עדכון האלגוריתם של גוגל: בעלי אתרים זועמים שנפגעו אנושות

חברות מחקר, אנשי SEO ומנהלי אתרים זועמים על גוגל וטוענים שהשינויים שעשתה לאחרונה פוגעים במאות אלפי אתרים בצורה לא סלקטיבית ולא הוגנת. גוגל מצידה דוחה את הטענות ואומרת כי לא עשתה שינויים חריגים

google

מאת נמרוד צוק, כלכליסט.

גוגל ערכה בשבועות האחרונים שינויים משמעותיים ומסתוריים לאלגוריתם מנוע החיפוש שלה, שלפי הטענות שעולות ברשת פגעו בתעבורה של מאות אלפי אתרים ומעניש דומיינים שלמים בצורה לא סלקטיבית ולא הוגנת. את הטענות השמיעו מספר מנהלי אתרים, חברות מחקר ובעלי עסקים קטנים בכל העולם.

גוגל לאחרונה ערכה שינויים באלגוריתם שקובע את דירוג תוצאות החיפוש, שמיועד לתת קדימות לאתרים שהותאמו לגלישה במובייל בזמן שהמשתמש מבצע חיפוש דרך מכשיר סלולרי. כמה חודשים לפני כניסתו לתוקף של העדכון, החברה שלחה הנחיות מפורטות לבעלי האתרים על מנת שיוכלו להתכונן מראש. החברה ניסתה להרגיע את החששות של בעלי עסקים קטנים, שטענו כי העדכון יעניש בעיקר את החברות הקטנות שאין להן את המשאבים הנדרשים להתאמת האתר שלהם גם לסלולר.

ענקית החיפוש מעדכנת את המנוע שלה מדי מספר חודשים, וכל עדכון משנה לחלוטין את חוקי תעשיית ה-SEO שהתפתחה בשנים האחרונות ומתיימרת לעזור לאתרים להתקדם בתוצאות החיפוש האורגניות. שני עדכוני אלגוריתם בולטים בשנים האחרונות, “פנדה” ו”פינגווין”, פגעו בצורה מכוונת בתכנים שגוגל הגדירה כספאם. אתרים שנפגעו מהעדכונים צונחים במיקום שלהם בתוצאות החיפוש, לפעמים במאות ואלפי מקומות, מה שיכול להוביל לירידה חדה בתעבורה לאתרים שנסמכים על גוגל כמקור תעבורה עיקרי.

פגיעה לא סלקטיבית

ברוב המקרים גוגל מעדכנת את מנהלי האתרים מראש על כל שינוי. הפעם, עם זאת גוגל לא הכריזה על כל שינוי מראש. באופן רשמי, היא טוענת כי לא בוצע שום שינוי ומכחישה את כל הטענות. אבל הדבר לא עצר את הספקולציות הרבות שמתפרסמות בימים האחרונים בבלוגים מקצועיים העוסקים בתחום החיפוש. בנוסף, אחד מאנשי חטיבת Webmaster Trends בגוגל הודה במהלך השבוע בכנס בסידני כי החברה אכן ערכה לאחרונה שינויים במנגנון החיפוש, מעבר לרפורמת המובייל.

אחד האתרים שנפגעו מהעדכון המסתורי הוא HubPages, שירות יצירת אתרים שמשמש כתשתית ל-870 אלף מיני-סייטים ובלוגים שונים. בפוסט שפרסם פול אדמונדסון, אחד ממייסדי השירות, הוא הראה כי אתרים רבים שפועלים על גבי השירות סבלו מירידה של 22% במספר הצפיות במהלך השבוע האחרון. הוא הוסיף כי הירידה פגעה בכל האתרים המתארחים ב-HubPages, ללא קשר לאיכות התכנים שלהם, מה שמצביע לדעתו על כך שהאלגוריתם של גוגל ‘מעניש’ כעת דומיינים שלמים ולא רק תתי-אתרים, גם כאשר רק מספר דפים בודדים מכתימים את כל הדומיין.

לטענת אדמונדסון, אתרים נוספים שנפגעו כוללים את about.com, eHow, answers.com ו-wikiHow, כאשר אתרים אחרים כמו Quara ו-Wikia דווקא רשמו עליה בטראפיק. על פי הניתוח של חברת Searchmetrics, המספקת כלי SEO לארגונים גדולים, הירידה החדה ביותר בטראפיק הופיעה באתרים שמפרסמים מדריכים אינפורמטיביים, כאשר היא הזיקה בעיקר לאלו שסיפקו ערך נמוך ותוכן באיכות ירודה כגון מלכודות קליקים, טקסטים שמיועדים ל-SEO בלבד, דפים עמוסים בסרטוני וידאו וכאלו שקשה לנווט בהם.

עם זאת, גם הממצאים של החברה תואמים את הטענות של אדמונדסון – לא רק הדפים הספציפיים בעלי המאפיינים הבעייתיים ירדו בדירוג, אלא כלל הדפים באותו הדומיין.

הכתבה פורסמה לראשונה בכלכליסט.

לקריאה נוספת

כלכליסט

אתר החדשות הכלכלי המוביל בישראל. באתר מתפרסמות כל חדשות הכלכלה בארץ ובעולם, בורסה, טכנולוגיה, IT, נדל"ן, משפט ושיווק.

הגב

2 תגובות על "עדכון האלגוריתם של גוגל: בעלי אתרים זועמים שנפגעו אנושות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Ishay Frenkel
Guest

מאיפה הבאתם את זה שגוגל אומרים שהם לא עשו שינויים חריגים? הם הודיעו על כך שהם מעדכנים את פנדה ואפילו התריעו על כך עוד לפני. המטרה המרכזית של העדכון היא לתת דירוג גבוה יותר לאתרים בעלי אתר מותאם לסמארטפונים

shay
Guest

כל הכבוד לגוגל, מעריץ שלהם.
עושים שינויים שיחייבו את בעלי הדומינים לקחת אחריות על מה שמפרסמים תחת הדומין שלהם. בקרת איכות על מה שנכתב בבלוגים, וכמה מלכודות קלקים.

בסוף מי שמרוויח מזה זה אנחנו צרכני האינטרנט!
תודה גוגל

wpDiscuz

תגיות לכתבה: