הכישלון של גוגל: עשרות עובדים פרשו ושירות Google Pay תקוע
עובדים בצוות של גוגל פיי טוענים שהיא מתקדמת בצורה איטית מדי, ושרשרת של בכירים פרשה בחודשים האחרונים ממנה
בשנה שעברה גוגל חשפה בחגיגיות את אפליקצית Google Pay החדשה עם שינויים משמעותיים שאמורים להפוך אותה להרבה יותר מסתם עוד ארנק דיגיטלי, אבל מאז האפליקציה לא ממש התרוממה. עתה חושף דיווח חדש שבחודשים האחרונים גם התרחשה עזיבה המונית של בכירים ועובדים בחטיבת התשלומים של גוגל שטוענים שהארגון מתנהל בצורה איטית מדי – ולא, הם לא מתכוונים לעובדה שגוגל עדיין לא השיקה את השירות בישראל.
אפליקציה כפולה וחוסר תאימות: הבלאגן של Google Pay
ביזנס אינסיידר מדווח כי עשרות עובדים ובכירים בחטיבה של גוגל עזבו אותה, בהם יותר מ-7 מנהלים, ושניים נוספים שעוזבים ממש השבוע (בהצלחה!) וכמחצית מהעובדים בצוות הפיתוח-העסקי של Google Pay, שמנה כ-40 עובדים. לדברי המקורות של האינסיידר, אותה הגירה המונית החלה בעיקר לאחר העזיבה של סיזר סנגופטה, שעמד בראש מחלקת Google Payment מ-2018 ועבד בגוגל במשך 15 השנים האחרונות.
סנגופטה הצליח להפוך את Google Pay ללהיט בהודו עם גירסה ופיצ'רים משלה, ולאחר מכן קיבל את המשימה לשחזר את ההצלחה הזאת בשאר העולם. כדי לעשות את זה, הצוות שלו החל להעביר את הפיצ'רים של אפליקציית Google Pay ההודית לאפליקציה הראשית, אבל בגוגל לא בדיוק עשו את זה בדרך שבה המשתמשים רצו. האפליקציה אמנם הושקה בארצות הברית בחודש נובמבר האחרון, אבל במקביל לה היתה גם Google Pay הישנה, מה שיצר בלבול רב אצל המשתמשים. הבלבול גם גרם לתסכול מפני ששתמשים שהחזיקו באפליקציה החדשה לא יכלו לשלוח כסף לחברים באפליקציה הישנה. בחודש אפריל גוגל הרגה באופן סופי את Google Pay הישנה, וחודש לאחר מכן, סנגופטה פרש מהחברה.
בגוגל טוענים שבסך הכל מדובר בתחרות, אבל המספרים מראים תמונה אחרת
סגן הנשיא של Google Payments, פליקס לין, וזלידרג הורננג, מהנדס בכיר ב-Google Pay הודיעו השבוע כי גם הם עוזבים את החברה לאחר שנים רבות לטובת הסטארטאפ החדש של סנגופטה, Arbo Works; וגם מנהל המוצר, אדוארד צ'יאנג, שנחשב ליד ימינו של סנגופטה, הודיע לעובדיו על עזיבתו. דובר מטעם גוגל שהגיב לאינסיידר טען שהצוות לא נשחק וכי תעשיית הפינטק תחרותית למדי בעת האחרונה בכל הנוגע לכוח האדם, מה שמוביל למעברים רבים של עובדים בכל התעשיה.
אבל מספר עובדים לשעבר ששוחחו עם האינסיידר חושפים תמונה אחרת, וטוענים כי הצוות מאוד מתוסכל מחוסר ההתקדמות של האפליקציה בשנתיים האחרונות. "המוצר לא גדל בקצב שרצינו", טען אחד העובדים שעזב את החברה. האתר Ars Technica מזכיר כי רק בשנה שעברה פורסם סקר שטען שגוגל מחזיקה נתח שוק מצומק למדי של 3% מכל שוק התשלומים הניידים. אפילו Samsung Pay מחזיקה בנתח שוק גדול (אך עדיין קטן יחסית) של 5%, ומי ששולטת ביד רמה בשוק הזה היא כמובן Apple Pay של אפל, עם 92% מהעסקאות בנייד, וזאת על אף שיש לה נתח שוק קטן יותר משל אנדרואיד בשוק המובייל הכללי. אמנם בישראל אין לנו נתונים רשמיים עדיין על חלוקת התשלומים לפי חברות ואפליקציות, אך ההשקה של אפל פיי בישראל הובילה לזינוק אדיר בכמות התשלומים במובייל על אף שמכשירי אנדרואיד יכלו לעשות זאת במשך שנה לפני כניסתה לשוק.
בינתיים, החזון של גוגל להפוך את Google Pay לחשבון בנק דיגיטלי בשם Plex עדיין לא התממש, ודובר מטעם גוגל סירב להגיב לטענות שהפרויקט מתעכב ולא יושק השנה, אך טען שהפיילוט לתוכנית הסתיים וכעת הלקחים מתקופת הניסיון מיושמים בפועל לפני ההשקה. מי שמחליף את סנגופטה הוא ביל רדי, לשעבר COO ב-PayPal, שכעת יפקח על יותר מ-3,700 עובדים במחלקת התשלומים וקבוצת "Next Billion Users" של גוגל. לפי מידע פנימי שנחשף לאינסיידר, מספר העובדים המרשמים הזה הוא רק כמחצית ממספר העובדים שעליהם פיקח סנגופטה.
בינתיים, ההשקה של Google Pay בישראל ממשיכה להתעכב, ואחרי שהיא הייתה אמורה להקדים את אפל פיי, גוגל ככל הנראה נתנה לאפל במתנה את ההובלה (או לכל הפחות, את הבולטות) בשוק התשלומים במובייל בישראל, ולפי הדיווחים אחרונים ההשקה המוקמית תתרחש רק בסוף השנה.
לקריאה נוספת: לגוגל לא אכפת מהשוק הישראלי
הגב
20 תגובות על "הכישלון של גוגל: עשרות עובדים פרשו ושירות Google Pay תקוע"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
plex זה בכלל מזרים מדיה מעולה
https://en.wikipedia.org/wiki/Plex_(company)
האפליקציה הכי טובה לצפייה בטורנטים בטלויזיה
אז המנהלים נכשלו והם מתפטרים?
כנראה.. גוגל זה כמו סין לך תדע מה קורה שם
גם אנדרואיד אוטו זה נפילה אחת
גדולה.
אי אפשר לעבור מטפל לגוגל ירידה קשה ברמת השירותים.
מה באנדרואיד אוטו זה נפילה?
אני משתמש בזה בארה"ב בכל יום וזה טוב מאוד גם אם יש מקום לשיפור
כלי נוראי! אני חייב לחבר את הטלפון לרכב עם כבל, אז מה הטעם? אין יותר ניווט מובנה ברכב, חייב לחבר את הטלפון. וגם כשאני מחבר את הטלפון המקלדת של אנדרואיד אוטו לא תומכת בעברית (חוץ מהטמטום שהרכב חייב להיות על park כדי שהיא תעבוד בכלל) אז אני צריך להקליד בטלפון.
ברכבים עם מערכות מולטימדיה רגילות אני לא מוציא את הטלפון מהכיס בכלל. הטלפון ישר מתחבר בבלוטות' אז יש דיבורית ומוזיקה, והניווט מובנה כבר בתוך המערכת אז לא צריך לחבר כבלים.
פשוט מערכת פח….
יש כבר רכבים שזה אלחוטי שנית המקלדת תומכת בעברית יש לך בעיה כלשהי. שלישית גם באנדרואיד אוטו אלה מחבר בבלוטות וזה עובד אוטומט, אתה מחבר את הכבל רק אם אתה רוצה ניווט על המסך וכאמור יש רכב שזה כבר אלחוטי. מציע לך לרכוש כבל מגנטי עם דאטה
קנה רכב עם ויפי וגם לך זה יהיה אלחוטי. אתה מתלונן על משהו שאתה לא רוצה לרכוש ומאשים את גוגל.
יש קורלציה מעניינת לאימוץ flutter לפיתוח האפליקציה…
קורלציה אפשר למדוד כשיש מספר datapoints, לא מאפליקציה אחת.
בכל מקרה לא נשמע שהבעיה היא טכנית או עם המימוש של האפליקציה אלא יותר בעיה של ביזנספרודקטמרקטינג
עצה בחינם – איך תאפיינו ותפתחו אפליקציית תשלומים מוצלחת?
א. קחו אייפון.
ב. חקו את אפלפיי עד רמת הגרפיקה.
זו אפליקציה מדהימה בנוחות, בפשטות ובאבטחה שלה, ובזכותה הפסקתי ללכת עם ארנק. לשלם עם דברים אחרים נראה לי מוזר.
בעיה אחת (מיני רבות), האבטחה של אפל מבוססת על אחסון מפתחות ההצפנה בחומרה מאובטחת, באנדרואיד אין כזה…
הכשלון הוא בניהול האמריקני חסר הידע , מנהלים עם תעודות מפה עד הודעה חדשה אבל חסרי נסיון או ידע כיצד להניע מוצר, מרובעים כמו בוב ספוג ולא מוכנים לקבל שום דעה של מישהו אחר
אתה מנבא פה נפילה כמו של נוקיה? על זה בדיוק הם נפלו…
גוגל חברה עם שם ענק, הרים של כסף ומוצרים בינוניים
על מה אתה מדבר? wave היתה פלא טכנולוגי ולא שימושי להחריד. ממשיכים לשכלל? זה היה משוכלל בעודף ובלי שום צורך.
מה אמרתי ומה ענית!
הכלי הקדים את זמנו, אם גוגל היו משמרים אותו עד לעידן הסמארטפונים אני מבטיח לך שאף אחד לא היה מתקשר בשום צורה אחרת היום.