונים שנתנו לקוחות קודמים – שיכולים גם להוסיף לדף העסק ביקורת).

בעבר התלוננו אנשי Yelp כי תכנים של גוגל פלוס ניצבים מעל דפים של האתר שלהם בתוצאות חיפוש שונות, גם כשהשאילתה כללה בצורה מפורשת את המילה “Yelp”. בעקבות עדכון יונה תוקן המצב, וכעת חיפושים מקומיים מציגים תוצאות מתוך Yelp במקום הראוי להם.

כמובן שעדכון יונה לא נועד לפייס את אנשי Yelp, ובאופן טבעי לא רק הדפים מהאתר הזה זוכים כעת לחשיפה ראויה יותר בתוצאות החיפושים המקומיים בגוגל אלא גם דפים ממדריכים מקומיים אחרים דוגמת Tripadvisor ו-OpenTable.

מידת ההשפעה של עדכון יונה

אנשי גוגל לא סיפקו צפי לגבי היקף ההשפעה של עדכון יונה, כלומר בכמה אחוזים מתוך כלל החיפושים יורגש שינוי בתוצאות עקב העדכון.

ההערכה היא כי מדובר בעדכון בעל השפעה נרחבת, אולי אפילו אחד המשמעותיים ביותר בשנים האחרונות, אם כי נכון לאמצע אוגוסט עדיין אין נתונים בפועל וגם אנשי המקצוע המנוסים והוותיקים בתחום קידום האתרים והשיווק הדיגיטלי טרם גיבשו תחזיות. באופן מעט מפתיע, הבאזז סביב היונה נמוך ביחס לבאז סביב הפינגווין או הפנדה מייד לאחר השקתם, ובוודאי שביחס לעדכון שנחשב משמעותי מאוד, אם כי ייתכן שהדבר נובע מכך שזהו לא עדכון שמעניש אתרים.

בכל מקרה, העדכון האחרון כאמור רלוונטי נכון לעכשיו רק עבור חיפושים בשפה האנגלית, וטרם ידוע מתי ישפיע גם על חיפושים מקומיים בעברית, אם כי סביר להניח שהדבר יקרה במוקדם או במאוחר – וכדאי כבר להתחיל להיערך בהתאם.

הפוסט נכתב על ידי און יבין, מנכ”ל משותף וראש תחום אינטרנט במשרד הפרסום Exactive, מומחה בקידום אתרים ובעל ניסיון רב שנים בשיווק באינטרנט.

קרדיט תמונה: origami pigeon via shutterstock

און יבין

און יבין הוא מייסד ומנכ"ל חברת Cointelligence המספקת שירותי מידע וניתוח שוק לכלכלת הקריפטו

הגב

13 תגובות על "כך עדכון יונה של גוגל ישפיע על הדירוג שלכם במנוע החיפוש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
טב
Guest

לא הבנתי אם עדכון יונה זה – Jonah או pigeon

ard
Guest

אז כנראה שלא ראית את התמונה בתחילת הפוסט.

ריקי
Guest

מאמר ממצה. סוף סוף הבנתי על מה מדובר….. רק מה ההמלצה מבחינת ה-seo ? לעסקים בפריסה ארצית האם מומלץ להיערך אחרת (אולי מיניסייט לכל סניף במקום תת קטגוריה באתר?)

מיכל
Guest

קצת מידע שגוי היות ואתה מזכיר כל הזמן “אנשי גוגל”- גוגל לא נתנו תגובה רשמית על העדכון הזה עד כה. וכן, דווקא יש כן רמיזות שזה מעבר לשפה האנגלית.
אלו הן רק השראות מבלוגים של אנשי SEO.
נא לדייק.

שולמית
Guest

היי..
מעניין, תודה אבל רשמת הכל חוץ מאת מה שהכי מעניין. מה צריך לעשות עכשיו לעסקים מקומיים כדי לחזק אותם מעל האתרים הכלליים ?
רשמת כדאי כבר להיערך בהתאם…. שזה אומר לעשות מה ?

מאיר
Guest

כמה ש SEO מפחיד. יש שינוי! יש שינוי? שם השינוי הוא של חיה נחמדה? זה מדבק? לא יודעים מה ההשפעה? יש השפעה? אני מושפע? מה אפשר לעשות? מה כדאי לעשות? יש מה לעשות? אני ממש חייב יועץ SEO. עדיף דוקטור. אולי פרופסור.

תעשו אתרים טובים ועזבו אתכם מהשטויות האלה. תקראו בשביל הכיף http://moz.com/beginners-guide-to-seo

wpDiscuz

תגיות לכתבה: