גוגל מציגה פיתוח גאוני שיחכה במקומכם על הקו עד שנציג יתפנה

איפה היית כל חיינו?

תמונה: גוגל

אירוע החומרה של גוגל שהתקיים אמש היה אירוע קצר, דחוס ומהיר במיוחד. אבל בין הכרזות על רמקול חדש ומרשים, הכרומקאסט שתמיד רצינו, הפיקסל 4a בגירסת ה-5G וכמובן הפיקסל 5, הייתה הכרזה אחת שהלהיבה אותנו במיוחד: פיצ’ר שיחכה בשבילכם על הקו לנציג שירות.

שימו אתם את הנציג בהמתנה

לטענת גוגל, בכל שבוע אזרחי ארצות הברית ממתינים 10 מיליון שעות למענה מנציגי שירות. על כן, גוגל הציגה פיצ’ר חדש בשם Hold For Me (“המתן בשבילי”). כאשר תחייגו למספר חינם ובית העסק ישים אתכם שוב בהמתנה נצחית, העוזרת הקולית של גוגל תציע להמתין במקומכם, ותשתיק עבורכם את השיחה. אתם בינתיים תוכלו לחזור לשלכם, בזמן שאתם רואים על המסך את התמלול של הודעת ההמתנה הקבועה (“שיחתכם חשובה לנו”. בטח…).

ברגע שנציג אנושי יענה לשיחה, המכשיר שלכם ישמיע צליל וירטוט, ועל גבי המסך תקבלו התראה שמזמינה אתכם לחזור לשיחה. עד שאתם תתפנו ללחוץ על הכפתור ולשוב לשיחה, העוזרת הקולית תבקש מהנציג לחכות רגע אחד בזמן שהיא קוראת לכם. לזה קוראים אירוניה.

כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

לגוגל יש אתגר לא פשוט בשיחות המתנה, בעיקר בצורך להבדיל בין הודעות מוקלטות שלעיתים גורמות גם לנו לחשוב שסופסוף מישהו ענה לנו, לבין נציג אמיתי שעונה. בגוגל מסבירים כי הטכנולוגיה שלה מזהה את מוזיקת ההמתנה לבדה, אבל גם מצליחה להבדיל בין דובר אמיתי לדובר מוקלט. זאת באמצעות עיבוד של לא מעט מידע מחברות גדולות כמו Dell ויונייטד, ומחקר פרטי של גוגל אל מול מוקדי שירות.

לטענת גוגל, עיבוד השיחה לצורך זיהוי המענה מתבצע לחלוטין באופן לוקאלי על גבי המכשיר ואפילו לא מצריך חיבור לרשת האלחוטית או לרשת הנתונים הסלולרית. עוד טוענים בחברה כי אפילו אם תסכימו לחלוק מידע עם גוגל לצורך שיפור Hold For Me, עיבוד האודיו יפסיק ברגע שחזרתם לשיחה עם הנציג.

הפיצ’ר הזה מבוסס על הפיתוח המרשים של גוגל, Duplex, שהוכרז ב-2018 בתחילה כפיצ’ר השיחות הקצת מקריפ שמתקשר למסעדות ומספרות במקומכם ומדבר עימם כדי לשמור לכם שולחן או תור, ומאז התפתח גם לאפשרות לחיוג ושיחה עם כוחות הצלה במקומכםלבדיקת מלאי אלכוג’ל ונייר טואלט בחנויות ואפילו פיצ’ר שנוקם בשיחות ספאם ועונה במקומכם. לצערנו, כמו כל הפיצ’רים שמבוססים על Google Duplex, גם Hold For Me מושק בשלב הראשוני רק בארצות הברית (ורק למכשירי הפיקסל החדשים), ולא יודע מתי יגיע למדינות אחרות – ישראל בהן – בוודאי שלא עד שתושק העוזרת הקולית בעברית.

וכך זה נראה

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

8 תגובות על "גוגל מציגה פיתוח גאוני שיחכה במקומכם על הקו עד שנציג יתפנה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
af db creid
Guest

שימושי! איך משיגים?

אלי
Guest

כל החברות האלה פשוט צריכות לחזור ללקוח במקום שהוא ימתין

גגכככ
Guest

הן גם צריכות לתת שירות, אז מה ?
רובן מציעות לחזור אליך, אבל זה קורה לפעמים לאחר 2-3 שעות, בדיוק כשאתה במקלחת / בישיבה… זה לא רציני.
‘המתנה’ באמצעות אפליקציה תיקח 5-20 דקות ? זה כבר יותר נוח

בצל כחול
Guest

זה קיים כבר כמה שנים robo hold בארץ
אבל זה עובד רק עם חברות שהם עשו איתם אינטגרציה. כלומר זה לא עובד עם כולם אז מן הסתם המלאי מצמומצם. אבל זה עובד מעולה (נבדק עם הוט ופרטנר) ואפילו יותר טוב ממה שגוגל מראים פה כי הוא לא באמת תופס לך את הטלפון. כלומר אתה לא באמת בשיחה אבל הרובוט כן נמצא בתור. ואז שמגיע תורך או שמישהו עונה אז הוא מחייג אליך (ממש שיחה רגילה) ושאתה עונה הוא מחבר את השיחה עם הנציג.

וטף?
Guest

robo hold זה רעיון ממוחזר.
ב1886 כבר המציאו את הרכב הראשון, והוא עבד הרבה יותר טוב מזה.
פשוט כאן זה בלי גלגלים או הגה, וזה בכלל תוכנה ולא מכונה, ומשמש לדברים אחרים.
אבל ככה אני יכול לדחוף סתם דברים לא קשורים ולהגיד שזה כבר קיים…

בצל כחול
Guest

חחחח מה לקחת את זה אישי? כנראה יש לך מניות במוצר הזה או משהו…
רק אמרתי שזה לא משהו חדש ורובו הולד לא מחזיק לך את הטלפון בשיחה. אתה בוחר באפליקציה לאיזה חברה ומחלקה אתה רוצה לחייג וכשהתור שלך מגיע הרובוט מחייג אליך עם הנציג בצד השני. אל תעלב נסיך

וטף?
Guest

בדוק יש לי מניות במוצר הספציפי הזה של גוגל, כי ככה עובדות מניות… בגלל זה נעלבתי באופן אישי…

סתם מצחיק אותי התכונה של אנשים להקטין ולגמד עבודה של אנשים אחרים.

אתה מבין שמה שאתה מתאר זה משהו אחר ממה שמתואר בכתבה?
שאני כמשתמש לא צריך שנותן השירות יואיל בטובו להשתמש בטכנולוגיה הזאת כדי לקבל ממנה תועלת?

זה קצת כמו שתהיה כתבה על אפליקציה שמשתיקה את הקריינות במשחקי כדורגל, ואתה תגיד שזה לא משהו חדש כי כבר שידרו בעבר משחקי כדורגל בלי קריינות.

אמיר
Guest

עדיף שגוגל כבר לא יוציאו עוזרת אישית בעברית.סירי של אפל קיימת כבר 5 שנים והשוק בעברית נשלט על ידה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: