עדכון חדש ל-Google Docs נכנס ראש בראש עם אמנון שעשוע
גוגל הציגה סט חדש של פיצ'רים שאמורים לשפר את המסמכים הבאים שתכתבו באנגלית, אבל הוא היה נראה לנו מאוד מוכר
אם אתם עובדים בהייטק (ואתם קוראי גיקטיים, אז אנחנו יודעים שאתם עובדים בהייטק), סביר להניח שאתם צריכים להתנהל רוב היום באנגלית – אבל גם ה-Native Speaker הגדול ביותר בחברה שלכם יכול להיעזר בכלים שיגרמו למסמכים והמיילים שלו להיראות יותר מקצועיים. אז עכשיו גוגל מעדכנת את Google Docs עם סט של פיצ'רים חדשים שישדרגו לכם את המסמכים, אבל על הדרך, היא קוראת תיגר לא קטן על Wordtune של AI12 Labs הישראלית של אמנון שעשוע.
אל תגידו Chairman
במסגרת העדכון של Google Docs, כאשר תכתבו מסמך (כרגע באנגלית בלבד, כמובן), מלבד הקווים האדומים שמזהירים אתכם משגיאות כתיב, אתם עשויים להיתקל בקו מקווקו סגול שבעצם יציע לכם ניסוח או מילים חלופיות לחלוטין. בין היתר, גוגל תציע לכם ביטויים ומילים יותר אקטיביות, ביטויים שיתמצתו משפטים ארוכים ומסורבלים, מילים רלוונטיות יותר, וכן – גם הצעות למילים או ביטויים יותר מכילים ואזהרות מפני מילים שעלולות להתפרש כפוגעניות או בעייתיות.
בגוגל מסבירים שההצעות החדשות נועדו לעזור לכם להימנע מחזרתיות של מילים לא נחוצות, לגוון את הכתיבה שלכם ולוודא שאתם משתמשים במילים ובביטויים האפקטיביים ביותר לטקסט שאתם מנסים לכתוב ולמסר שאתם מנסים להעביר. כאשר גוגל תזהה הזדמנות שכזו, היא תסמן את החלק הרלוונטי בקו סגול. כשאתם תלחצו עליו, אתם תראו את ההצעה של גוגל לשינוי וגם הסבר על למה היא מציעה את מה שהיא מציעה. בלחיצת כפתור, תוכלו פשוט לקבל או לדחות את ההצעה של גוגל.
כך למשל, בהדגמה שגוגל הציגה, המערכת מציעה למשתמש להחליף משפט מסובך במשפט ברור יותר, את המילה "Besting" ב-"Surpassing" וגם מזהירה מפני השימוש במילה Chairman, ומציעה להחליף אותה ב-Chairperson כדי שתהיה רלוונטית לכל מי שקורא את המסמך. הפיצ'ר החדש יופעל כברירת מחדל, ואם אתם לא מעוניינים בו, תוכלו פשוט לנטרל אותו. הפיצ'ר אמור להגיע למשתמשי Google Workspace בדרגות הקצת יותר גבוהות וגם ל-G Suite Basic במהלך השבועיים הקרובים אם הדומיין שלכם מוגדר ל-Rapid Release. כל השאר יקבלו אותו עד סוף החודש.
כשראינו את העדכון הזה, לא יכולנו שלא למצוא את הדמיון בינו לבין Wordtune, התוסף לכרום של AI21 Labs של אמנון שעשוע. התוסף מבוסס מודלי שפה מתקדמים ומאפשר למשתמשים לנסח מחדש, לקצר או להאריך משפטים ולהפוך מילים יום-יומיות לפורמליות יותר. וכל זה עם
בניגוד לפיתוח של גוגל, Wordtune עובד גם בג'ימייל, פייסבוק, טוויטר ו-Slack – כך שבמידה מסוימת יש לו יתרון גדול על זה של גוגל. ב-AI21 Labs עבדו חכם, ולא עצרו עם Wordtune אלא פיתחו מוצרים נוספים כמו "חיים", מודל AI שכותב כתבות לבד, Jurassic-1, מודל שפה שמבוסס על 178 מיליארד פרמטריים חישוביים, וגם את Wordtune Read, שמאמ;לק לכם כתבות ומאמרים אקדמיים.
בינתיים, מלבד העובדה ש-Wordtune פועל בכל מיני פלטפורמות, היתרון הגדול שלו טמון בעובדה שאתם לא חייבים לחכות שהתוסף "יגלה" הזדמנות לשפר את הניסוח שלכם, אלא גם לקבל אפשרויות שונות למשפטים ופסקאות שאתם פשוט מרגישים בעצמכם שהם לא מספיק טובים או חזקים. על כל פנים, מדובר ביריית אזהרה מעניינת.
הגב
12 תגובות על "עדכון חדש ל-Google Docs נכנס ראש בראש עם אמנון שעשוע"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
וכך הטכנולוגיה הורגת את הרצון החופשי שאנחנו מדמיינים שנשאר אצלינו
פרגורסיביות ישר לוורידים. שימוש בשפה א-מגדרי.ת, החלפת ביטויים לביטויים 'פחות פוגעניים', כמה זמן יקח עד שגוגל יקפיצו לכם אזהרות חמורות!!! אם שמתם מילים לא ראויות לטעמן.ם של יועצי.ות הפרוגרס בגוגל?
אין צורך בפתרון כי יש כבר: לכתוב ברבים בלשון זכר, שבהגדרה שלו מכליל את שני המינים.
האלכסון אם אינני טועה גם היה פתרון למתיפייפים בשם הקדמה.
יש פתרון ותיק מעולה אמיתי בלי pc , פשוט מקצועי:
https://www.grammarly.com/
אני משתמש משלם כבר שנתיים ורק יכול לשבח.
טים אפל תיצור פטנט הזמנות לחתונות ואירועיים בAR בדומה לאמנית Belinda Kuo מPatently Apple בAR עם גרפיקה נעה תלת מימדית בשוק ענק וזה חינם למשתמש הרגיל ועולה כסף ליוצר למשל אירוע של אפל סמסונג או חתונה או מוצר חדש או סרט או אירוע ספורט גם בשפות שונות. בשוק ענק בהודאת פופ אפ וגם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, סנאפ וטיק טוק. וזה מודל הAd המושלם אם לא מעמיסים אותו כמו שגוגל עשתה שעברה לשתי פרסומות גם באפל מיוזיק לדיסקים חדשים, נטפליקס ואפל טיוי + ואפל תדרוש שהפרסומת תופיע פעם אחת ויחידה במחירים של עשרות מיליונים לאחת.
מה אחי? לא הבנו.
אלו דברים שקיימים כבר מזמן במוצרים של מייקרוסופט
תמשיך לכתוב עם שגיאות כתיב ותחביר.
החל מ1:00
מתבקש פה…
החלפה של מילים לטובת "גיוון והכלה".
אין גבול לטמטום הפרוגרסיבי. זאת מחלת נפש.
אם להחליף מילים במילים פחות פוגעניות, שיחליפו גם את התאריך הנוצרי במשהו פחות פוגעני כמו epoch