חזית מול סירי: גוגל בונה את העוזרת האישית האולטימטיבית

בכיר בגוגל חשף בכנס LeWeb בפאריז את התוכניות העתידיות של ענקית החיפוש לגבי ׳׳הדור הבא׳׳ של העוזרת האולטימטיבית של גוגל. למרבה ההפתעה, נראה כי הסמארטפון הוא לא היעד העיקרי.

מקור: יח״צ

מקור: יח״צ

גוגל ידועה בתור חברה שמשפרת את המוצרים שלה באופן תמידי. היא נוקטת בגישה של עדכונים קטנים ומהירים, עד כדי כך שלפעמים בתקופות מסויימות ניתן לראות שינויים גדולים במוצריה לאורך זמן. תחום אחד בו החברה משקיעה את מירב המאמצים שלה הוא חיפושים חכמים יותר, במטרה אחת מוצהרת: להפוך את מוצר החיפוש שלה ליותר מסתם מנוע חיפוש, אלא לעוזרת האישית האולטימטיבית.

לא רק בסמארטפונים ובטאבלטים, אלא גם במכוניות ובסלון הביתי

סקוט האפמן, Engineering Director בגוגל חשף בכנס LeWeb בפאריז כי אחת מהמטרות המרכזיות של החברה היא ליצור את העוזרת האישית האולטימטיבית, בכדי לסייע למשתמשים לאתר תוצאות חיפוש חכמות יותר. במקום דף החיפוש המסורתי, המכיל ״עשרה קישורים כחולים״, לדברי האפמן, תוצאות החיפוש יהפכו למשהו הרבה יותר חכם. הסקירה של האפמן הציגה למעשה את ״הדור הבא של החיפוש״ המתממשק עם כל הפעילויות והמשימות שלך ברגע שאתה צריך לעשות אותן, במקום שאתה צריך לעשות אותן.

יותר מכך, האפמן סיפר כי במספר רב של מקרים, האינטראקציה עם מנוע החיפוש, או העוזרת האישית של גוגל, תתבצע באמצעות ממשק שהוא לא בהכרח מסך. על פי דבריו, המכונית והסלון הולכים להיות הנדל״ן הראשי של גוגל בעתיד, ולאו דווקא הסמארטפונים. הוא מאמין, כי המקום שבו גוגל צריכה לעבוד באופן הכי אינטואיטיבי יכול להיות גם על מסך גדול, אך גם באמצעות מיקרופונים ורמקולים חכמים שמחכים ליום פקודה ״OK Google”.

עוזרת אישית משופרת, המבוססת על מנוע החיפוש של גוגל

״הודות לגרף הידע שלה, גוגל פיתחה את ההבנה המלאכותית שלה לגבי משתמשים בצורה טובה יותר באופן משמעותי.״ לדברי האפמן, העוזרת האישית של גוגל נמצאת כבר בימים אלה בשלב בו היא מסוגלת להשתמש בזיהוי קולי ולפתח סוג של שיחה עם המשתמשים. כיום, גוגל תומכת ב-38 שפות ומכירה יותר מ-18 מיליארד עובדות ומשפטים בהקשרים שונים, דבר שמתבצע בעיקר בזכות מנוע החיפוש העצום שלה והידע הנרחב שהיא עושה בנתונים שהיא אוספת אודות המשתמשים שלה.

האפמן מדגיש כי העוזרת האולטימטיבית צריכה להיות מסוגלת לנהל שיחה, בדומה לשירותים כמו Siri של אפל ו-Chatbot, המסוגלים לנהל סוג של שיחה עם המשתמשים בכדי להפוך את העוזרת האישית ליותר אינטואיטיבית וזורמת בשיחה. עם זאת, העוזרת האישית צריכה להיות מסוגלת לעשות הרבה יותר מכך: להזמין עבורך נסיעות, שולחנות במסעדות, וכל דבר אחר שניתן למצוא בתיבת הדואר האלקטרוני שלכם. גוגל מתכננת לעשות שימוש בתוכן התיבה בכדי לעזור לכם לנהל את המשימות היום-יומיות שלכם, ובהתחשב בכל המידע הזה, הדור הבא של העוזרת האישית של גוגל צפוי להיות מלהיב במיוחד.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

1 תגובה on "חזית מול סירי: גוגל בונה את העוזרת האישית האולטימטיבית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
חמי
Guest

אין ספק שמחינת בסיס הנתונים גוגל לא סופרת את אפל השאלה אם היא תשכיל ותתן חווית משתמש דומה לסירי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: