גוגל תתחיל לסמן ”מאמרים מעמיקים” בתוצאות החיפוש

החברה החלה להציג למשתמשים במנוע החיפוש תיבה המציגה מאמרים המבוססים על חיפוש החדשות שלה אך ללא התחשבות בזמן הפרסום ועם התחשבות ברמת התוכן.

GoogleInDepthArticles

כמו חיפוש החדשות, רק לחומרים ישנים יותר.
צילום: יח”צ

מנוע החיפוש של גוגל נחשב לדרך המהירה והיעילה ביותר למצוא מידע שימושי. החל מפרטים בסיסיים על אישים וחברות, דרך הזמן העדכני באיזור זמן אחר על פני הגלובוס, כתובות עסקים ומזג אוויר עדכני ועד פתרון תרגילים מתמטיים והמרת שערי מטבעות – “גרף המידע” של החברה יודע לזהות עשרות סוגי חיפושי מידע ולספק למשתמשים תשובות ללא הצורך לחפור בתוצאות החיפוש.

תשובה מהירה מול תשובה איכותית

אבל לא לכל חיפוש מספיקה תשובה קצרה. גם הגולש המודרני רוצה לפעמים הפניות למידע מפורט יותר, ארוך יותר, כזה שיעניק לו תובנות מעמיקות על הנושא המדובר ויאפשר לו לגבש דעה מנומקת. לכן, שלשום הודיעה החברה על השקת תכונה חדשה המיועדת לסוגי חיפושים כאלה ועונה לשם In Depth Articles (“מאמרים מעמיקים”). זוהי קובייה נוספת של תוצאות חיפוש מיוחדות שתופיע באמצע עמוד התוצאות הראשון בחיפושים של נושאים כלליים ותציג שלושה מאמרים הקשורים לנושא.

“כדי להבין נושא רחב, לפעמים יש צורך ביותר מסתם תשובה מהירה”, כתב פנדו נאיאק מהצוות הטכני של גוגל בבלוג החיפוש של החברה, וציין כי “ממחקר שלנו עולה שאולי 10% מצרכי חיפוש המידע היומיים מתאימים לקטגוריה הזו”. הוא כתב כי הוא “שמח לראות אנשים הממשיכים להשקיע בתוכן מעורר מחשבה ומעמיק שיישאר רלוונטי חודשים ואף שנים לאחר הפרסום”.

כדוגמאות לתוצאות חיפוש כאלה הוא הראה שחיפוש של הנושא “צנזורה” יעלה מאמר שכתב סלמן רושדי בניו-יורק טיימס, טור משותף של נשיא גוגל אריק שמידט וג’ארד כהן מגוגל בעיתון הגארדיאן ומאמר על צנזורה באיראן, בעוד שחיפוש “לגו” יעלה מאמרים על קהל היעד הנשי של הצעצועים בבלומברג, על תרומתם לפיתוח דור חדש של מהנדסים במגזין הסמיתסוניאן ועל יצירות אמנות מלגו בניו-יורק טיימס.

אם כן, ברור שהתכונה החדשה מבוססת על תוצאות חיפוש מ-Google News, רק שכאן מראה מנוע החיפוש מאמרים ישנים יותר שדורגו גבוה ע”י האלגוריתמים לניחוש איכות של החברה. לחברה חשוב להדגיש כי למרות שבדוגמאות שהביאה בבלוג נראים מאמרים מגופי תקשורת גדולים ומוכרים, התכונה תציג גם תוצאות מכלי תקשורת קטנים ואף מבלוגים אישיים, כל עוד התוכן שלהם בנוי כמאמרים בעלי פורמט שהאלגוריתמים יודעים לזהות. לשם כך מבקשת החברה ממפרסמי מאמרים להשתמש בקודים ייעודיים כגון כאלה שמספקים מידע על מאמרים למנוע חיפוש החדשות, כאלה שמספקים מידע על הכותב דרך גוגל+ וכאלה המאפשרים גישה מהירה להצגת אייקון לוגו של המפרסם לצד תוצאת החיפוש כפי שנראה בתמונה.

כרגע, זמינה התכונה החדשה רק בגרסא הבינלאומית האנגלית של מנוע החיפוש ולא כל המשתמשים קיבלו אותה עדיין, אך היא צפויה להיות מופעלת אצל כל המשתמשים ב-google.com “בימים הקרובים”, לדברי החברה. היא לא ציינה האם או מתי צפויה התכונה להיות זמינה בשפות אחרות.

יאיר מור

גרפומן עם קבלות (שאני כתבתי); חובב מושבע של טכנולוגיות ועתידנות ולא מחמיץ אף הזדמנות להתנסות בהדמיות העתיד או הדגמות ההווה; סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: