הפרטיות שלכם תחכה: גוגל שוב דוחה את מותן של הקוקיז

גוגל ממשיכה לדחות את הקץ עם המהלך שאמור על הנייר לתת לנו קצת יותר פרטיות ברשת

מקור: Unsplash

במרץ 2021 הטילה גוגל פצצה כשהודיעה שהיא הולך להיפטר מהקוקיז צד ג׳, משמע להפסיק לעקוב אחרינו המשתמשים בפנאטיות על פני כמה מכשירים כדי להפציץ אותנו בפרסום מטורגט. התוכנית הייתה לסיים את המעבר עד תחילת השנה, מה שלא קרה. מאז גוגל דחתה הצעד המיוחל, וכעת זה קורה שוב.

המחליף שלא עבד

גוגל, כאמור, הכריזה כי תעשה שינוי משמעותי באופן שבו היא תציג בפנינו פרסומות – כשהמטרה הגדולה היא לנסות ולייצר דרך חדשה ופחות פולשנית לפרסום לעומת כלי מעקב כמו קוקיז צד ג׳ המשמשים אותה כיום. היא הכריזה על Privacy Sandbox, מה שאמור להיות התחליף שלה לקוקיז – שכלל גם את FLoC -התחליף שלה שהיה אמור לאסוף מידע בצורה אחרת: במקום מידע מזהה פרטני, היסטוריית הגלישה האחרונה נשמרת במכשיר, והמשתמש משוייך לקבוצה של משתמשים בעלי מאפיינים דומים, שאליה מטורגטות הפרסומות.

אך בפועל שאר החברות שהיו אמורות לשתף איתה פעולה לא ממש זרמו, מה שגרם לגוגל לזרוק לפח את המהלך ולעבור לשימוש ב-API חדש בשם Topics – שיאסוף מידע בתוך הדפדפן על תחומי העניין שלכם, בלי לשמור מידע אישי עליכם, ובהתאם לתחומים אלו תקבלו פרסומות מותאמות – בלי להעביר מידע לשרתי גוגל.

גוגל כאמור דחתה את הקץ, ובשיחה איתנו אמר קית׳ אנרייט, סמנכ״ל הפרטיות של אלפאבית, כי גוגל רוצה לבנות גרסה מובנית פרטיות יותר של הרשת בצורה שבה האינטרנט יישאר חינמי, ושחברות תוכן עדיין יוכלו להרוויח מהתכנים שלהן. ״אף אחד לא רוצה שכל התוכן ברשת ייכנס מאחורי חומות תשלום, ויש צורך בטכנולוגיות מסוימות כדי לאפשר פרסום ברשת״, הוסיף.

עוד סיפורים כאלו מחכים לכם עכשיו עוד סיפורים כאלו מחכים לכם עכשיו בערוץ העדכונים הרשמי של גיקטיים

לדבריו, אין עדיין אימוץ נרחב של ה-Privacy Sandbox, אבל לא בגלל שגוגל לא רוצה בכך: ״רגולטורים בתחום התחרות פחדו שאנחנו זזים מהר ומדי ושנשבש יותר מדי את תעשיית הפרסום ברשת לפני שהיא הייתה מוכנה לעבור לשלב הבא. לכן הרגולטור יחד עם גורמים אחרים בתעשייה ביקשו מאיתנו שנעשה את התהליך בשלבים, כדי שנוכל לבצע אותו יחד עם האקוסיסטם ולא בצורה שתשבש יותר מדי את המצב כיום״.

הוא אמר עוד בשיחה איתנו כי גוגל דחתה את המהלך בין השאר בשל הצורך של החברה לעבוד עם הרגולטורים בתחום התחרות. ״לא נשלח לפרודקשן טכנולוגיה שבסוף ידרשו מאיתנו לבטל. העתיד נטול קוקיז הוא דבר בטוח, אבל אין עדיין טיימליין״, הוסיף.

הסיבה לדחייה החדשה

והוא בהחלט צדק, כי גוגל שוב דחתה את התאריך שקבעה – ובסוף השבוע הכריזה כי במקום ״סוף 2023״ היא צפויה להיפטר מהקוקיז צד ג׳ עד ״החצי השני של 2024״ – משמע דחייה של חצי שנה לכל הפחות בלוח הזמנים שקבעה.

לצד מה שאנרייט אמר לנו בנוגע ללחץ רגולטורי – שכנראה היה המנוע מאחורי הדחיות עד כה – גוגל אומרת בפוסט שפרסמה כי הדחייה הנוכחית מגיעה בעיקר על רקע הצורך בבחינה רחבה יותר של Privacy Sandbox על סמך פידבק שהיא מקבלת מהחברות שאיתן היא עובדת.

על פי ההודעה של גוגל, אם הפעלתם את הגישה ל-Privacy Sandbox API דרך הגדרות דפדפן הכרום שלכם – ייתכן מאוד שגם אתם תצטרפו לניסוי של המחליפה הבאה לקוקיז. ״מתחילת אוגוסט הניסוי ב-Privacy Sandbox יתרחב למיליוני משתמשים ברחבי העולם, ונרחיב את המספר הזה בהדרגה עד סוף השנה ולאורך 2023״. גוגל מבהירה כי היא לא כופה על אף אחד השתתפות בניסוי, וברגע שתרצה להוסיף אתכם היא תקפיץ בפניכם הודעה המאפשרת לכם להחליט האם תהיו חלק מהניסוי או לא.

 

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: [email protected]

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: