אלגוריתם החיפוש של גוגל התעדכן, הכירו את פינגווין 3

שנה אחרי העדכון הקודם מגיע פינגווין 3.0 לעשות קצת סדר והוא עשוי להוביל להשפעה על דירוג לא מעט אתרים

 

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

אחרי למעלה משנה מאז עדכון פינגווין הקודם, השיקה גוגל את מה שכל אנשי המקצוע בתחום ה-SEO חיכו לו (חלקם בקוצר רוח) – פינגווין 3.0.

העדכון החדש הושק ב-17.10.2014, וגוגל, כדרכה, מקמצת בפרטים כך שנכון לעכשיו אפילו קשה להעריך מהו היקף השאילתות שיושפעו כתוצאה מפינגווין 3.0. ניסיונות ראשוניים לאמוד את ההשפעה של העדכון הטרי העלו חרס – יש דיווחים על עליות חדות בהיקף התעבורה במספר אתרים לצד צניחה משמעותית במספר הגולשים באתרים מסויימים אבל גם על יציבות באתרים רבים אחרים, יש הטוענים כי העדכון באלגוריתם כלל לא ניתן לחיזוי על ידי הכלים העומדים כיום לרשות מי שעוסק בקידום אתרים, ויש גם מומחים – ובהם למשל ד”ר פיט מאיירס מ-MOZ (אחד מגופי המחקר המובילים בתחום ה-SEO) – הגורסים כי ההשפעה של פינגווין 3 תהיה מינורית. בכל מקרה מה שבטוח הוא שכמו אחרי רוב עדכוני האלגוריתם של גוגל גם הפעם ישנם הרבה יותר סימני שאלה מסימני קריאה והרבה יותר תמיהות וספקות מתשובות ודאיות.

למה אנשי המקצוע חיכו לפינגווין 3.0?

עדכוני הפינגווין בנויים כך שאתרים שנפגעו מעדכון פינגווין מסוים לא נהנים מ”הקלה” בעונש או ביטול השפעת אותו עדכון גם אם נקטו בפעולות הנדרשות (בהתאם למדיניות המוצהרת של גוגל ולפי ראות עיניהם של בעלי אותם אתרים ומי שמנהל אותם עבורם) – אלא רק כשמושק עדכון פינגווין נוסף.

מאחר שחלפה כאמור שנה מאז פינגווין 2.1, הרי שבעלי ומנהלי אתרים רבים חיכו בכליון עיניים על מנת ליהנות מעלייה מחודשת בהיקף התעבורה אליהם, בתקווה כמובן שהצעדים שביצעו אכן “ימצאו חן” בעיני גוגל ופינגווין 3.0 – בכל מקרה, נכון להיום כאמור עדיין בלתי אפשרי לאמוד את היקף ה”שיקום”.

מה אומרים אנשי גוגל?

סברה נוספת שהועלתה בימים הראשונים לאחר הפרסום הרשמי אודות פינגווין 3.0 הייתה שהוא עדיין לא נכנס לפעילות מלאה ועל כן מוקדם להעריך את השפעתו – אולם ב-20 באוקטובר הודיע ג’ון מולר מגוגל כי החברה סיימה להריץ את העדכון החדש כך שהוא כבר נכנס לתוקף מלא. למחרת הוא כבר חזר בו מדבריו, וחברו לגוגל פייר פאר הבהיר כי יחלפו עוד מספר שבועות עד שנרגיש את מלוא ההשפעה של העדכון.

גם לשאלה האם מדובר ברענון בלבד של האלגוריתם או שמא התווספו לו סיגנלים שונים (כלומר פרמטרים לפיהם גוגל מדרגת את המוני האתרים שגודשים את הרשת) אין מענה חד משמעי. מולר התחמק מתשובה ואילו פייר פאר טען כי מדובר ברענון בלבד. פאר הוסיף כי פחות מ- 1% מהשאילתות בשפה האנגלית יושפעו מפינגווין 3.0 – אולם באופן כללי תגובותיהם של אנשי גוגל לא ממש פיזרו את מעטה המסתורין סביב העדכון, וכך למשל מולר לא שש לפרט לגבי תדירות העדכונים הבאים (בעוד עדכוני פנדה התרחשו בתדירות גבוהה, הרי שפינגווין 2.1 הושק כאמור באוקטובר 2013 וגם בין פינגווין 1.0 לפינגווין 2.0 חלפה יותר משנה שלמה).

מה מטרתם של עדכוני פינגווין השונים?

עדכוני פינגווין – הראשון שבהם הושק באפריל 2012 – נועדו להילחם באתרים שמקודמים בשיטות פסולות ובפרט כשהדבר נעשה באמצעות לינקים “ספאמיים”, כלומר לינקים שלא נובעים מתוכן אותנטי וכשאין קשר אמיתי בין האתר ממנו יוצא הלינק לאתר המקודם.

דוגמאות ספציפיות לקישורים נכנסים הנתפשים על ידי גוגל כ”אסורים” ועל כן מצדיקים פגיעה בדירוג האיכות של האתר אליו הם מובילים:

  • לינקים בעלי טקסט עוגן מדויק (ובפרט ריבוי לינקים כאלה).
  • לינקים מפרסומות או כתבות יח”צ ואינם הוגדרו על ידי תג Nofollow.
  • לינקים שנרכשו תמורת כסף או באמצעות מניפולציות אחרות.
  • לינקים מאתרים שאינם רלוונטיים לתחום העיסוק של האתר שקיבל את הלינק.

איך להתמודד עם פינגווין 3.0 ועם המדיניות של גוגל באופן כללי?

תלוי את מי שואלים… העצה הטובה ביותר להתמודד עם אי הוודאות שמשרה גוגל על עולם קידום האתרים היא גם הפשוטה ביותר, יש שיגידו אף המובנת מאליה אם כי תמיד כדאי להזכיר: השקיעו בתוכן מקורי, מעניין ובעל תועלת של ממש לגולשים. ככל שתוסיפו לאתרים שלכם או לאלה שאתם מקדמים תכנים שהגולשים מחפשים כך הם יהיו “חסינים” יותר לעדכונים השונים באלגוריתם של גוגל, שמן הסתם ימשיכו להפציע אחת לזמן מה. מניסיוני האישי אין אפשרות לקדם אתר בתחומים תחרותיים ללא תהליך של בניית לינקים ויש לבצע את התהליך תוך כדי הימנעות מהדוגמאות שהובאו לעיל. יודגש שתהליך של בניית לינקים ויצירת פרופיל לינקים הינו תהליך שאינו פשוט ויש לדעת כיצד לבצע זאת במיוחד לאור החשש “מעונשים מסוג פינגווין”.

הפוסט נכתב על ידי און יבין, מנכ”ל משותף וראש תחום אינטרנט במשרד הפרסום Exactive, מומחה בקידום אתרים ובעל ניסיון רב שנים בשיווק באינטרנט.

קרדיט תמונה: Penguins Via Shutterstock.

און יבין

און יבין הוא מייסד ומנכ"ל חברת Cointelligence המספקת שירותי מידע וניתוח שוק לכלכלת הקריפטו

הגב

1 תגובה על "אלגוריתם החיפוש של גוגל התעדכן, הכירו את פינגווין 3"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גיל
Guest
קידום דרך גוגל זה חשוב אבל יש לקחת בחשבון שלא תמיד זה קל. למשל אם קשה מאוד לקדם את האתר ולצורך קידום האתר יש להשקיע כסף שאין אז בכל זאת כדי לנסות לקדם את האתר בגוגל כמה שאפשר עם האמצעים הדלים אבל חשוב לזכור שלא כדי לבנות על הצלחה בקידום דרך גוגל. ובכל מקרה לא כדי לשים את כל הביצים בסל אחד וכדי לנסות לקדם את מה שהאתר מציג גם בדרכים(זירות) אחרות. במיוחד כאשר לא בטוחים שהקידום בגוגל יצליח. לפה נכנס קידום בזירות אחרות כמו למשל פייסבוק, יוטיוב, yahoo answers , פורומים. כרגע אלא הזירות שאני מצאתי ואני רואה בהם… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: