האם נחשף הייעוד של המכוניות האוטונומיות של גוגל?

פטנט שהגישה גוגל עשוי לשפוך קצת אור על המודל העסקי שמאחורי הפיתוח שלה למכוניות אוטונומיות.

מקור: גוגל

מקור: גוגל

פטנט חדש של גוגל מיועד לעזור גם לעסקים פיזיים באמצעות מודל פרסום מקוון. בתיאור הפטנט מסבירה החברה כי תעזור לעסקים להביא את הלקוחות הפוטנציאלים ישירות אל פתח החנות הפיזית למטרות רכישה, בחינם.

פרסום מקוון לצרכי רכישה פיזית

הפטנט המדובר, אותו הגיש צוות מטעם גוגל ב-2011 ואושר לפני כשבוע, מעוניין לפתור את הבעיה הקשה ביותר איתה מתמודדות חנויות פיזיות כיום: הבאת הלקוח אל בית העסק לשם ביצוע הרכישה. לכן, מעוניינת החברה להשתמש במודל פרסום חדש, שלמעשה יציע למשתמשים קופון נסיעה בחינם אל בית העסק באמצעות התחבורה הציבורית הזמינה עבורו, כמו מוניות, אוטובוסים ורכבות.

בהתחשב בצוות שהגיש את הפטנט המדובר, העומד מאחורי מספר פטנטים הרלוונטים למכוניות האוטונומיות של גוגל, מסתמן כי המטרה הסופית של החברה היא לאפשר ללקוחות הפוטנציאלים להגיע אל בית העסק באמצעות אותן מכוניות אוטונומיות של גוגל, וכך למעשה להפחית גם בעלות הנסיעה עבור בית העסק המממן אותה.

הפטנט עצמו מתאר מערכת פרסום וירטואלית שבה המפרסמים מתחרים אחד מול השני עם הצעות שונות, במטרה להגיע אל הלקוחות ולהביא אותם אל פתח החנות. מצד המשתמשים, המודעות יוצגו באמצעות מכשירי הסמארטפון שלהם או באמצעות עמדות ציבוריות ייעודיות, בהתבסס על האיזור בו הם נמצאים ברגע זה.

בעוד שבמכשירי הסמארטפון של המשתמשים גוגל יכולה לזהות בקלות את הלקוח הפוטנציאלי ולבצע ניחוש מושכל האם יבצע רכישה, בכל הנוגע לעמדות הפומביות ככל הנראה שהמשתמשים יתבקשו להזין את פרטי חשבון הגוגל שלהם, על מנת להציע להם את המודעות והפרסומות הרלוונטיות ביותר עבורם.

אנחנו יודעים מה רכשת

המערכת של החברה תוכל לנתח את זהותו של המשתמש, מיקומו הנוכחי וכמובן, באיזה תכיפות משתמש בשירות הפרסום המדובר על מנת להגיע אל העסקים הפיזיים. המערכת גם תדע לנתח כמה מהנסיעות החינמיות הללו אכן הסתיימו ברכישה, במטרה שהמשתמשים לא ינצלו את השירות כשירות הסעות חינמי ממקום למקום. למעשה, במידה וגוגל תזהה משתמשים המנצלים את הקופונים אך אינם מבצעים רכישות בחנויות, היא פשוט תפסיק להציע להם את הקופונים המדוברים.

עוד מצויין בפטנט כי המשתמשים יוכלו להציע מידע נוסף אודות עצמם, כגון האם נמצאים עם עוד חברים וכדומה. זאת במטרה שהמערכת תוכל להציע פרסומות מותאמות אישית, ואף להציע למשתמשים אפשרות להסתכל בקטלוג ההנחות הזמין באיזור הרלוונטי עבורם.

כך לדוגמה, זוג צעיר המטייל ברחובות בשעות הערב יוכל לקבל הצעה לארוחת ערב זוגית במסעדה קרובה, משפחה המסתובבת בעיר בשעות הצהריים תוכל לקבל קופונים לג’ימבורי הקרוב או משתמשים המתעניינים בתרבות יוכלו לקבל כרטיסים להצגה המתחילה בעוד מספר שעות.

בעוד שעדיין לא ברור מתי גוגל מתכננת להטמיע את השירות המדובר, מה שבטוח הוא שהיא מציגה קונספט מעניין מאוד למכוניות האוטונומיות, ומבהירה כיצד הן עתידות להשתלב בחזון העסקי של החברה, לפחות בכל הנוגע לעולם הפרסום המקוון.

האם בקרוב נוכל לזכות להסעה ממקום למקום באמצעות מכונית ללא נהג? האמת היא שאנחנו לא בונים על זה, לפחות לא בשנים הקרובות. עם זאת, קופונים לנסיעה לחנות הקרובה והאהובה עלינו הוא משהו שלא נוכל לסרב לו, ואין ספק שהוא יעודד אותנו לבצע את הרכישות בחנות הפיזית.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: