פיצ'ר השיחות של גוגל שהדהים והפחיד את העולם מתחיל להגיע למשתמשים
אחרי שחשפה את אחד הפיצ'רים המדהימים ביותר בעולם העוזרות הקוליות, גוגל מתחילה לתת למשתמשים אמיתיים לבדוק את ה-Google Duplex שיכול להתקשר במקומכם למסעדות ומספרות ולקבוע תורים. כרגע, רק בארה"ב
בפתיחת כנס המפתחים השנתי שלה, Google I/O חשפה גוגל בהפתעה את פרויקט Google Duplex. במסגרתו, ניתן לקבוע תורים למסעדות או מספרות למשל על ידי בקשה מהעוזרת הקולית של גוגל, והיא זו שעושה את השיחה בשבילכם. זוהי אחת מהאפשרויות המוזרות והמסקרנות ביותר שנראו בעת האחרונה, ועד כמה שהיא נראתה כמו מדע בדיוני באירוע ההכרזה במאי, היא הופכת כעת למציאות ומגיעה למספר משתמשים מצומצם בארצות הברית.
העוזרת הקולית הופכת למזכירה
כדי להשתמש בפיצ'ר מסעדות לא צריכות בכלל להשתמש במערכת ממוחשבת או אמצעי מתוחכם. כל שעל המשתמש לעשות הוא לבקש מהעוזרת הקולית להזמין מקום למסעדה ביום ובשעה שהוא מעוניין. העוזרת הקולית מתקשרת בעצמה בטלפון למסעדה, ומנהלת שיחה בזמן אמת עם הנציג האנושי של המסעדה. בהדגמה המאוד מרשימה שגוגל הציגה באירוע, העוזרת הקולית התקשרה למספרה, והתחילה לדבר בקול טבעי לחלוטין הכולל לא מעט מניירות אנושיות (קולות “אה הא…” ו”ממממ” אנושיים למדי הושמעו במסגרת ההדגמה), והגיבה בזמן אמת למידע שנמסר לה על ידי בית העסק. כל זאת בזמן שבית העסק לא מודע בכלל לעובדה שהוא מדבר עם בוט. במקרה שהשיחה לא מתנהלת כראוי, העוזרת תעביר את השיחה לנציג אנושי שישלים את הפעולה.
כעת, בהתאם להבטחה של גוגל, השירות מתחיל להגיע למשתמשי ה-Pixel של גוגל ב"ערים נבחרות" בארצות הברית: "בשלב זה אנחנו מריצים את האפשרות להזמין מקום במסעדות באמצעות העוזרת הקולית של גוגל דרך הטלפון עם טכנולוגיית ה-Duplex שלנו" כך הסביר דובר מטען גוגל בראיון ל-VentureBeat והוסיף: "כדי שנוכל להעניק חווית משתמש טובה למשתמשי הפיקסל ועסקים, אנחנו מתחילים עם השקה איטית… ונתרחב לעוד משתמשי פיקסל בהמשך".
האתר היה מברי המזל שהוזמנו לבדוק את הפיצ'ר החדש, ומדווח כי האפשרות היא פשוטה מאוד לשימוש. כל מה שצריך לעשות הוא לבקש מהעוזרת להזמין מקום במסעדה ספציפית, ולאחר מכן העוזרת שואלת כמה אנשים תהיו (ניתן להזמין מקום לעד 10 אנשים), לאחר מכן היא מבקשת לדעת את המועד אליו תרצו להזמין ואת השעה בנוסף, העוזרת מציעה עוד מספר שעות חלופיות למקרה הצורך. בשלב זה, העוזרת שואלת אתכם אם ניתן לתת את מספר הטלפון שלכם למסעדה לצורך ההזמנה (ניתן לספק מספר אחר כמובן). לבסוף, העוזרת הקולית מקריאה לכם את ההזמנה כפי שביקשתם אותה, ומתקשרת למסעדה בעצמה.
מאז הצגתו לראשונה, הפיצ'ר עורר מספר סערות ושאלות מוסריות שונות, ולבסוף גוגל הודיעה כי המערכת תזדהה בתחילת השיחה כמערכת ממוחשבת, כדי שאף אחד לא יטעה לחשוב שהוא מדבר עם בן אנוש בעוד הוא מדבר עם מחשב. מעניין יהיה לראות האם העסקים יקבלו את העובדה שעכשיו עוזרות קוליות מתקשרות אליהם, ויסכימו לשתף פעולה עם המערכת. באם התשובה תהיה חיובית, הרי שמדובר בפיצ'ר בלעדי לגוגל שהוא פשוט סוג של פריצת דרך טכנולוגית שמעוררת הרבה סקרנות לגבי השימוש שלה בעתיד, אבל גם מעוררת חשש רב לגבי ניצול לרעה.
לצערנו, כצפוי, השירות זמין כרגע רק בשפה האנגלית, ואך ורק בערים נבחרות בארצות הברית. מאחר והעוזרת הקולית של גוגל טרם תומכת בכלל בעברית, אין כל תקווה נראית לעין כי השירות יושק גם בישראל בשנים הקרובות, אבל אנחנו תמיד מוכנים להפתעות.
הגב
13 תגובות על "פיצ'ר השיחות של גוגל שהדהים והפחיד את העולם מתחיל להגיע למשתמשים"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
אחד הקולות שהתעשיה שלנו צריכה להשמיע, והדבר כולל גם אתכם geektime למרות שישנם כלי תקשורת עולמיים הרבה יותר גדולים בתחום הטכנולוגיה, הוא ביקורת כלפי גוגל על כך שהיא מערבבת בין פיצ'רים של חומרה לפיצ'רים של תוכנה.
הפיצ'ר הזה הוא פיצ'ר תוכנה. אין סיבה שהוא לא יגיע לכל מכשירי האנדרואיד, ולא רק פיקסל של גוגל.
כלומר.. אין סיבה טכנית. יש להם כנראה סיבה עסקית לתעדף את פיקסל, ואני לא מיתמם. אבל אם כל התעשיה תפנה חיצי ביקורת כלפי גוגל, היא תשנה אסטרטגיה. ודברים מסוג זה קרו וקורים כל הזמן.
אני מסכים אם זה בעיקרון כמשתמש וואן פלאס. אבל במקרה הזה יש היגיון מסויים. הם צריכים להחזיק כוח אדם לתמוך בביטא של המוצר. במקרה ששיחה נכשלת הם צריכים שבנאדם ימשיך את השיחה. ברגע שהמערכת תוריד את הצורך בטלפנים העלות שלה תהיה אפסית ואז יהיה ניתן להציע את זה לכולם מתוך הנחה שאין עלות לשיחות הטלפון.
הייתי יותר מדגיש את החוסר בצילום הלילה שקיים בפיקסל. זה דבר שצריך לבוא לכל המכשירים.
אני מקבל את מה שאתה אומר אבל באופן חלקי, כי לגבי הרבה פיצ'רים אחרים אפשר לטעון את אותה טענה – שגוגל רוצה לתמוך בביטא. למעשה גם בעניין פיצ'ר צילום הלילה אפשר להגיד את זה…
לגבי צילום לילה אגב, מתכנת שלף את הקוד הרלבנטי והפיץ APK שמאפשר להפעיל את זה במכשירי פיקסל ישנים יותר (ולא ברור לי למה רק פיקסל. אולי כאן יש דווקא אילוץ חומרה כלשהו): https://wccftech.com/modded-google-camera-apk-with-night-sight-available-for-download/
כפי שהוכח כאן אין שום אילוץ חומרה( מקסימום תחכה עוד 2 שניות )
אלא יש כאן את גוגל שמנסים למתג את החומרה שלהם כיחודית בעזרת תוכנה גנרית שהורידו מגיטהאב
למעשה התוכנה היא בכלל מחקר שמומן ע" אינטל
ולמה לדעתך הם צריכים לתרום לכל חברות הטלפונים את הטכנולוגיה שעבדו עליה ככ הרבה והשקיעו ככל הנראה אלפי שנות אדם בפיתוחה?
למה שמסעדות לא יסכימו לשתף פעולה? זה מביא להם לקוחות. זה כמו שמסעדה תחליט שאין הזמנות באימייל או וואטסאפ כי הם חייבים לדבר עם בן אדם אמיתי.
יש מצב בעתיד הלא רחוק לוירוס שמשתלט על הטלפון ומזמין בשמך דברים
לא מבין איך אפשר לעשות דיסלייק על כזה סרטון משכנע?
שיהיה לכם בהצלחה עם הטלפון החכם המכונית האינטלגנטית והטוסטר הגאון…כל החרטולוגיה הזאת – זה לא ממש עוזר במשהו למישהו
הכל סתם שיווק גימיקים ועבודה בעיניים- מה שחשוב באמת בחיים זה עוד פיקסלים ועוד כוח עיבוד!!!
over.ai סטרטפ ישראלי שפיתח אותו הדבר
ואפילו מתקדם יותר בשפה העברית .
ויש להם אפליקצייה שאפשר להתקין על כל מכשיר
מידברים דיבורים
נו, זה כמו ש order.chat עושים בארץ בעברית.
נו, זה כמו ש order.chat עושים בארץ.
שלום