גוגל תשתמש בגלאס כסוכן פרסום נוסף

במהלך שבוע שעבר קיבלה גוגל אישור לפטנט חדש המסוגל לעקוב אחר עיניהם של המשתמשים ולהבין כמה זמן צפו במודעה פרסומית. האם עולם הפרסום עומד לקבל מתיחת פנים לאור הטכנולוגיה החדשה מבית החברה, גוגל גלאס?

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

בשבוע שעבר קיבלה גוגל אישור עבור פטנט בשם Gaze tracking system, המפעיל בתוכו מערכת הנקראת Pay-Per-Gaze. בפועל, מדובר על פטנט שעתיד לשנות את עולם הפרסום כפי שאנו מכירים אותו כיום, בעזרתו האדיבה של המחשוב הלביש – או יותר נכון, בעזרתם של גוגל גלאס.

אנחנו יודעים באיזה פרסומות אתה צופה

מהיום הראשון בו הוצגו משקפי גוגל גלאס לציבור הרחב, השאלה העיקרית שעמדה על הפרק היא כיצד גוגל מתכננת להשתמש בטכנולוגיה החדשה על מנת להרוויח ממנה. לצד תג המחיר הגבוה והעובדה שעל מנת לרכוש זוג משקפיים המשתמשים התבקשו לעמוד בסדרה של תנאים ודרישות, לא היה ספק כי גוגל תפתח עבורם עולם פרסום חדש וחודרני הרבה יותר מבעבר.

כעת, ההשערות הללו הופכות למציאות בזכות בקשת פטנט אותה הגישה גוגל, שאושרה במהלך השבוע שעבר. הפטנט עבור מערכת Pay-Per-Gaze מציעה מודל פרסום ותשלום חדש, בו הפרסומות יוצגו ישירות מול עיניהם של המשתמשים, והמפרסמים יחוייבו לשלם על פי אורך הצפייה או האינטרקציה של המשתמש עם המודעה.

במסגרת תיאור הפטנט מסבירה גוגל כי המערכת החדשה תהיה מבוססת על מכשיר המסוגל לעקוב אחר מבט, ונמצא על ראשו של המשתמש (Head-Mounted Gaze-Tracking Device). בפירוט אודות המכשיר נכתב כי מדובר על משקפיים הכוללים זרועות המסוגלות לתקשר עם אוזניו של המשתמש, גשר אף המתקשר עם אפו של המשתמש ועדשות דרכן ניתן לצפות ב”סצנות חיצוניות”, המסוגלות לתפוס רגעים בזמן אמת באמצעות מצלמה קדמית.

בעוד שהמונח “גוגל גלאס” אינו מוזכר בפירוש, תיאור המכשיר אינו משאיר הרבה מקום לספק והטכנולוגיה שמציעים המשקפיים היא זאת הדרושה על מנת להפעיל את מודל הפרסום החדש. אך לצד הצגת המודעות ישירות לעיניו של המשתמש, הפטנט מזכיר אפשרות חודרנית ומפתיעה הרבה יותר: אפשרות לפענח את המצב הרגשי של המשתמש. כלומר, לא רק שגוגל תוכל לדעת כמה זמן בדיוק המשתמשים צפו במודעה מסויימת, אלא תוכל להבין מה בדיוק הרגישו כלפיה, ובכך למעשה להבין האם היא עובדת או לא.

הדור הבא של עולם הפרסום, בחסות המשתמשים

בשורה התחתונה, גוגל קיבלה אישור עבור פטנט המציע סוג חדש של פרסום, המסוגל לחדור עוד יותר לפרטיותו של המשתמש בדרכים שהוא אינו מסוגל לשלוט בהן. “למזלם” של המשתמשים, גוגל מבהירה בבקשה כי מידע מזהה שיאסף במסגרת המערכת החדשה יוכל להמחק לבקשת המשתמש, והמידע שיועבר למפרסמים יהיה אנונימי לצרכי אנליטיקה בלבד.

כעת נותר למשתמשים להחליט בכל הנוגע לשאלה החשובה ביותר: האם הטכנולוגיה שמציעים גוגל גלאס אכן שווה את ההשקעה, החדירה לפרטיות, איסוף המידע ושאר אפשרויות קיימות וכאלה שיצוצו בעתיד הקרוב, או שעדיף להשאיר מעט אלמנטים או אירועים לעצמם, מבלי לשתף אותם עם רשתות חברתיות, מפרסמים שונים וכמובן – גוגל עצמה.

מקור תמונה: Shutterstock.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: